Inlägg från: Mollly |Visa alla inlägg
  • Mollly

Träningsnördar - här samlas vi!

Aprilia1977 skrev 2011-08-26 16:22:39 följande:
    Jag tror (vet inte säkert) att det fungerar lika bra med kaffe. Jag har druckit Celcius till och från, men märker att jag får problem med hjärtfrekvensen.. Skäms Dum som man är... det sägs att man bränner mer kalorier och efter ett pass på gymmet har jag varit sjöblöt.

Men jag säger nog inte mer än så!

Tonfiskburgare???? Nu får du förklara.... Glad
    Ja det var min första tanke också, hjärtklappning. Varför jag tänkte på det vet i tusan, men men.
    Tonfiskburgare ja. Blanda 1 ägg, 2 burkar tonfisk och sen lite ströbröd. Sen gör man det till burgare, eller snarare biffar. Smidigt och nyttigt.
  • Mollly

Ikväll ska jag äntligen träna. Först en god middag med lax :)
    Tror det kommer bli ett bra pass idag då jag är måttligt förbannad på läkarvården här idag..Känner mig lite extra laddadSkrattande

• Mollly
    Aprilia1977 skrev 2011-08-26 17:12:51 följande:
    Var tvungen att kolla Celcius, som innehåller mkt koffein, men inte bara det utan en mängd andra "fettförbrännings" ingredienser...

Måste testa burgaren! Låter smaskens! Tack för tipset!

Nä, nu har jag slöat, dags att åka iväg till gymmet!
    Frågan är om man bränner så mkt fett genom att dricka något och sen träna?Obestämd
  • Mollly

Nu har jag precis kommit hem från träningen. Fy fasen så bra det gick idag. Bättre än på länge. La på några kg på nästan allt. Plus att jag har hittat min nya favorit maskin. Har ingen aning om vad den heter. Men man sitter på en bänk mellan två maskiner, sen drar man i ett handtag från varje maskin neråt.

• Mollly
    Aprilia1977 skrev 2011-08-26 20:54:52 följande:
    hahaha.... det där lär roligt.. förlåt, men är det möjligtvis ryggen du tränat? Att det är "latsdrag"?

Kul att du var starkare idag!Glad
    haha ja glömde skriva att det var ryggen jag tränade. Innan har jag kört den när man ska dra en stång ner bakom nacken. Men denna övning var mkt bättre
  • Mollly
    MissKaos skrev 2011-08-27 11:16:26 följande:
    Latsdrag? Det är lättare att komma åt om man drar stången framför kroppen, ner mot bröstet istället tycker jag! Men man är ju olika -kan iaf var värt att testa en gång.
    Jag har testat att dra stången framför, det är mkt lättare, men gillade denna variant bättre, då man drar i två handtag.
  • Mollly

Nu när jag ätit nyttigt och 6 mål om dagen ett par dagar, så tyckte inte min mage om en stor gyrosrulle. Nu ser det ut som jag är i vecka 18 lr någotRynkar på näsan

• Mollly

Jag ska försöka köra 3 olika varianter av plankan dagligen, men hittar inte någon bra sida med olika varianter. Någon som vet någon sida?Skrattande

• Mollly
    Tullemi skrev 2011-08-27 21:26:41 följande:
    Lyft ett ben i taget (så klart ) upp i luften. Höger, vänster, höger, vänster 30 st totalt.
    TackSkrattande
  • Mollly
    Tullemi skrev 2011-08-27 21:30:26 följande:

Mollly: bli medlem på www.dintraning.se så har du tillgång till en massa bra hemmaövningar. Det finns förslag på plankan men minst en övning var smått omöjlig: benen på en träningsboll samtidigt som man har armarna på en träningsboll.....försök med den du, haha

haha ja den har jag sett. Det skulle jag aldrig klara. Trotts att jag bra balans efter många års ridande. Men vågar inte ens testa.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!