• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Mollly
    Tullemi skrev 2011-08-25 20:05:22 följande:
    Äter ni "vanlig" mat till lunch och middag eller kör ni nån inriktning (diet)?
    Jag äter i regel det vi haft till middag dagen innan. Så det blir vanlig matSkrattande
  • Mollly
    godisgrisen skrev 2011-08-25 20:04:05 följande:
    så vill jag också se ut!

Men jag tränar bara hemma, har hantlar, gummiband och pilatesboll.....får nog drömma vidare.....
    jag älskar ju att lyfta skrot och sånt. Gillar däremot inte olika gympa och grejer. Det enda jag tränar hemma är plankan. ja förutom idag när jag kört igenom kroppen. Men det är bara för att jag inte varit på gymmet. Annars föredrar jag skrotet på gymmetSkrattande
  • MissKaos
    "vanlig" mat. Hemlagat alt sushi.

13 km på ca 78 min. Nöjd!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Aprilia1977
    Mollly skrev 2011-08-25 18:53:51 följande:
    Hur lång tid kan det ta att få en en kropp som denna?

Ja, Anna-Maria Lacatus har säkert tränat i 5-7 år.... Snygg kropp, inte sant!

Kämpa på!
  • Aprilia1977
    Jag försöker att hålla strikt diet just nu, ibland går det bara inte av teoretiska skäl men för det mesta väljer jag bort de stora No No för mig...

Min lunch:
    150g kött/fågel/fisk, innan tillagning
    200g grönsaker/rotfrukter (ej potatis eller ris)
    5 g fett.

Min middag:
    som ovan + 2-3 små potatisar om jag har tränat innan, eller 1 dl kokt ris.

Skäms
  • Aprilia1977

Har idag tränat i Hagsätra....

Det blev rygg, rumpa och... ja, det blev bara dem muskelgrupperna! 

Är fantastiskt slut i hela kroppen, men mest i knoppen! Fy bubblan, känner ni oxå att ni har energi till max, om inte så får ni faktiskt lite av mig!

Kom ihåg att sommaren inte är slut än!

Äpple

• MissKaos

Dagens kostintag:
    2600 kcal.
    193 gram proteiner
    30% protein
    25%fett
    45% kolhydrater.

Som ni ser "snor" jag procent från kolhydraterna och äter mer protein, samt ligger i nerekanten av rek fettintag.
    Och HÖGT kaloriintag för att vara en tjej på 58-59kg. (BMI på 19,7) underhudsfett senster mätningen 12,3%

Med detta vill jag ha sagt: ÄT! Känns ju somom jag är på rätt spår, ska försöka lägga på mig 1-2kg muskelmassa under vintern. Nu kanske det blir svårt när det fortfarande är löpsäsong.

Ska köra kortspinning imorgon + lite gym -focus core. Och vila lördag, kort och lätt jogg söndag. Vila må + tis. Springa lopp på onsdag

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!