• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • ETSS
    Amazina skrev 2011-07-21 21:41:48 följande:
    Hemkommen efter spinning. Underbart!!
    Jag har alltid sån frid i själen efter ett ordentligt träningspass! Är liksom nöjd från topp till tå!
  • hellekis

har sträckt ryggen på vänster sida... hurra säger jag bara.. kom tillbaka från semesterna och skulle träna och så sa're bara *knäpp* i muskeln.

Hur många av er tränar och äter enligt lchf?

OCH om jag vill börja gymma vart fasen börjar man? om man inte kan något alls om vikter etc?

• Scratchy
    hellekis skrev 2011-07-21 21:46:25 följande:
    har sträckt ryggen på vänster sida... hurra säger jag bara.. kom tillbaka från semesterna och skulle träna och så sa're bara *knäpp* i muskeln.

OCH om jag vill börja gymma vart fasen börjar man? om man inte kan något alls om vikter etc?
    Det här är allt du behöver veta om gymmet.
  • Jennnyn
    hellekis skrev 2011-07-21 21:46:25 följande:

Om du är helt "grön" när det gäller träning tycker jag att du bokar en tid på gymmet för en genomgång och upplägg av träningsprogram. Detta brukar ofta ingå när man tecknar medlemsskap på de flesta gym. Det är inte samma sak som att ha en pt, men du får åtminstone någon som visar vilka inställningar och vikter samt antal repetitioner och set du skall utföra. Det är väldigt viktigt att man lär sig rätt och inte mixtrar själv med inställningar och sådant. Det kan göra mer skada än nytta.

Sedan rekommenderar jag också att testa något gruppträningspass som fokuserar på styrka, så som core (funktionell styrka för bålen) eller BodyPump (skivstångsträning i grupp). Kom gärna en stund innan passets början och berätta för instruktören att du är nybörjare. De brukar vara hjälpsamma och ge tips och råd.
  • Scratchy

Vill stolt meddela att jag utökat mina 5 dagliga armhävningar framför spisen till 30 (3x10).

Snart dags för gym-kortet...

• Annika i Gbg
    Scratchy skrev 2011-07-22 01:34:33 följande:
    Vill stolt meddela att jag utökat mina 5 dagliga armhävningar framför spisen till 30 (3x10).

Snart dags för gym-kortet...
    {#emotions_dlg.flower} Bra jobbat!
    Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • ETSS

Det kommer att bli ont om tid i kväll om jag ska hinna träningen men jag vill verkligen inte missa den. Tanken är överkropp och rygg och snälla, håll tummarna så jag hinner Glad

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!