• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • ETSS
    Gryndrömmen skrev 2011-08-27 07:45:53 följande:
    Fjärde dagen utan ordentlig träning, ser fram emot måndag.. Då blir det träning :)
  • ETSS

Tack för era sympatier {#emotions_dlg.flower}
    I dag är en ny dag och något nyttigt ska göras. Gymet är stängt lördagar så jag får satsa på uteträning. Än har ilet inte infunnit sig men jag har ju hela dagen och kvällen på mig.

Vad gör  ni idag?

• Tullemi

ETSS: vilken otur du har med dina utbildningar då! Trist när viljan finns (din) men att du får ett NEJ (trots tidigare JA)

Milea 080217 Lucas 100202
  • ETSS
    Tullemi skrev 2011-08-27 08:38:17 följande:
    ETSS: vilken otur du har med dina utbildningar då! Trist när viljan finns (din) men att du får ett NEJ (trots tidigare JA)
    Ja det är tråkigt, men jag får nog foga mig. Om det här nya går bra kan jag kanske få sista alternativet nästa gång den kursen startar upp. Men en sak har jag lärt mig, om jag får ok för en utbildning i framtiden ska jag ha skriftligt på att de lovat.
    Tur man i alla fall är anpassningsbar Glad
  • godisgrisen

God morgon

Här blir det städning och lördagsgodis, det är ju lördag idag

Hoppas även på att hinna med en PW idag, beroende på när maken kommer hem, men annars blir det väl en imogon

Tränade helkropp igår, så idag blir det bara plankan, styrkan spar jag till måndag tror jag.

Ha en fortsatt bra lördag

• Beckaa

jag har varit ur fas i veckan med mycket kvällsaktivitet vilket inneburit att ett av veckans 6 träningspass uteblev. Jag är en allt-eller-inget-människa så när jag inte orkade ut igår kändes det som jag lika gärna kunde lägga ner allt vad träning heter. Nu har jag dock varit ute på ett 20 minuters HIIT-pass och känner mig tillbaka på banan igen! Skönt! :D

• MissKaos
    Fattig student skrev 2011-08-26 22:51:50 följande:
    Nej du, det är inte konstigt. När du skrev wienerkorv tänkte jag på bratwurstvarianten, men det är ju den vanliga. Så jag får väl i mig 3 stycken iaf utan större problem.

Du verkar vara en van löpare, hur fort springer du 10 km?
    Nej jag har bytt sprot ganksa nyss. Körde mest spinning/yoga/gym innan. Och aerobix. Springer väl på 1h ca men det är ju träning och inte ngt "tagg" ide tsas. Beror på dagsform och hur kuperat det är osv. Ska bli spännande att se på onsdag.. MItt första lopp Ska vila må+ti, funderar tom på att ta spårvagnen till jobbet tis+ons och inte cykla för att vila benen. Sen ska jag kolhydratladda litegranna. Typ äta värsta jättepastan tilllunch + 200gr choklad. Och en brakfrukost! Så får man väl se sen.. Målet från början var eg att vara i form för att komma runt loppet.. Sen blev det 1h. Nu vet jag inte, komma rnut på under 1h -men det vore kul att springa lite snabbare. Har kommit ner på 48min på 10km en gång i sommras. MEn sen tar jag ju inte alltid tiden heller.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Mollly skrev 2011-08-26 21:33:04 följande:
    haha ja glömde skriva att det var ryggen jag tränade. Innan har jag kört den när man ska dra en stång ner bakom nacken. Men denna övning var mkt bättre
    Latsdrag? Det är lättare att komma åt om man drar stången framför kroppen, ner mot bröstet istället tycker jag! Men man är ju olika -kan iaf var värt att testa en gång.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • ETSS
    Beckaa skrev 2011-08-27 10:37:37 följande:
    jag har varit ur fas i veckan med mycket kvällsaktivitet vilket inneburit att ett av veckans 6 träningspass uteblev. Jag är en allt-eller-inget-människa så när jag inte orkade ut igår kändes det som jag lika gärna kunde lägga ner allt vad träning heter. Nu har jag dock varit ute på ett 20 minuters HIIT-pass och känner mig tillbaka på banan igen! Skönt! :D
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!