• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Margaux
    Wilowa skrev 2017-08-06 20:58:05 följande:

Jag är lite irriterad. Efter det passet som jag fick så grym träningsvärk av, gick jag upp 1,5 kilo. Vätska jag vet, men kan det inte släppa nån gång? Det är 1,5 vecka sedan. Morr! {#emotions_dlg.djavulsk}

Om du fått träningsvärk i så många dagar har du gått ut för hårt. Stor skaderisk! Typ Max 3 dagar har jag för mig är ok.
    Hoppas det går till sig snart!
  • Margaux

Jag tränade själv på sats idag.
    Blev fokus på pullups, hantelpushpress sittande. Så front squats. Allt var rätt tungt idag! Stoppade på 65kg och jag hade gärna önskat att det gick lättare... vågade inte gå tyngre med risk för sneda blick på fail.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-08-06 21:55:53 följande:

Ser du på Games Studentpappa ? Sjukt kul!

Jo jag har kollat en del, kul med Filippa Ferm 3:a och Helena Falk typ 4:a? Jag minns inte riktigt. Men annars var det inte så bra med svenska ögon sett, även om Fraser är så sjukt överlägsen att det knappt är någon idé att kolla. 

Vår nya box blev så jävla bra!
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Wilowa
    Margaux skrev 2017-08-06 21:51:46 följande:
    Om du fått träningsvärk i så många dagar har du gått ut för hårt. Stor skaderisk! Typ Max 3 dagar har jag för mig är ok.
    Hoppas det går till sig snart!
    Träningsvärken var jag av med efter 3-4 dagar, det är vätskan kroppen vägrar släppa.

Jag vägde mig på morgonen samma dag och dagen efter, skillnaden var +1,5 kilo...och de hänger kvar. jag känner ju att jag har överskott av vatten i kroppen, men vet inte hur jag ska bli av med det. Inget ovanligt för mig på sommaren, men ändå irriterande.
  • K grrl

Min träningsvikt ligger 1,5-2 kg högre än min "vilovikt" då jag inte tränat på minst en vecka, men då blir jag inte svullen i övrigt.

Fyndade nya träningstights igår, kompressionsfavoriten från Under Armour!

• Wilowa
    K grrl skrev 2017-08-07 12:05:55 följande:

Min träningsvikt ligger 1,5-2 kg högre än min "vilovikt" då jag inte tränat på minst en vecka, men då blir jag inte svullen i övrigt.

Intressant! Fast jag har aldrig märkt nån skillnad innan, men å andra sidan så var detta passet tuffare än jag normalt tränar och det var väldigt varmt. Dock var det 1,5 vecka sedan nu...jaja får väl hoppas att det släpper snart, känner av det i fingrarna. 

Visst är det härligt att fynda bland dessa annars så dyra plagg. Jag fyndade ett träningslinne och en långärmad tröja från mitt favoritmärke Kari Traa. Hittade även ett underställ till dottern för väldigt bra pris. Det var värt att få vara fattig de sista semesterdagarna för detta.

I flera dagar har det "kommit" annat i vägen för min träning, men idag satte jag på mig träningskläderna direkt och bestämde att efter lunchen så åker jag iväg vare sig jag vill eller inte.
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2017-08-07 12:05:55 följande:

Samma här jag var som tyngst på många år i vintras då jag tränade för vasan. Vilar jag går jag ner direkt.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Margaux

Tror jag väger mig för sällan för att veta om jag pendlar upp och ned i vikt men jag blir stadigt tyngre och jag vill ju gärna tro att det är pga muskelvikt. Väger 68kg nu och startade på 64-65 för två år sedan. Först gick jag ned något kilo för att sen börja lägga på mig. Jag är 1.79 lång så kan nog gå vidare upp mot 70 utan problem.

Jag ska på lagersalg för Skins på lördag och de har mina favvo byxor: A400. Hoppas hitta nya då!

• Wilowa
    Margaux skrev 2017-08-07 13:57:27 följande:

Tror jag väger mig för sällan för att veta om jag pendlar upp och ned i vikt men jag blir stadigt tyngre och jag vill ju gärna tro att det är pga muskelvikt. Väger 68kg nu och startade på 64-65 för två år sedan. Först gick jag ned något kilo för att sen börja lägga på mig. Jag är 1.79 lång så kan nog gå vidare upp mot 70 utan problem.

Jag ska på lagersalg för Skins på lördag och de har mina favvo byxor: A400. Hoppas hitta nya då!

Man lägger ju på sig lite med åren, även om jag nog är extrem. Jag vägde 47 kilo när jag träffade min man som tjugoåring, lite väl lite med tanke på att jag är 170 cm lång. Fast vad ska man göra när inget fastnar liksom. tyvärr är det inte så nu 24 år och två barn senare. Nu väger jag 20 kilo mer och kan inte fatta att jag vägt så lite. Vill dock gå ner nåt kilo.

Jag väger mig ganska ofta eftersom jag märkte att jag hoppade väldigt. Sedan började jag använda appen Lifesum och då höll jag vikten bättre, tills nu i sommar då det hoppat lite upp och ner. Fast så mycket som 1,5 kilo skillnad per dag har det inte varit tidigare. Dock förvånar det mig inte att jag samlade på mig vätska då, mest förundrad över att det inte släppt. Jag tror dock att det kan vara mina höfter som spökar efter passet. Jag har säkert nån låsning som jag bör trixa bort, så lite extra rehabövningar och extra stretch får det bli på gymmet idag. 

Är det förresten nån som har nån bra höftstretch att bjuda på? Jag kan ganska många, men vore kul att få nån ny. Utsidan är lite svår att komma åt tycker jag, Jag brukar dock använda en tennisboll eller en sån där rulle.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!