Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Studentpappa skrev 2015-10-07 17:23:58 följande:
    Hon är 5 månader, det handlar mest om att sambon måste släppa sargen och fatta att det får vara stökigt hemma och att hon vilar när yngsta sover. Jag försökte få henne att stanna hos sina föräldrar inatt och få lite avlastning, men det passade dåligt. Den äldsta har lite svårt att få kompisar på förskolan och det blir bara svårare ju mer hon är ledig (går mån, tis och tors). Så imorgon har hon en inplanerad träff med personalen, vi har diskuterat hemma med dottern vad hon vill och dom jobbar hårt med kompisrelationer etc. Men hon säger inget på förskolan så det är svårt för dem. Hon har en kusin som hon vill vara med jämt och det är ömsesidigt men de går på olika förskolor tyvärr. 

Försöker gå över till flaska på natten istället för amning så vi kan dela nätterna bättre men det går inget bra, inatt blev hon hur pigg som helst efter flaskmaten och var vaken någon timme i stället. Sedan åt hon ett par ggr till tror jag innan vi klev upp strax efter fem. Sambon sover oftast några timmar med henne sittande i knät också, det blir ingen bra sömn...

Jag tror det går vägen, jag jobbar deltid och snart borde flaskan funka. Vad är det man brukar säga, det måste bli värre innan det kan bli bättre. Äldsta har börjat sova längre på morgonen nu, hon har också alltid vaknat tidigt. (Gärna kring 05) men nu sover hon tills efter sju. Så bara den yngsta kammar till sig så är vi i hamn Cool
    Fast mår man dåligt av att det är stökigt och ostädat så uteblir vilan. Hon kanske dessutom mår bra av att få städa och göra nåt själv. Vila är ju inte bara att vara still, det kan vara att få ha sin egen kropp i fred.

Har lilla börjat äta riktig mat än? Ett mer mättande mål på kvällen kan hjälpa så nattsömnen blir bättre. Min äldsta åt middag, kvällsmat och nattvälling inom loppet av ett par timmar och när han fick äta så sov han mycket bättre. Han är sån fortfarande, men äter ytterst lite på morgonen.

Hoppas det löser sig snart för er, sömnbrist är inte att leka med...även om man orkar mycket mer än man tror.
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2015-10-09 06:58:39 följande:
    Ja hon gillar mat, hon åt barnmat vid sex igår sen vid sju åt hon igen och somnade. Sov bättre inatt så vi får väl se till att hon äter mat/gröt strax innan
    Vad bra! Det är så otroligt slitigt att inte få sova, men kom ihåg att det är ert problem och inte er relation. Det är så otroligt lätt att tappa varandra under den perioden...säger hon som levt med samma man i över 20 år. Drömmer
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2015-10-09 21:22:59 följande:
    Det är ingen större fara vi har varit tillsammans i 11 år och ser oss som ett team och jobbar tillsammans
    Samma för oss när vår lilla föddes, men det var tufft ändå.

fördelen med att ha äldre barn, är att man kan träna ihop med dem och de får en att åka iväg fast man inte vill. Sonen är helt inne på att träna både imorgon och på söndag. Hjärta
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2015-10-10 08:24:10 följande:
    Vad brukar ni träna tillsammans och hur gamla är barnen? Syrran brukar springa och åka längd med sin äldsta, vår äldsta "sprang" sitt första barnlopp i somras. Det är väl inte direkt aktuellt att träna än på några år men sen tänker jag se till att vi tränar tillsammans, fyraåringen älskar sin familjegympa
    Dottern (11 år) går på juniorpass på Friskis, så numera tränar vi inte på samma pass. I somras följde hon med på bas- och medeljympa. Sonen (14 år) har full tillgång till allt på Friskis, men nu när hockeyn dragit igång så tränar han mest på gymmet. I somras följde han också med på jympapass och tyckte det var riktigt kul. Ibland kör vi samma pass i gymmet och ibland gör jag nåt annat.
  • Wilowa

Idag blev det ett skivstångspass ihop med sonen. Första gången för oss båda, det känns redan i kroppen att man gjort nåt nytt.

• Wilowa
    Studentpappa skrev 2015-10-18 19:45:55 följande:

Förkyld igen, satan vad trött jag blir på detta. Försöker med gerimax nu och hoppas det ger någon bättring. 

Så tråkigt! Jag är inte helt hundra än, men funderar på att åka och träna ändå. Det är mina bihålor som reagerat på förkylningen och det kan sitta i hela vintern om det vill sig.
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2015-10-22 21:43:29 följande:
    Skittrist verkligen men imorn ska jag köra ett pass igen, då har jag vilat sen i fredags. Trampade på som tusan hem från jobbet idag på cykeln för att testa hur det kändes och det gick bra. Hur pass hämmad blir du av bihålorna isf? Om det sitter i en hel vinter tänker jag. 
    Jag har börjat lära mig hur jag ska hantera bihålorna, så det blir nog inte så illa. Nu är det mest att jag har en massa segt slem och att orken inte kommit helt tillbaka...det beror dock även på att det är tufft på jobbet just nu. Jag skulle vilja gå i ide och vakna upp lagom till jul.
    Jag brukar få ont i huvudet av bihålorna, men det har jag inte just nu som tur är.
  • Wilowa

Idag har jag hunnit med en pw 60 minuter, barmarksträning i slalombacken 90 minuter och stationsjympa 75 minuter...lite lätt sliten nu.

• Wilowa

Kan vi radera bort november från året? Grått, mörkt och tråkigt = noll träningslust!

Min träningsmotivation just nu är verkligen inte hög. Jag får till 1-2 pass i veckan och inga powerwalks. Blä! Kräks

Det är tur att december kommer snart med både mer ljus och allt annat som hör julen till, men så mycket mer tid för träning ger inte den månaden...om man inte räknar in att slalomsäsongen drar igång då. Solig

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!