Inlägg från: Matsina |Visa alla inlägg
  • Matsina

Träningsnördar - här samlas vi!

God kväll! Fick syn på denna tråden och tänkte att här kanske jag kan få hjälp. Jag är en skild två barns mamma som tänkte sattsa på att gå ner i vikt. har ca 15-20 kg i övervikt. Vill lägga om min kost och börja träna, tänkte simma och gå på bandet till att börja med. Tyvärr kan jag bara träna 2 veckor av 4 eftersom de inte finns barnvakt till mina barn på gymet då dom är för små. 
    Tänkte kolla om det är någon av er som har tips på hur jag ska träna och äta?

Tack för hjälpen 

Savanna 2008-11-26 Scott 2010-05-07
  • Matsina
    Fattig student skrev 2011-07-25 21:39:57 följande:
    Vad gillar du för mat?

Jag tycker att det är viktigt att äta den mat man gillar för att det ska bli hållbart i längden.

Jag skulle fokusera mycket på konditionsträning, dvs satsa på crosstrainer, springa, powerwalk, simma.

Kom ihåg att kosten kommer före träningen om du är ute efter resultat.
    Gillar ganska så mycket mat, men mitt problem är nog att jag älskar kolhydrater =( bröd kakor potatis sås... Ja mycket man kanske borde undvika.  Sen  har jag problem med att äta tillräckligt mycket och på rätt tidpunkt. ibland glömer ja frukosten och kommer på mig flera timmar senare. ibland äter ja frukost och sen inget mer förens på kvällen.
    Är de okej om man äter frukost lunch middag kvällsmat och två mellanmål? Kan man äta keso ägg yogurt frukt till mellis? 
    Savanna 2008-11-26 Scott 2010-05-07
  • Matsina

Tack så mycket för era svar, jag har ju testar pulver diet förut och hoppas detta funkar bättre. Tänkte bara kolla, ibland kommer jag gå upp 5 på morgonen och orkar inte äta frukost så tidigt. Är de okej att ta en modifast då?

• Matsina

Just nu så går jag på bandet i ca 6.2km /h. I en timme, har inte kondition till att springa än men siktar på de. Tack för tipsen

• Matsina

April1977 tack så mycket, själv känner jag att ja är lite långsam med tanke på när man läser att en power walk bör ligga på mellan 7-8 km/h. Ja som tycker jag går så fort. Ja de är bara att kämpa vidare så kommer man kanske upp i den farten snart.

Någon som vet om 300kalorier är mycket att bränna på ett tränings pass eller e de lite?

• Matsina

Träna både lördag och söndag, en timme på bandet blev de. På lördagen sprang jag i 11 min och söndagen 12.5. Dock inte i sträck men i 5 min perioder. Tyvärr hände något med min fot i går så ja fick ont, så nu gäller vila några dagar kanske blir till att simma istället. Blev 5 dagar träning förra veckan nu ska ja börja se över min kost lite mer igen också så kanske de börjar hända grejer med vikten??

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!