Inlägg från: Eleonor86 |Visa alla inlägg
  • Eleonor86

Träningsnördar - här samlas vi!

Jag har en runda som jag precis har lärt mig jogga sakta runt, den är på 3 km. Hur ofta borde jag ta den rundan? Just nu springer jag 3 ggr i veckan och kommer göra det i 3 veckor till men sen vill jag öka! Är det för mycket att springa 5 ggr/vecka? Kommer även lägga till lite lättare styrka i samband med löpningen som t.e.x plankan. 

Jag har varit idrottare på snäppet under elitnivå tidigare och söker mig tillbaka till den formen efter många års övervikt. Vikten är nästan borta men konditionen och styrkan fattas mig!  Dock har jag aldrig använt mig av löpning som träningsform, därav frågan! :)

• Eleonor86
    Ponzi skrev 2012-10-15 22:42:10 följande:
    Kör på samma nivå i 3 veckor till, sedan gymmet och träna upp muskler de övriga 2 dagarna i veckan, t.ex spring måndag,onsdag och fredag, sedan gym tisdag och torsdag. så kommer resultatet snabbt.
    Det låter som ett bra upplägg! Tack för tipset! 
  • Eleonor86

MissKaos, Själva styrkan har jag bra koll på men det är just löpningen jag är ny på! Jag har som sagt precis klarat mina 3 km i ett lugnt tempo så ska köra lite intervaller så jag får upp farten lite, just nu går det väldigt långsamt!

Framförallt är det bålen som behöver stärkas eftersom jag har gått ner mycket i vikt och med det blivit ganska ostabil i rygg och mage. Sen vore det ju trevligt om man kunde börja skymta lite muskler när dom sista kilona runnit av kroppen :)

Men då fortsätter jag som jag gör i några veckor till och ökar längden istället för antal pass till att börja med!

Tack för hjälpen!

• Eleonor86
    Tessou skrev 2013-01-06 10:54:07 följande:
    Är det något spel eller...?
    Det är ett träningspass som finns på Youtube, hon som håller i passet heter Jillian Michaels! Det var hon som var en av tränarna i amerikanska "Biggest looser". Det tar 20 minuter och man ska göra det en gång om dagen :) 
  • Eleonor86

Hjälp! 
    Jag har kört Jillian, 30 day shred nu i 29 dagar och idag beter sig mitt ben bra skumt. Det hettar i hela låret och ner mot knät och lite i vaden? Har jag en inflammation på gång? Eller är det någon som har någon aning om vad det kan vara? Det känns som att jag står och lutar mig mot en varmt element hela tiden!

Jag tar en vilodag idag och hoppas att det känns bättre imorgon! 

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!