• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Aprilia1977
    ETSS skrev 2011-08-25 10:33:04 följande:
    Halva beviset presterat Glad
    Jag har powerwalkat, det var riktigt skönt att sträcka ut mina kettlebellade ben efter två dagars motionsfrihet. Brukar jämt gå på asfalt och har faktiskt helkassa skor att gå i. I dag har dock större delen av promenaden avnjutits på mjukt, kuperat underlag, det var riktigt skönt Glad
    Nu är det bara kvällspasset kvar Glad
    hahaha... snyggt jobbat!!! Känner igen det där med skor.... vi har samma problem!! :(
  • Aprilia1977
    Tullemi skrev 2011-08-25 17:52:06 följande:
    Yey jag är på gymmet. Styrka helkropp idag, underbart!
    Hejja dig!!! Skönt när väl ett pass är avklarat!!! Bra kämpat!
  • Aprilia1977
    Frukostflingan skrev 2011-08-25 07:21:53 följande:
    Nu har jag kommit igång med träningen igen hoppas jag. Igår blev det spinning och det var fantastiskt.

Med kosten har det varit si och så. Är ju gravid så jag har fått hanka mig fram med det kroppen vill ha utan att kräkas. Men det börjar nog vända lite nu. Frukosten blev fil och flingor.
    Grattis till magen! Jag tycker iaf att du ska ta det lite lugnt. Men... ja... jag har väl egentligen inga goda råd att komma med när det gäller graviditet... men iaf.. gör inget som känns dumt nu!!!

Kämpa på och klappa magen från mig Gravid
  • Aprilia1977
    MissKaos skrev 2011-08-25 21:25:14 följande:
    Dagens kostintag:
    2600 kcal.
    193 gram proteiner
    30% protein
    25%fett
    45% kolhydrater.

Som ni ser "snor" jag procent från kolhydraterna och äter mer protein, samt ligger i nerekanten av rek fettintag.
    Och HÖGT kaloriintag för att vara en tjej på 58-59kg. (BMI på 19,7) underhudsfett senster mätningen 12,3%

Med detta vill jag ha sagt: ÄT! Känns ju somom jag är på rätt spår, ska försöka lägga på mig 1-2kg muskelmassa under vintern. Nu kanske det blir svårt när det fortfarande är löpsäsong.

Ska köra kortspinning imorgon + lite gym -focus core. Och vila lördag, kort och lätt jogg söndag. Vila må + tis. Springa lopp på onsdag
    Vad kul att du ser framsteg! Skrattande

Är det inte så lustigt egentligen att våra kroppar är så olika. Vissa behöver ditt och andra datt för att fungera. Nu vet jag inte riktigt hur mkt kcal etc som jag ligger på, men jag har märkt att mindre fett, mer protein och lite mindre kolhydrater (nu räknar jag inte med kolisarna i grönsakerna) det funkar så fantastikst bra för mig!

Kämpa på! Det är ju skitkul att se resultat!!!
  • MissKaos
    Matsina skrev 2011-08-25 20:11:18 följande:
    Vad anser ni är de bästa sättet att förbränna fett på??
    Löpträning.
    Anser inte, utan vet..
    1 sprungen km = 1förbränd kcal/kg kroppsvikt.
    Det är lite skillnad om du ska deffa föt tävling och ligger extemt lågt i fett% på din kropp. Hård konditionsträning under längre tidsrymd samt envishet, bra kost och att alltid välja trappor, ej hiss, cykel inte buss osv..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Aprilia1977 skrev 2011-08-25 21:14:28 följande:
    Ja, Anna-Maria Lacatus har säkert tränat i 5-7 år.... Snygg kropp, inte sant!

Kämpa på!
    Det räcker inte med träning.. Det ska till en massa kost med. Gissar att hon tränar 2-4h/dag...

JAg vill med ha hennes kropp *dregglar*
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Aprilia1977 skrev 2011-08-25 21:38:38 följande:
    Vad kul att du ser framsteg! Skrattande

Är det inte så lustigt egentligen att våra kroppar är så olika. Vissa behöver ditt och andra datt för att fungera. Nu vet jag inte riktigt hur mkt kcal etc som jag ligger på, men jag har märkt att mindre fett, mer protein och lite mindre kolhydrater (nu räknar jag inte med kolisarna i grönsakerna) det funkar så fantastikst bra för mig!

Kämpa på! Det är ju skitkul att se resultat!!!
    Jag räknar heller inte alltid. Men ibland. DAgens räkning var eg till tråden -eftersom så många tjejer verkar äta för lite protein och för lite energi..

Ja kroppar är olika, men efter att ha tränat på gym ganska intesivt *herre gud* i 20 år, och umgåtts med lite byggarfolk osv så lär man sig att vissa saker verkar fungera på alla. Man kanalltid  lita på havregrynsgröt, armhävningar och envishet som en duktig instruktör och cyklist sa en gång Jag äter lite lite kolhydrater för att springa eg -men jag gillar att var lite deffad sådär. Gillar att kunna ha linne och vis upp musklerna -kalla det fåfängt men so what.
  • Primrose
    Fattig student skrev 2011-08-25 18:56:10 följande:
    Jag säger 1 år beroende på vilken utgångsstart man har.
    Hahaha! Man bör nog även vara i samma ålder som personen på bilden.
  • Aprilia1977
    Matsina skrev 2011-08-25 20:11:18 följande:
    Vad anser ni är de bästa sättet att förbränna fett på??
    Gruppträning, ex spinning och att man då ger sitt allt! Glad
  • Aprilia1977
    MissKaos skrev 2011-08-25 21:45:00 följande:
    Det räcker inte med träning.. Det ska till en massa kost med. Gissar att hon tränar 2-4h/dag...

JAg vill med ha hennes kropp *dregglar*
    Nu var ju frågan "hur många år". Det är klart att kosten är A-O.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!