Inlägg från: Mme Soleil |Visa alla inlägg
  • Mme Soleil

Träningsnördar - här samlas vi!

Wow! Varför har jag inte sett denna tråd förut? Hackar gärna på om jag får.

Vem är då jag? Tjej på 30 år, gift, son på 3 ½ (idag faktiskt) och gravid i v.9 med nr2. Träning är mitt stora fritidsinstresse. På sommaren blir det mest löpning, simning och styrketräning. På vinterntid blir det en väldans bladning mellan dansklasser, yoga, pilates, styrketräning, spiining och löpning. Kör 4 ggr veckan.

Förra graviditeten tränade jag på tills dagen innan (simmade 2 km). Hoppas att få må oförskömt bra även denna graviditet. Finns det fler gravida träningsnördar på denna tråd? Behöver någon som förstår att det är trist att inte kunna köra backintervaller eller hur det är att känna sig begränsad på en konditionsklass. 

• Mme Soleil

Just hemkommen från ett underbart träningsevent! Så mkt glädje, sammanhållning och energi! Känns underbart att kunna köra på trots den växande magen (v.12 i morgon). Vet att jag missar årets höjdpunkt (NIKE) i januari denna gång så det kändes extra roligt att få komma i väg och verkligen njuta.

Angående frukost så brukar jag variera med fullkornsvälling. Jag älskar det men jag vet att det finns många som har svårt för det! I bland på helgen så brukar jag lycka med äggröra med lite bacon till. Ett annat tips är att göra ett lass fullkornspannkakor och slänga in i kyl/frys.

• Mme Soleil
    MissKaos skrev 2011-09-03 21:21:29 följande:
    Vad har du i pankisarna? Det lät ju mumma.. Och på? Kanske kan man ha i matlagningsprotein? och lassa på med banan, keso och kanel? *funderar*
    Innehållet varierar men alltid vetemjöl som bas sedan mixar jag i andra grövre mjölsorter. Jag brukar också ha havremjöl i i stället för komjölk. På kan du ha vad du känner för. Keso och hallon är en av mina favoriter.
  • Mme Soleil
    norgefru skrev 2011-09-04 18:41:43 följande:
    Vill tipsa alla träningstokiga där ute om Redcords ställningen som ofta står oanvänd i gymmet. Speciellt till er som är gravida, då det finns bra skonsama övningar för er.
    Liknande stllningar fast med andra märken finns med.
    Själv anser jag att den bästa träningen får du med din egna kropp som vikt och inte i en massa maskiner =)
    Tips på övningar med redcord finns på www.redcord.se

På vissa gym finns det även redcord-pass grymt kul!!!
    Kram på er!!
    Ja, det är ett underbart tips. Fick ett mini cord set av en vän nu i somras. Fäster den i gungställningen och kör loss. När vi är klara med renoveringen har vi synliga hanbjälkar på övervåningen - perfekt sätt att komma igång efter graviditeten!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!