Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Ziraya skrev 2012-07-14 19:17:19 följande:
    Det är alltid min sambo som lagar mat i princip, för jag tycker att det är urtrist, och han är jättebra på det :)
    Jag diskar i stället, eftersom han tycker att det är så tråkigt, så det jämnar ut sig!
    Jag håller med dig, att laga mat är skittrist, men idag har jag både gjort en soppa och bakat bullar...känner mig riktigt huslig. Här blir det tacos till middag i alla fall samt EN bulle efteråt.
  • Wilowa

Idag kan jag äntligen fira in semestern...efter att ha varit ledig hälften av mina fyra veckor. Första helgen fyllde min dotter år, sedan jobbade min man en vecka till och när han väl blev ledig så blev han sjuk och så smittade han mig. Nu är vi båda friska så nu delar vi en flaska vin som jag fick av mina föräldrar på jobbet...skiter fullständigt i kalorier idag...lär ha både träningsvärk och vara bakis imorgon, men det är semester!

• Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-07-15 11:29:04 följande:
    Vad säger ni träningsnördar?

Jag slutade med antibiotikan i onsdags, det gick ett par dagar sen kom täppan, rinnsnuvan, dunket i bihålor och torrheten i munnen tillbaka.
    Ska jag träna? Ta korta rundor liksom och inte ta ut mig?
    Total vila?

Jag blir knäpp! I synnerhet när sjukvården inte tar det på allvar!!!
    Usch vad jobbigt!

Har du testat zonterapi? Jag brukar massera mina ringtår när jag är tät i näsan, för där sitter punkten för bihålorna. Det brukar faktiskt släppa, men du bör ta det försiktigt om du aldrig testat zonterapi...det kan göra väldigt ont om man träffar rätt för hårt.  
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-07-15 16:51:13 följande:
    Variera! Leta gärna upp ett program, så du inte kör på förhårt i början och skadar dig! Kolla tex på marathon.se

Jag har rätt ont i mitt knä. Insidan. Ngt musklefäste känns det som. Deppigt, deppigt. Tvingar miug att vila idag, ska köra skivstång imorgon, Får väl ta det försiktigt med ben, tänker köra lite CrossTrainer före/efter passet. INGA intervaller på bandet, jag som har längtat efter det. Hade lite intervaller i fart 3-4min i huvudet. (400meters) gärna 8st. Och 2km uppv. Innan passet. Och så lite efter, kanske 15min cardio, för att lixom dra ur A L L T. Körde en del sånna pannbenspass före gbgvarvet och det verkar som om det gav resultat. Kratt dj**l att ligg amitt i gångbanan så jag skulle snava över den. SKIT oxå!

Ajdå! Hoppas det blir bättre snart och inte nåt långdraget.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-07-15 17:41:34 följande:
    Ja, nu har jag ju semester så nu kan jag ju inte ens anfalla våran underläkare och be om kontroll. Gjorde det förra gånget knäeet krånglade. Hon, och 3 sjukgymnaster. sen har det ju varit ok. Därav misstanken att det är det där gammla muskelfästekrånglet igen. (quadriceps inre fäste)

Ajaj! Hoppas att din misstanke är fel!
    MissKaos skrev 2012-07-15 18:04:09 följande:
    Nej, det gör det inte.
    Jag har med levet med äs länge, så jag vet vad det vill säga. Var rädd om dig, det är så j-a lätt att fastna där igen. Och hur kul är det att sova med kudde mellan knäna, kräkas tills det gör ont osv? Du VET. Eller hur? Måste du sluta med cardion för att klara att stoppa upp detta, så gör det. Du är för smal nu -det fanns en annledning att jag skrev att du kommer se sjuk ut om du går ner mer. Du är precis på gränsen. snart är du den där stackars bruden som alla tittar på och ömkar på gymmet. Bli inte henne! Du KAN ngt annat om du vi.. Valet är svårt, men det går.
    För att behålla din kondition kan du gå ner till hälften ett tag beroende på hur du tränar. Men ÄRligt, vad är målet? Är det friskt? Du leker med livet som insats.
    Håller med! 

Det viktigaste är inte hur man ser ut utan det är hur man MÅR. Var rädda om er!    

• Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-07-15 18:13:18 följande:
    Misskaos: målet med min träning är att må bra, vara frisk och stark och orka med mitt arbete som är fysiskt tungt.
    Jag vet att allt du skriver stämmer och jag håller verkligen stenkolll på mig själv så jag inte hamnar i skiten igen, det gör även min man. Jag vet att jag inte hamnar i det igen för jag har vårt blivande barn att tänka på och att jag ska må bra och vara stark när plutten flyttar hem. Nu vill jag bara komma underfund med hur jag ska träna för att inte bränna bort det lilla fett jag har kvar.
    Tack för din omtanke, det är oerhört skönt att du förstår precis vad det handlar om
    MissMe83 skrev 2012-07-15 18:17:20 följande:
    Och ett litet ps jag äter bra mixtrar inte alls med mitt matintag.

Låter bra det! Fast du kanske ska mixtra med matintaget så du får i dig mer energi?
  • Wilowa

Imorgon kopplar vi på husvagnen och åker på en liten semestertur, vart vet vi inte riktigt än och heller inte hur länge. Nog för att jag precis börjat träna med hantlar, men de får stanna hemma.  Det är en nackdel med husvagn, man måste packa så lätt som möjligt. Fast MBT-skorna får följa med och jag ska försöka gå en sväng med dem varje dag. Yogamattan får nog också följa med så kan jag göra lite övningar utomhus. Det känns faktiskt bra med träningen nu, så jag hoppas verkligen att det fortsätter så här. Idag har jag visserligen varit bakis och totalt ur form, men jag har ingen värk eller yrsel och knappast nån träningsvärk alls efter hantelpasset igår.  Solig

• Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-07-15 18:53:06 följande:
    Willowa: vad underbart det låter, packa sina prylar och bara dra! Hoppas ni får sol och underbara bad. Tittar du in till oss ändå? Annars så ses vi när du är tillbaka, utvilad och med en massa energi
    Ja det är underbart och inte behöver jag packa så mycket heller, det mesta finns redan ute i vagnen. Var och en plockar ihop sina kläder (jag övervakar barnen ) och bär ut och lägger på sin plats i vagnen. Efter vintern i Sälen har vi blivit bra på att packa, men det ska bli skönt att inte bara packa med en massa underställ. Fast badkläderna brukar få följa med till fjällen med eftersom vi har årskort på Experium. Jag är egentligen inte nöjd med hur jag ser ut i bikin, men det skiter jag i.  

Datorn får följa med, så jag tittar nog in om vi hamnar på en camping med tillgängligt nät.    
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-07-15 19:49:27 följande:
    Bara din man bli nöjd med dig i bikini så! Låter ändå som om du är på rätt väg -det vitkigaste är ju ändå att må bra, eller hur!

NU, shoppa lite på tradera. Sonen är galen i Thomas tåget så jag ska köpa honom ett påsläkanset och en handduk med idolen. Hoppas han blir glad.. Det är lätt nu när han är 3,5! Tänk när han blir 13 och omöjlig. Idag har han pussats och sagt "mamma du är söt och go" och "jag gillar dig mycket, mamma" osv. *OTOTOT* Mysigt..

Vad min man tycker struntar jag också i. Vi har ju varit tillsammans i 19 år så det hänger nog inte på hur jag ser ut i bikini. Jag gör detta enbart för min egen skull. Främst vill jag bli starks å jag slipper ha ont. Nu har jag dessutom ett barn på jobbet som jag måste bära på allt som oftast och det barnet lär ju inte krympa och bli mindre. Sedan avskyr jag kläder som inte sitter där de ska, de ska sitta fast på kroppen. Fast som det är nu så får jag ett överhäng på byxorna som ogillas starkt...det ska BORT!!! Enligt BMI är jag normalviktig, men jag håller inte riktigt med.  

Alla dessa kärleksförklaringar och goa kommentarer är helt klart det bästa med mitt jobb. Jag träffade en familj på Liseberg när jag var där förra veckan och gud vilken härlig reaktion jag fick av barnen.   Jag har 19 juveler mellan 1-6 år.   ...och så mina två egna så klart, men de är lite äldre.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!