Träningsnördar - här samlas vi!
Hallå! Jag hoppas gärna in här som det träningsfreak jag är :)
Visserligen nygravid, men jag kommer likväl försöka träna så mycket min kropp vill.
En fråga: Har ni något tips på bra träningsbloggar som ni läser?
Hallå! Jag hoppas gärna in här som det träningsfreak jag är :)
Visserligen nygravid, men jag kommer likväl försöka träna så mycket min kropp vill.
En fråga: Har ni något tips på bra träningsbloggar som ni läser?
Mme Soleil: jag är också en gravid träningsnörd som är i v 8-9.. Jag har hittils mest läst i tråden eftersom träningen helt har förstörts av graviditeten senaste månaden. Detta på grund av illamående, magsmärtor och blödningar. Jag har redan fått starka rekommendationer av läkaren att inte springa eller göra saker med hopp eftersom jag fick en kraftig blödning i samband med ett löppass. Börjar smått vakna till liv igen och idag ska jag köra igång lite försiktigt. Man får nöja sig med det man kan göra liksom.
Jag förstår precis vad du menar med att tycka det är trist att inte kunna träna lika hårt längre. Tur att det är en begränsad tid :)
Nu har jag kommit igång med träningen igen hoppas jag. Igår blev det spinning och det var fantastiskt.
Med kosten har det varit si och så. Är ju gravid så jag har fått hanka mig fram med det kroppen vill ha utan att kräkas. Men det börjar nog vända lite nu. Frukosten blev fil och flingor.
Hej! Nu har jag följt er tråd ett tag men en graviditet satte stopp för mitt tränande. Nu har jag tyvärr haft missfall igen. Jättetråkigt men sånt som händer. Jag ligger för tillfället på soffan några dagar för att vila upp kroppen. Men sen ska jag träna igen. MASSOR!!!
Jag har haft en kanonbra helg. Igår återupptog jag löpningen efter 2 månaders frånvaro på grund av graviditet och missfall. Lugn jogg på dryga 5 km. Inga problem alls. Och så lite styrka efteråt.
Idag har jag skön träningsvärk efter gårdagens löpning och styrka. Sååå skönt att känna att kroppen har arbetat.
Idag har det varit vilodag efter som det har varit saker från 8-21. Till och med med arbetslunch. Planen är dock att springa till jobbet imorgon. Lite transportlöpning skadar ju inte.
Härligt! Maten har inte jag orkat ta tag i än dock. Men snart så...
Fast jag äter bra mat över lag. Det är mest sötsakerna som slinker ner mellan som är problemet :)
Hoppas ni som är förkylda blir friska snart. Idag blev det BodyPump för min del. Sedan havregrynsgröt till kvällsmat. Nu ska jag sussa!!! Sov gott alla!!!