Inlägg från: Nayara |Visa alla inlägg
  • Nayara

Träningsnördar - här samlas vi!

I dag har jag ätit 7 bananer, och 2 till ska det bli. Ska nämligen bli frukterian, bara äta frukt! Så jag måste vänja mig. :)

Jag har gått en långpromenad och senare i dag ska jag köra ett cardio-pass på en timme.

• Nayara

Var ute och joggade i dag och insåg vilken förfärlig kondition jag har. Hur länge tar det innan man inte längre tycker att joggningen är en plåga?

• Nayara
    Sorbus skrev 2014-01-16 18:49:44 följande:
    Hur länge det tar innan du slutar tycka det är en plåga kan ju ingen annan svara på, det är väldigt individuellt. Det beror på din form idag, hur snabbt du bygger på kondition, hur du har möjlighet att träna och hur du lever i övrigt.

Men mitt bästa tips för att att det inte ska kännas outhärdligt är att satsa på att göra vägen från ur form till i form njutbar. Låt det ta sin tid, var realistisk i dina förväntningar. Känns det jättejobbigt att springa nu så gå inte inför att du ska springa långa sträckor direkt, börja med att gå och så springa små intervaller istället, och med tiden minskar du gången och ökar löpningen. Ett bra sätt kan vara att testa en app för nybörjarlöpare, som c25k (couch to 5 km), det finns ett antal olika, varav flera är gratis. Om det är löpning du vill satsa på alltså. Vill du bara få konditionen finns det ju massor med andra alternativ också.
    Tack för ditt svar! :)
  • Nayara

Ska köpa en träningscykel! Tråkigt att inte kunna cykla på vintern.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!