• nellang

IVF/PGD väntar på eller är igång

Idag ringde avdelnings chefen på KI och bad om ursäkt för vad som hände vid mitt ET. Han hade läst i min journal och i avvikelserapporten om vad som hänt. Det var skönt att få berätta med egna ord. Han sa att det var väldigt ovanligt att förlora ett ägg på det sättet. Han skulle även prata med labchefen om hur embryologerna hade uppfört sig. (Fnissat o pratat strunt istället för att lyssna på läkaren)

Han sa även att om detta försök inte går bra så får jag ett nytt försök där KI betalar. Tack. Hoppas verkligen att jag slipper använda det.

Ruvar dag 8 idag. Har ibland ont i rygg, livmoder, mage mm. Påminner om mensvärk. Hoppas att jag inbillar mig och inte får nån blödning på söndag då mensen är beräknad. Har testdag på onsdag. Tror att mina symptom även kan bero på vaggisarna.

Hur mår ni andra? Simple - vilken vecka är du i nu? Känns allt bra?

Två jobbdagar kvar sen semester! Tjoho!

• nellang

Polly83 Åh så kul med ett litet hjärta som slår. Grattis! Nu är det bara 33 veckor kvar...

• nellang

Skit oxå, känns som att mensen kommer. Har TD på tisdag men tjuvar nog i morgon. Lika bra att få det överstökat. Laddar semesterväskan med hopp

• nellang

Å där kom mensen... Testade i morse och det var minus. Har testdag på tisdag men hoppet är borta. Nu är jag så arg på den där jädrans läkaren på KI. Tänk vi hade kunnat haft ett ägg i frysen nu om inte han klantat till sig.

Tur att KI ska stå för ett nytt försök. En liten tröst i allt elände. Hoppas vi får försöka direkt efter sommaren.

Jag vill bara ställa mig o skrika o gråta. Grrr

• nellang

Hejåhå vad kul att ni har fått tider för ÄP mm. Såg dock att det var lång tid mellan första spray o ÄP. Någon speciell anledning eller var det bara jag som räknade lite galet?

Stort grattis till att analysen e klar. Hämta ut nässprayen tidigt. För mig tog det lång tid då det var leveransproblem.

Pratade med KI. De verkar vara med på noterna att starta direkt efter sommaren

• nellang

Jag började med spray den 13/5 och spruta 1/6. Men det beror nog på att min cykel är 35 dagar. Så om du har kort cykel behöver du nog inte spraya så länge.

• nellang

Åh grattis Wiggum. Min son Hugo kom oxå ut med lite hjälp av kniven, det blir så i land och är skönt att det finns.

Njut av bebistiden. Den springer förbi.

Grattiskramar!!

• nellang

Ja tänk om de där extra kilorna kunde försvinna. Skyller mitt på den där påbörjade graviditeten och sen träningsförbudet vid ÄP. Glass o jag är bästa vänner så sommartid är svårt att gå ner i vikt.

• nellang

Önskar att mensen kan komma snart så att jag får ringa till Huddinge. Läste nyss på deras hemsida att de har stängt till 11 augusti. Hoppas att jag hinner prata med dem och få recept på synarela innan det är dags att börja spraya. Eller snarare... jag hoppas att jag får börja spraya nu efter denna mens. Det lät så i början på sommaren men schemat var inte helt klart. I mina tankar så ska jag börja i mitten av augusti. Hoppas hoppas.

Tossen - går du också hos Huddinge? Såg i en annan tråd att det snart var dags för dig att starta. Lycka till.   

• nellang

Tossen - nä tyvärr är det mitt tredje försök. Fick MA på första och minus på andra. Har en son på 2.5 år.
    Bra att de har öppet för telefontid. Ska ringa o kolla planeringen. Jag brukar börja spraya på dag 21 tror jag. Har megalång (34) dagars menscykel och det strular till det lite.

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång