• Tez

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hejåhå, du har helt rätt. Remissen till Huddinge skrivs av ens läkare på fertilitetsmottagningen i sitt landsting. Sedan är det olika från landsting till landsting hur de tänker kring PGD.

• Tez

Hallå allihop! Längesedan jag skrev men nu är vi på gång igen! Börjar spraya 3 oktober! Känns skönt å hoppas att det är vår tur nu!

• Tez

Hejåhå: Vi fick vänta en menscykel på FET. Nu hejjar vi på din eskimå!!
    Den 23e börjar jag spraya! Hoppas så att det ska gå vägen denna gång!

• Tez

Välkommen i gänget Susanbe1975!
    Idag var jag på ul inför äggplocket! Över 20 blåsor totalt och flera stora, inte konstigt att jag känt mina äggstockar när jag hostar, skrattar och går i trappor! Så nu är allt klart inför äggplock på måndag! Känns gött! Hoppas nu bara på en rejäl dos friska spermier från mannen! Min kropp har skött sitt!ð???

• Tez

Nu är vi på väg hem efter äggplock! 18 ägg fick de ut och jag känner mig mörbultad! Överstimulerad...igen... Så jag fick medicin för att stoppa det! Nu gäller det bara att hejja på många friska embryon!

• Tez

Nellang; Ja visst sjutton borde det bli nått friskt embryo! Har haft väldigt ont i äggstockarna denna gång, kan knappt gå upprätt... Var in å kollade igår, äggstockarna var stora och ömma, hade äggblåsor kvar, men tydligen gör man inget åt det! Hem med citodon bara... Så idag orkar jag inte jobba, bara ligger å har ont! Någon som känner igen sig?

• Tez

Så nu är även jag ruvare igen! Av 18 ägg gick 12 till biopsi och 5 var friska! Mkt bättre procent än förra gången... Tänk vilket lotteri det är! Så ett embryo är återfört och de återstående 4 odlas vidare för frys!

• Tez

Livelife: känner med dig!
    Jag har testdag 22/11, alltså om cirka en vecka. Vågar varken tro eller hoppas...

• Tez

Fan... Idag kom det blod... Blir så ledsen... Undrar om det verkligen är värt alla tårar...

• Tez

Livelife och Hejåhå: tack för omtanken! Jo två eskimåer har vi... Måste väl ta gravtestet på fredag ändå... Är så deppig, börjar fundera på om jag klarar ett liv utan barn...

• Tez

Hejja dig Hejåhå!
    Bra fråga om PGD utomlands, det undrar jag också... Börjar se dystert ut att vi fixar detta på de försök vi får av vårt landsting...

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång