Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Idag har jag varit på sommarens sista utomhusyoga. Till skillnad mot spinning så var detta helt rätt dag för detta. Jag funderar på att gå en kurs hos de som haft denna gratisyoga, men jag vill inte binda upp mig en dag i veckan. Åh varför ska det vara så svårt att bestämma hur jag vill träna. Till råga på allt så har jag bestämt mig för att byta mobiltelefon och där är det ju också en stor djungel...inget för en sån velpotta som mig!

• Wilowa
    Ziraya skrev 2012-08-16 14:05:31 följande:
    Ja, jag drack faktiskt två koppar kaffe i går och det var ett tag efter det som jag började må riktigt illa. Så det i kombination med att jag var trött i kroppen och hade sovit dåligt är nog skurken i det hela! Jag får boka läkartid tror jag. För jag har faktiskt aldrig mått så illa efter träning innan, hur mycket jag än tagit ut mig!

Däremot har jag träningsvärken från hälsingland i dag särskilt i skinkorna och magmusklerna.
    Det kan vara en kombination av magkatarr och träning då träningen sätter fart på tarmarna. Att boka en läkartid är nog inte helt fel samt en Omperazol eller nåt så länge. För visst var det du som också åt dem?

Puh! Just nu funderar jag på hur jag överhuvudtaget ska klara av att jobba...inskolningstider är INTE roliga. De "gamla" barnen kommer tillbaka efter lång ledighet och inskolningsbarnen har haft föräldrarna med och hela gruppen är allmänt orolig. Fast jag vet ju som tur är att det går över om några veckor. Dessutom måste det väl vara bra träning att gå och bära på ledsna små skruttungar? Tur att gymmet jag tänkt börja träna på börjar med sitt höstschema först vid månadsskiftet.
  • Wilowa
    Ziraya skrev 2012-08-16 15:36:00 följande:
    Japp, jag knaprar omeprazol titt som tätt ^^. och ja, det var väl antagligen en kombination. Just nu känns det som att jag har ett enormt eldklot i magen :( jag kan inte äta eller dricka och är helt genomsvettig :/ och till råga på allt måste båda badrummen grundstädas ordentligt i dag, och köket också, eftersom vi får en inneboende på lördag (förvisso min systerdotter, men ändå).
    Har du testat om du blir hjälpt av att äta banan och dricka mjölk? Det brukar hjälpa mig, samt ligga ner med värmedynan på magen. Kolsyrat vatten kan också hjälpa om du har tur...eller så blir det ännu värre. Usch dessa magar vad de kan ställa till med.
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-08-17 18:59:31 följande:
    Jösses vad du städar! Kom hit och fortsätt här bränner du många kcal .... Jag LOVAR!!
    ...och sedan till mig! Jag hinner inte städa, min tid går åt till jobb, barnens träningar samt att jag försöker klämma in egen träning. Detta med tränande barn är helt otroligt...imorgon ska vi på friidrottstävling några mil bort och på tisdag går sonens hockeylag på is. Dessutom så skulle jag egentligen ha stått i ishallens cafeteria idag, men det passet sålde jag eftersom jag jobbade då. Det tar sån tid och jisses vad det bygger på tvättberget. Snart drar barmarksträningen för slalomen nog igång med samt att skolan börjar med gympa som de ska ha kläder till. Fast det är helt klart värt det, men ajg skulle önska mig några timmar till per dygn och en energiinjektion.
  • Wilowa

Maria är du säker på att du bedömt dina portioner rätt? Det drar väldigt snabbt iväg om du hela tiden äter lite mer än du tror. Sedan kanske du missat nån liten bov nånstans, typ mjölk i kaffet, nån chokladbit eller kaka här och där, nåt som du tror att det är mindre kalorier än det är...det är så lätt att det slinker ner nåt man inte tänker på. Jag är i samma situation själv.

• Wilowa

Jag har varit på friidrottstävling hela dagen och suttit ute i pissvädret. är totalt genomfrusen nu och funderar på att krypa ner i sängen för att återfå värmen. Att träna är inte att tänka på då jag inte hunnit äta än och förutom sallad till lunch så har jag mest ätit bullar idag. Fast barnen är nöjda med dagen och det är väl huvudsaken!

