Inlägg från: Beckaa |Visa alla inlägg
  • Beckaa

Träningsnördar - här samlas vi!

Tessou skrev 2012-03-12 18:42:13 följande:
    Är så himla mör i kroppen efter gårdagens cirkel, så jag skippar träningen idag. Men jag fick en del träning idag iallafall - massor med trappor på distriktet jag körde (jobbar som brevbärare, om jag inte sagt det tidigare?) Tänkte göra lite övningar på Wii:n när sonen somnat.
    oj, då har du kondis! Cyklar du eller åker bil?

Jag simmade en timme i bra tempo. Jag brukar simma en km på typ 25 min, så ungefär 2,25 km blev det. Jag räknar aldrig längder, skönare att bara simma på och bara hålla koll på klockan.

Jag hoppas bara att min överansträngda fot vill bli glad snart så den kan följa med ut och springa. Det kändes fel i hela kroppen att gå till simhallen på en av de första riktiga vårdagarna, men men.. fick min träning i alla fall!

Nu ska jag äta lite nötfärsbiffar som jag hällt i oliver och fetaost, sallad till det.
  • Beckaa
    Tessou skrev 2012-03-14 18:56:44 följande:
    Jag både cyklar, åker bil och moped/clubcar... Dock var det länge sedan jag cyklade sist. Men jag har massor med trappor, så det gör inget....

Skulle ha tränat både igår och idag, men känner mig så seg i kroppen så jag avbokade. Var supertaggad igår kväll och imorse över kvällens box. Men sen kom posten och det var MASSOR..... Jag brukar åka ut senast kl 10 - idag åkte jag ut 11:30....... Så då tappade jag lusten totalt! Men på Fredag har jag tänkt gå på cirkel. LEler jag SKA GÅ.....
    smidigt att få vardagsmotion i jobbet! Det mest aktiva jag gör är att stå istället för att sitta vid skrivbordet samt emellanåt bära både laptop och projektor. Får kompensera desto mer på fritiden :)

Idag stod armar och axlar på schemat. Kom dock på efteråt att jag glömt en av de planerade övningarna, men hey, snart dags för axlar igen så det spelar nog ingen roll.

Två träningsdagar till innan vilolördag. Bara att köra på :)
  • Beckaa

Nu kan jag lägga till överansträngd axel (rotatorkuff?) till min redan halvonda fot. Det "enda" jag kan träna i veckan är med andra ord ben och mage. Irriterande! Har känt av foten i en dryg vecka och varit snäll och vilat den dvs bara gått promenader. Hoppas att den kan bli bra så att jag kan springa lite medan axeln vilar sig i form..

• Beckaa
    MissKaos skrev 2012-03-19 09:19:21 följande:
    Vila den. Och luta dig frammåt låt armen hänga och rotera den långsamt.
    Den går rehabelitera med träning i gymmet!

Vilodag idag.
    Det är planen, köpte liniment till den idag också. Foten mår dock bättre så det blev en lätt joggingrunda på cirka 5 km. Avslutade med några backintervaller och ett par försök på "pistolen" på en bänk. Jag SKA lära mig att utföra korrekta sådana, det är respekt :)
  • Beckaa
    MissKaos skrev 2012-03-20 14:54:35 följande:
    Vad är pistolen?
    Benböj på ett ben...
    www.dintraning.se/ovning/460/Enbensboj-Pistols.html
    Annnanym skrev 2012-03-20 07:02:56 följande:
    Åååh, kul tråd! Här kommer jag att hänga! 

24årig tjej som jobbar på gym, håller i 3 klasser spinning/vecka och 2 klasser indoor walking/vecka.  

Vägde i december 2010, efter ett halvårs spanskastudier utomlands, 80,8 kilo (...!), körde på våren 2011 men tappade motivationen lagom till sommaren. Nu är jag på G igen,  vägde i början på februari 74,3 och vägningen igår visade 70,1, så det går åt rätt håll. Är 170 cm lång och första delmålet är 65 kilo, sedan kanske ner och nosa mot 61 - 62, men målet är främst att bli stark, inte överdrivet smal, muskler vill jag ha!

Finns någon här inne som kör crossfit? Körde igenom en Cindy igår, och herrejävlar, jag var helt paj efteråt, men klarade mig iallafall igenom 21 varv på 20 minuter. Helt okej för att vara första gången jag kör den, nästa gång jag testar "henne" igen satsar jag på 25 varv!!!  
    Välkommen hit!
    Ska googla Cindy... :) Kör inte crossfit i box då jag bara tränar hemma, men tränar gärna crossfitinspirerat!
  • Beckaa
    MissKaos skrev 2012-03-21 19:31:01 följande:

Rakt in i väggen!

VAD är nu detta? Orkade knappt lyfta fötterna från marken idag. Skulle spinga en lugn tur på ca 13 km. Blev "bara" 10 och jag orkade knappt jogga sista biten hem. Benen känns som om jag hade cementskor och sprang i djup blötsnö. Inte ngn höjdare inför seedningsloppet på söndag. Ska nog ta en X-tra vilodag imorgon. Kroppen känns fortfarande jättejättetung och då ffa benen. Känns som om någon har drogat mig ungefär. Det var skitjobbigt att cykla hem från jobbet, jag trodde bara att jag behövde pumpa cykeln  & att jag ahde motvind. men det var nog mina ben det var fel på. Tips, någon?

Låter som din kropp vill vila lite! tråkigt tråkigt men lyssna på kroppen!
  • Beckaa
    MissKaos skrev 2012-03-21 20:48:15 följande:
    Ja, imorgon blir det ju vila..  Kommer inte orka ngt annat gissar jag. Sitter i soffan -ser knappt skärmen. Är inte van vid detta. Är van vid en kropp som orkar, som jag kan pressa vid behov etc. Funderar på vila imorgon, lätt kort jogg på fredag (vill inte stelna till innan loppet) massa stretch  och ett bad kanske? Och vila på lördag. Inget vin eller annan alkohol fre/lör så kroppen verkligen FÅR vila. Har nog sprungit endel trail det sista -det sliter betydligt mer än asfalt och eljusspår. Inte "riktig" trail kankse, men småstigar, rötter och sten och end el på klipphäll etc. Mkt uppför/nerför. SAmt haft en sjuk liten kille att ta hand om...

Men irriterande är det!

Fick ärets antikomplimang idag: Är du gravid.. Folk är så smarta! Nej, jag är förstoppad blev mitt (ngt sura) svar. Haha, den bara kom! Skulle väl inte sitta och tjata om min uppladdning för en halvmara om jag var gravid heller? Eller berätta om det goda rödvinet i helgen *suck*
    Haha, neeej! Vilken klantig människa! Jag gissar att personen ifråga blev ganska tyst av ditt svar?

Jag är också trött och sliten i kroppen så tar det lugnt i veckan. Jag packar ner badkläder och får se om jag känner för att simma på vägen hem. Om inte blir det hem till soffan!
  • Beckaa
    MissKaos skrev 2012-03-22 20:54:46 följande:
    Jao. Idag påpekade sambon at jag är jättesvullen över magen och ser helt sliten ut. Känner mig skum. Kanske ser jag svullen ut, typ virus som gör att det ömmar i muskler/leder och rånglar till magen..  Men ja, hon såg lite besvärad ut
    Har en vän som gjorde det misstaget en gång. Hon jobbade som mäklare och visade en lägenhet för ett par som enligt henne var uppenbarligen gravida och sa att det var ju passande med en lekplats utanför.. Efter att ha förstått misstaget gjorde hon upp en mental regel att aldrig gratulera förrän barnet är ute eller personen ifråga berättar. Man gör nog bara det misstaget en gång :)

Igår blev det simning. Nu är mina knän trötta (hur kan man ha ont överallt inom loppet av en vecka?) men hoppas kunna köra styrka för överkroppen i eftermiddag.
  • Beckaa
    Mollly skrev 2012-03-25 10:34:16 följande:
    Idag får det bli vila från gymmet. Borde kanske träna eftersom jag har ny mätning imon. Men tog mig en promenad innan frukost på 4.5km. Känner att mina stackars benhinnor måste vila.
    Mina är också ledsna.. Stretcha och massera vaderna. Om de är spända "drar" de i musklerna på framsidan av underbenet och man får ont.
  • Beckaa
    Carrameana skrev 2012-03-26 07:56:21 följande:
    Hej! Ny i tråden men hänger gärna på lite nu och då. Tränar en hel del med fokus på allsidighet och uthållighet, både gym och pass.

Jag har också bekymmer av benhinnorna ibland när jag springer och det enda som hjälper för min del är bra skor. Det andra bekymret jag har av löpning är svårare dock: jag får stela/spända hälsenor som "klickar" och kan göra ont. Någon som känner igen och vet vad man kan göra? Jag får sällan problemen av att springa på löpband, men däremot kommer de relativt snabbt av utomhuslöpningen.... 
    välkommen! Ja, bra skor är superviktigt. Jag har fel vinklar i benen och korrigerar med inlägg. Märker direkt när skorna börjar bli nedgångna.. vilket faktiskt kan vara fallet nu!
  • Beckaa

Hemma efter en helg med svärfamiljen i Helsingborg. Lite jobbigt att inte kunna välja vad man ska äta när man är många och schemat är barnanpassat, men det har gått bra. Jag köpte nya löparskor och provsprang 8 km längs havet. Blåsigt, men underbart skönt att springa utan smärta och dessutom lapa sol samtidigt.

Nu sitter jag och laddar för ett axel- och ryggpass. Snaaart ska jag börja! ;)

• Beckaa

Jag hade ett benpass planerat för dagen, men är totalt slut! :( Första dagen på heltid på ett halvår.. jag har en telefontid med läkaren imorgon och kommer nog be om fortsatt sjukskrivning deltid. Jag är en zombie idag...

