• Hjärtefröjd

Någon som varit med om att Clearblue Digitalt Ägglossningstest felaktigt visar glad gubbe?

Jag har använt Clearblue Digitalt Ägglossningstest under flera månader och det har fungerat bra med vissa undantag för error/felmeddelanden.

Idag köpte jag ett nytt paket och testade på lunchen (dag 11). Till min förvåning fick jag glad gubbe på testet. Då jag brukar få glad gubbe så sent som dag 17-18 misstänkte jag att något var fel, varför jag gjorde två digitala test till i samma urin. Båda dessa visade tom ring, det vill säga minus. Därefter testade jag med en vanlig ÄL-sticka och även denna visade klart minus.

Någon som har varit med om något liknande, alltså fått glad gubbe trots att ÄL inte alls varit på gång?

• Svar på tråden Någon som varit med om att Clearblue Digitalt Ägglossningstest felaktigt visar glad gubbe?
  • hoppas på plus

Hmm.. Jag har använt CB digitala ÄL test men aldrig misstänkt att det varit fel?! Kört det typ 5 månader och bara fått ett felmeddelande en dag...

Jag känner inte när jag har ÄL så det är svårt å veta...

Jag vill gärna oxå veta om fler än Hjärtans fröjd råkat ut för detta!?!?!

• Aqve
    Hjärtefröjd skrev 2011-06-14 13:57:55 följande:
    Jag har använt Clearblue Digitalt Ägglossningstest under flera månader och det har fungerat bra med vissa undantag för error/felmeddelanden.

Idag köpte jag ett nytt paket och testade på lunchen (dag 11). Till min förvåning fick jag glad gubbe på testet. Då jag brukar få glad gubbe så sent som dag 17-18 misstänkte jag att något var fel, varför jag gjorde två digitala test till i samma urin. Båda dessa visade tom ring, det vill säga minus. Därefter testade jag med en vanlig ÄL-sticka och även denna visade klart minus.

Någon som har varit med om något liknande, alltså fått glad gubbe trots att ÄL inte alls varit på gång?
    Sluta med dessa ägglossningstest och ha sex varje dag istället. Ägglossningstesten gör bara hela processen till något kemiskt...
  • Mmmbop

Jag tror jag fick falskt poitivt förra månaden, man kan ju taur teststickan och kolla om strecken är lika starka. de var de verkligen inte förra månande. Så visst kan det visa falskt.

• Hjärtefröjd

Qqve: Efter att ha försökt i fem år så kör vi hellre "kemiskt" några dagar i månaden - mellan IVF-försöken - än "mekaniskt" varje dag. Det skulle du nog också göra efter då lång tid...

• Mmmbop

Så här stor skillnad var det på mitt förra månaden (överst) och den här månaden (nederst). Båda gav glad gubbe men jag tror inte jag hade ÄL förra måanden.

• Aqve
    Hjärtefröjd skrev 2011-06-16 17:54:16 följande:
    Qqve: Efter att ha försökt i fem år så kör vi hellre "kemiskt" några dagar i månaden - mellan IVF-försöken - än "mekaniskt" varje dag. Det skulle du nog också göra efter då lång tid...
    Men sex är väl inget mekaniskt?
  • Hjärtefröjd
    Aqve skrev 2011-06-21 10:37:35 följande:
    Men sex är väl inget mekaniskt?
    Har man sex varje dag i fem år så ja... då känns det nog lätt "mekansiskt" snarare än luststyrt.
Svar på tråden Någon som varit med om att Clearblue Digitalt Ägglossningstest felaktigt visar glad gubbe?