Inlägg från: Aprilia1977 |Visa alla inlägg
  • Aprilia1977

Träningsnördar - här samlas vi!

Tullemi skrev 2011-07-28 07:04:48 följande:
    Tack för alla svar. Jag tycker att jag varit duktig med vattnet, men kanske ska se över det ändå. Sen maten... Tja det kan bli lite sisådär när man sätter sig själv sist. Jag menar att det är fullt upp med att se till ungarna och ibland äter man på stående fot, nåt lätt - inte dålig mat men ev inte tillräckligt i mängd och sammansättning.
    Det tokiga är att när jag väl började äta, strikt (förra året, vill jag tillägga), åt jag ett tag mer än min sambo och rasade i vikt. Vart tredje timme åt jag och allt gick som i en dröm. Men så helt plötsligt orkar man inte kämpa med att hålla tiderna, det händer hela tiden saker i ens liv och så raseras allt man har byggt upp.

Jag är superusel på vatten, så där måste jag nog ta mig i kragen!

Kämpa på!!!
  • Aprilia1977

Sådär.... det blev ett hårt pass rygg istället, 65 minuter för att vara exakt. Jag tror att jag tränade lite väl hårt för har mått riktigt illa i ca 1,5 timme nu! Har ändå ätit och druckit ordentligt. Jag vet inte om det kan bero på "Celcius" som jag tar före träningen och att jag då presterar lite bättre än vanligt.

Har tränat breda/smala latsdag, upp mot 50 kg.
    Sittande rodd upp till 50 kg
    Hantelrodd upp till 27,5 kg
    Ryggresning upp till 15 kg extra
    Sedan körde jag även rygg i kabelmaskin, svårt att förklara, 40 kg på vardera "arm"....

Lunchen bestod av kycklingsallad och en grov macka...

Kom hem och tog en näve jordnötter och ska snart trycka i mig lite vatten!

Killevippen!
    Äpple

• Aprilia1977
    Jennnyn skrev 2011-07-28 22:56:42 följande:
    Idag åt jag middag hemma hos mamma och hon äter kolhydratsfattig mat, hon också. Det blev nötfärsbiffar med blomkålsris. Det är ett bra tips för att ersätta vanligt ris. Man river helt enkelt blomkål fint på rivjärnet och lägger i kokande vatten någon minut. Konsistensen blir ungefär som ris, men det blir jäkligt mycket godare!

Har skrivit det tidigare i tråden, men för er nytillkomna skriver jag igen  
    Bra tips, kanske ska man våga sig på blomkål igen... har aldrig varit en riktig favorit (sist jag testade var nog för 11 år sedan) :)

Morgonpromenad ute i ett kvalmigt Sverige. 55 minuter. Frukosten bestod av två knäckemackor, en halv tomat, ett stekt ägg. Och känner mig hyfsat mätt. Lite för lite protein för att vara frukost för min del.

Känner redan träningsvärk i ryggen. Så då vet jag att jag gjorde bra ifrån mig!

Önskar alla en bra "kämpar-dag"!

Äpple
  • Aprilia1977

Shit, vad bra ni är allihop!!!!

Igår blev det absolut inget för mig.... Nu ska jag ge mig ut i trädgården och rensa/klippa buskar och ogräs. Sedan blir det lunch+gymmet!

3-vlig helg!

Äpple

• Aprilia1977
    Mollly skrev 2011-08-07 18:24:36 följande:
    jag körde överkroppen idag.  Skulle kört benen egentligen, men det insåg jag inte förens jag hade tränat klart. haha
    :) Chocka kroppen lite, ibland är det bra att göra några förändringar i träningsplanen! Bra jobbat ändå!
  • Aprilia1977

Som vanligt är jag imponerad av alla som skriver hur ni tränar etc.

Idag blev det ett benpass för mig. Men var helt slut när jag körde rumpa i kabelmaskinen. Jag fäster en rem med hake, runt vristen och spänner fast den i kabelmaskinen, sedan sparkar jag bakåt. Gud vad jobbigt det var. Var tvungen att sätta mig ner ett par gånger för att hämta andan.

En annan övning som jag har börjat köra när det gäller rumpa är att stapla två "stepup" brädor på varandra och så stiger jag upp och ner på brädan med hantlar i vardera hand. Riktigt jobbigt, men roligt.

SÅ i det stora hela var träningen superkul!

Äpple

• Aprilia1977

Har idag spelat basket och jagat barn.... när jag kom hem var jag helt slutkörd. Inte visste jag att småbarn är som duracell kaniner... de bara springer och springer.

I morgon blir det möte med hälsocoach. Jag vet egentligen inte vad jag har gett mig in på, om detta är något för mig, om detta är sista anhalten. Kommer jag att lyckas eller ej, det är den stora frågan. Jag har planerat hela hösten hur jag vill göra med min fritid och har upptäckt att jag har massor, massor med tid. Bara jag kommer i säng i tid, så blir dagarna perfekta!

Kämpar på.... lyckas... faller tillbaka Rynkar på näsan

Äpple

• Aprilia1977
    Fattig student skrev 2011-08-09 08:33:44 följande:
    6,2 km avklarat, 30 minuter. Det känns skönt att börja dagen med att få springa bort lite energi och bli laddad med ny! =)
    Ja, det gick snabbt! Vad bra du är!
  • Aprilia1977

Jag hade en perfekt träningsdag och ätardag igår och hoppas så in in norden att dagen blir lika bra.

Mina morgonpromenader saknar jag och ju mer tiden lider och det blir kallare, desto närmre sambon kryper jag och vill inte gå ut. Men jag har som mål att gå ut minst en gång denna vecka.

Gårdagens ryggträning och jag har upptäckt att jag är en riktig liten fegis. Har tränat styrka i ca 7 år nu och testade på lite tyngre träning igår. När jag körde breda och smala lats var jag uppe i 65 kilo och det kändes förvånansvärt lätt. Så nu är jag taggad.

När gröten är klar är det ännu en dag på förskolan, men spring och lek med barn som gäller.... Man kan inte få mycket bättre motion!

Ha en bra dag alla!

Äpple

• Aprilia1977
    Jennnyn skrev 2011-08-09 23:45:15 följande:
    Jag stillade dock min abstinens lite genom att promenera en runda, samt göra lite plankan. Förhoppningsvis blir det träning i morgon eller någon annan dag i veckan. I värsta fall får jag vänta tills på fredag då jag ska till Gävle och hälsa på en kompis som jobbar på Sats. Där blir det garanterat träning iallafall!
    Det ser ut som att du ändå gjorde en bra träningsdag. Plankan är bland det värsta jag vet, just för att den är så otroligt jobbig och tung (är inte speciellt stark just runt mage och rygg)....

Bra kämpat, säger jag!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!