• Beckaa
    Linda1976 skrev 2012-04-03 22:04:32 följande:
    Målet är att tappa i vikt, få bättre kondis och bli piggare. Har kört ungefär såhär sen 11 mars (då Life öppnade 4 min från mig), och det känns inte så betungande... Eller så är det jag som inbillar mig att man måste liiiida och halvdö för att få resultat

Jag har ju inte varit en soffpotatis utan alltid promenerat väldigt mycket, om än inte i racerfart. 
    man behöver varken lida eller halvdö för att komma i bättre form, men det är klart, ju hårdare du jobbar desto snabbare kommer resultaten (om man inte överdriver i absurdum) Fördelen med att vara i dålig form är att resultaten brukar komma fort. Lycka till! :)
  • Beckaa

Hade tänkt att springa långpass idag, men var seg och tråkig så jag tog med mig vovven (som börjar bli lite gammal och inte vill springa så långt - om han inte har ett rådjur att jaga) på en lugn jogg. Bättre 25 minuter än inget. Jag gör ett nytt försök imorgon :) Jag har skön träningsvärk i benen i alla fall!

• Beckaa
    MissKaos skrev 2012-04-11 09:07:31 följande:
    Kokoooo *ropar i tråden och bjuder på proteinbars och smoothies*

Komiskomis.. Var ÄR alla träningsglada?
    Den här, vanligtvis träningsglada sitter i soffan och surar. Egentligen är det inte jag som surar, utan min kropp. Min doktor har bestämt att jag ska sluta med en av mina mediciner för utifall att jag någonsin, mot alla odds skulle bli gravid finns det inga långtidsstudier på hur denna medicin påverkar ett foster. Det spelar ingen roll att jag antagligen ändå inte kan bli gravid, att det är ett kroppseget hormon jag äter för att min kropp inte tillverkar det själv och att alla studier som finns inte visat någon som helst skadlig effekt på foster. Men det är klart, man måste ju vänta och se, för tänk om dessa barn som varit med i studien plötsligt förvandlas till monster den dag de fyller 25. Det är klart, det ödet vill vi ju inte ge mitt ofödda och troligen aldrig kommande barn.

Dessutom är mitt hus i stort städbehov. Hunden har bestämt sig för att alla vinterhår ska tappas och att det med fördel görs inomhus. Det är vid dessa tillfällen det inte är min hund utan makens. Dessvärre är han inte hemma så ska jag kunna lägga mig ikväll utan att borsta bort hundhår från fötterna innan jag lägger mig i sängen måste jag städa. Halva min gigantiska soffa är dessutom belamrad med en tvätthög utan dess like som jag inte alls känner för att vika.

Vidare finns en utbyggnad på 80 kvadratmeter som behöver spacklas. Jag behöver väl inte ens tillägga att jag inte direkt är sugen på uppdraget?

Därför sitter jag alltså i soffan och surar. Eller just det, det är min kropp som surar för att den inte får sina hormoner och drar ner mig i fördärvet av all världens elände och får mina tämligen små problem att ta gigantiska proportioner.

Det är nu jag borde lyfta på röven, städa och träna va?
  • Beckaa
    MissKaos skrev 2012-04-11 19:10:50 följande:
    Lyfta på röven och göra något du mår bra av, snarare. Vad är det för hormon du äter? kan man inte sätta ut den om du blir gravid?

*kram*
    Jag äter sköldkörtelhormon då jag haft en cysta på hypofysen som gör att den inte säger åt sköldkörteln att producera hormon som den ska. jag äter två sorters hormon, T3 och T4. T4 omvandlas till T3 i kroppen så vanligtvis klarar man sig med bara T4, men jag mår bäst med båda. Jag tycker att det är onödigt att sätta ut den, men har lovat att ge det ett försök (till).

Jag ryckte upp mig och är nu nytränad med ett välstädat hus. Tvätthögen och spacklandet finns dock kvar till en annan dag :)
  • Beckaa
    Busfröt skrev 2012-04-12 06:39:52 följande:
    Jag äter oxå köldkörtelhormoner, liothyronin och levaxin. Dom funkade iaf hur bra som helst i samband med graviditet enligt min läkare och idag har jag ju en frisk grabb som inte verkar tagit nån skada iaf.
    Enligt min läkare på endokrin finns det inga långtidsstudier för hur barnen eventuellt påverkas och vill därför att jag slutar. Jag har argumenterat emot och tror verkligen inte att det är någon fara. Det är ju ett kroppseget hormon som ligger inom referenserna. Jag har lovat att ge det ett försök och tänker mig stå ut över helgen innan jag ringer och säger att det inte funkar.
    MissKaos skrev 2012-04-12 09:03:46 följande:
    Aha. gissa att du blir deprimerad utan ditt hormontillskott? Hur fungerar det med sömn? Och, blir det jobbigt med vukt, hud hår etc för dig med? Låter ju jättejobbigt att gå utan.. Lycka til!
    ja, det första jag märker är att jag blir på dåligt humör. Less på allting, orkar inte ta tag i saker och frustrerad på livet. Vikten vill jag inte ens tänka på. Jag har lagt på mig ungefär 10 kilo sedan jag fick problem, och dessa har jag INTE ätit mig till :(
  • Beckaa

Hej på er,
    jag har legat lite lågt ett tag, men tränat på. Nu är även roddsäsongen inledd med två pass avklarade, känns fint! Nu laddar jag för ett benpass imorgon innan jobbet...

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!