• Wilowa
    MissKaos skrev 2012-08-18 20:32:15 följande:

Får se. Beror på hur det känns då!
    Delvis beror det nog på att en kollega har valt att avsluta sitt liv i veckan. INgen jag kände väl, men det väcker ju både tankar och känslor. Har sovit rätt kasst sedan vi fick veta i tisdags.

Usch! Förstår att det påverkar dig negativt. Du kanske behöver göra nåt avreagerande.
  • Wilowa

Idag har jag ätit så fel som man bara kan och suttit still mer eller mindre hela dagen...det känns i hela kroppen, blä! Jag vill bara ut och röra på mig, men det är bäcksvart och regnigt ute så det får vara. Läskigt sugen på en massa är jag med så jag gissar att mitt blodsocker åker berg- och dalbana. Skönt ändå att jag reagerar så här för det visar att jag trots allt skärpt till mig, för några månader sedan hade jag inte reagerat alls tror jag. Fast visserligen är jag nog extra känslig just nu för de två senaste veckorna har jag sovit dålig. Har det inte blivit bättre på måndag så måste jag ringa min kiropraktor och boka tid. Jag har en låsning nånstans som inte vill ge med sig.

• Wilowa

Jag fick ett olustigt samtal i våras av min onyktra pappa, när mamma var bortrest...han sa att han skulle ta livet av sig. För att göra en lång historia kortare så fick jag honom inlåst på tillnyktring på psykakuten i 24 timmar efter värsta polis- och ambulanspådraget...fruktansvärt! Väl på sjukhuset rymde han så jag och några till hjälpte polisen att hitta honom. Eftesom han själv ringt sos av amma anledning på morgonen samma dag så blev det tvångsvård i 24 timmar och efter det hade han nyktrat till så han kunde ta sig samman. Nu skäms han så vi kan inte prata med varandra, men vi förlorade vår far-dotter-relation för flera år sedan. Den eftermiddan och kvällen satt jag i telefon i över fyra timmar, ofattbart hur några få ord kan dra igång så mycket. Efteråt hade jag ett så enormt adrenalinpåslag att jag inte kunde sova och jag fick sjukskriva mig i två dagar. Jag är van vid hans påhitt, men i vanliga fall tar mamma största ansvaret. Jag fick ju även se till att någon tog hand om deras hundar och att någon kunde vara i affären som de driver samt lugna och hålla mamma informerad som befann sig utomlands...vilket jävla helvete det var, blir skakig bara av att skriva om det nu.

• Wilowa
    Wilowa skrev 2012-08-18 22:50:19 följande:
    Jag fick ett olustigt samtal i våras av min onyktra pappa, när mamma var bortrest...han sa att han skulle ta livet av sig. För att göra en lång historia kortare så fick jag honom inlåst på tillnyktring på psykakuten i 24 timmar efter värsta polis- och ambulanspådraget...fruktansvärt! Väl på sjukhuset rymde han så jag och några till hjälpte polisen att hitta honom. Eftesom han själv ringt sos av amma anledning på morgonen samma dag så blev det tvångsvård i 24 timmar och efter det hade han nyktrat till så han kunde ta sig samman. Nu skäms han så vi kan inte prata med varandra, men vi förlorade vår far-dotter-relation för flera år sedan. Den eftermiddan och kvällen satt jag i telefon i över fyra timmar, ofattbart hur några få ord kan dra igång så mycket. Efteråt hade jag ett så enormt adrenalinpåslag att jag inte kunde sova och jag fick sjukskriva mig i två dagar. Jag är van vid hans påhitt, men i vanliga fall tar mamma största ansvaret. Jag fick ju även se till att någon tog hand om deras hundar och att någon kunde vara i affären som de driver samt lugna och hålla mamma informerad som befann sig utomlands...vilket jävla helvete det var, blir skakig bara av att skriva om det nu.
    Kan tillägga att barnen blev indragna i skiten med eftersom de satt bakom mig i bilen när han ringde. De hörde ju både det samtalet och de efterföljande med sos samt att en kompis ringde upp mig efter att jag skickat ett sms till henne. Därför fick jag ju dra hela historien för berörd personal i skolan med utifall att de skulle flippa ut där.  
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!