Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Ziraya: Det är inte din mage som lurar dig att tro att du är hungrig, när du egentligen reagerar på nåt du inte borde ha ätit tidigare under dagen? Jag har för mig att du sagt att du slarvar en del och jag blir precis så där om jag ätit nåt med laktos i eller nåt annat som magen inte gillar. En "hunger" from hell som egentligen är typ magkatarr och en dämpad aptit i övrigt.

• Wilowa
    Ziraya skrev 2012-08-23 22:14:37 följande:
    Det skulle det faktiskt kunna vara. Just nu känner jag mig mest lite småsugen. Jag skulle kunna äta, men jag kan låta bli. I dag har jag ätit hyfsat icke-syrlig mat, så jag tror att magen har fått vila lite. Jag skulle dock kunna döda för att få äta godis eller bullar! Blodsockerdipp much? Tänkte dricka lite svagt the med en sked honung i och se om det hjälper.

Bättre att låta bli sockret, det triggar bara igång.

Jag brukar alltid få känning av laktosen på kvällarna och då brukar jag lägga mig med en värmedyna på magen...testa det om du har nån. Sedan slog det mig nu att jag sedan jag fått ordning på min mage börjat äta frukost, något som jag inte klarat tidigare. Jag brukar bli hjälpt av mjölk och banan.   
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-08-23 13:14:11 följande:

Ta nässpray innan..

RESFEBER!
    Det blev spinning 45igår (deltagarna körde som f-n och jag med! Vi rockade FETT!) + 30 min core och i gymmet; 1 biceps ´i triceps + 1 baksida axel i maskin 3x60sek jägarvila. 3xdips på en steplåda och en axelpress med kroppen som motstånd. Al in!
    NU blir det VILA!!!

CU!
    Hoppas att du och familjen får en underbar resa! Solig
  • Wilowa

Ziraya: Hur mår du i kroppen i övrigt? Spända muskler? Oro? Yrsel? Jag har haft allt detta och allt blev bättre efter att jag slutat med laktosen. När jag berättade för min läkare att jag blev lugnare av omperazol så tyckte han att det var konstigt och att man inte brukar reagera så, men han sa heller inte emot. jag har dessutom hört talas om fler som reagerat på samma sätt. Det som fick mig att fundera var detta med att du mår konstigt av träning. Det gjorde jag med och speciellt om jag gjorde övningar som påverkade magen på nåt sätt. Jag har ju mina andra problem med så det har krävts lite "mysterielösning" för att reda ut vad som beror på vad...höften ger en båtliknande yrsel och magen mer orosyrsel.

• Wilowa
    Ziraya skrev 2012-08-23 23:44:31 följande:
    Laktos har jag blivit duktig på att undvika nu, men däremot har jag flera andra sjukdomar som påverkar. Jag har ju dyspepsi som jag regelbundet äter omeprazol mot (hur länge kan man ta det egentligen?), men jag har också en mindre känd sjukdom som heter IC (interstitiell cystit) som påverkar blåsan - jag får alltså lite ont om jag är kissnödig vilket innebär att jag ju får gå på toa 1-3 gånger i timmen drygt. Och jag känner av det om jag äter något med syra i. Dieten som jag bör äta blir ungefär densamma som den man bör äta om man har dyspepsi. Sedan har jag hypothyreos ochså, men det medicinerar jag mot.

Jag får ta tag i mig själv och faktiskt ringa läkare i morgon angående magen tror jag. Jag testade att ringa i veckan, men då fungerade inte deras telefon och sedan glömdes det av.

Angående spänningar - jag är mycket spänd i kroppen. Jag ska få massage den 8e september dock, så förhoppningsvis löser regelbunden massage en del. Men ja, yrselproblemen känner jag igen.

Övrig info - jag röker inte, snusar inte och dricker väl inte oftare än 3-4 gånger per år. Kroppen är skum i bland :/
    Låter som nåt liknande jag har. Hoppas du får ordning på det.
  • Wilowa

Haha! Ni inspirerade mig med.

Midja: 90 cm (ett mått som varierar mycket beroende på hur min mage mår)
    Mage: 98 cm (samma som ovan)
    Höft: 99 cm
    Lår: 56 cm
    Överarm: 29 cm

Längd: 169 cm
    Nuvarande vikt: 67,7 kg

-----

Idag ska jag åka själv med barnen till mina föräldrar, det känns inte helt bra. Det är andra gången jag träffar min pappa sedan samtalet i våras. Åh vad jag önskar att jag kunde köra skiten ur mig med ett riktigt tufft träningspass så jag får ur mig en massa känslor. Jaja jag får väl fokusera på yogan jag ska på på måndag.              

• Wilowa
    Ziraya skrev 2012-08-25 10:15:30 följande:
    Kul att jag inte blir ensam om att lägga upp mått . jag borde kanske tillägga att jag är 160 cm lång också. Vikt vet jag inte eftersom min våg gick till vågarnas himmel för en tid sedan när jag råkade bryta bort batterihållaren.

Jag är SÅ PEPPAD på att gå ned i vikt nu i alla fall! Dock vaknade jag med världens halsont i dag. Hoppas det bara är torra slemhinnor i halsen eller något :(

Wilowa: Lycka till i dag! Hoppas att allt går bra.
    Tack, det gör det säkert. Vi lägger väl locket på som vanligt.
  • Wilowa

Äter godis, dricker cola och läser vad ni skriver. Dagens lärdom: Man ska vara mätt när man följer med barnen när de ska köpa lördagsgodis. Fast jag får väl fira att dagen gick så bra som den gick, länge sedan min pappa var så lugn och harmonisk. Dessutom är min man inte hemma och så är jag rätt slut efter att ha kört nästan 20 mil idag...ursäkter jag vet!

• Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-08-25 19:24:31 följande:
    Goda ursäkter :))

Ja nya Tuttifrutti ocean var god och lite ovanlig.

• Wilowa

Jag var lite inne på att bli instruktör på friskis för några år sedan, men jag insåg att jag inte ville binda upp mig. Är man småbarnsförälder så är man. Är man dessutom gift med en lastbilschaffis så blir det inte direkt enklare. Däremot har jag varit tränare för sexåringar i friidrott samt slalomtränar i skidskolan vi har i klubben, men jag har ingen annan ledarutbildning än min lärarutbildning. Fast jag är sugen på att gå steg ett som skidlärare, men det faller på att jag inte har tiden att lägga på en sådan utbildning.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!