• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Tullemi

Nu har jag och dottern gått runt i Haga i sensommarregnet. Riktigt mysigt faktiskt . Det var Bondens Dag idag så vi passade på att köpa lite fina grönsaker. Sen klämde jag in ett besök på MM Sports och köpte en påse proteinpulver (vanilj denna gång) samt Rosenrot, Multivitamin-mineraltabletter och Fiskolja. Synd bara att allt är i stooora kapslar.Jag har ju så svårt för att få i mig dessa monsterkapslar

Milea 080217 Lucas 100202
  • ETSS

Jag ska i slutet av dagen börja räkna bra saker som hänt mig under dagen för att börja få tillbaka min groove Glad
    Hittills idag har det hänt en bra sak.
    Jag har begett mig ut på powerwalk, helt oombytt, bara för att få undan det, annan väg än vad jag brukar ta. Hög luftfuktighet har vi just nu där jag bor så svetten har runnit i floder. Nu är det gjoirt, så småningom väntar en god middag.

• Mollly
    MissKaos skrev 2011-08-27 11:16:26 följande:
    Latsdrag? Det är lättare att komma åt om man drar stången framför kroppen, ner mot bröstet istället tycker jag! Men man är ju olika -kan iaf var värt att testa en gång.
    Jag har testat att dra stången framför, det är mkt lättare, men gillade denna variant bättre, då man drar i två handtag.
  • Tullemi

Bah, jag har celluliter på armarna .Tittade i spegeln när jag tränade biceps och undrade vad det var för nåt...jo, ceeelluuulliiiiter. Attans då....
    Som tröst (jädrigt dåligt val ) så har jag ätit 2 kanelgifflar och en näve lösgodis, haha

• Livsoduglig
    MissKaos skrev 2011-08-27 11:16:26 följande:
    Latsdrag? Det är lättare att komma åt om man drar stången framför kroppen, ner mot bröstet istället tycker jag! Men man är ju olika -kan iaf var värt att testa en gång.
    Tjo! Jag hade en personlig tränare för en tid sedan och hon sa/hävdade/påstod (vad ni vill) att man skall alltid ha stången framför sig. Att ta den bakom nacken öker skaderisken med huuuuur mycket som helst. Så till mig sa hon att ALLTID ta den framför. Hon verkade kunnig, men... tja, vad vet jag :)

Skönt med lördag i alla fall. Har ätit bra. Sprungit 7 kilometer och varit på gymmet. Dricker vin nu... vilket kanske inte är lika bra. Men gott är det!

Regnet öser ner ute... grått som attans och tja, det blir nog att hänga vid datorn/TVn ikväll! Vad har ni andra för er då?
  • ETSS
    Livsoduglig skrev 2011-08-27 18:59:04 följande:
    Tjo! Jag hade en personlig tränare för en tid sedan och hon sa/hävdade/påstod (vad ni vill) att man skall alltid ha stången framför sig. Att ta den bakom nacken öker skaderisken med huuuuur mycket som helst. Så till mig sa hon att ALLTI operative word..D ta den framför. Hon verkade kunnig, men... tja, vad vet jag :)

Skönt med lördag i alla fall. Har ätit bra. Sprungit 7 kilometer och varit på gymmet. Dricker vin nu... vilket kanske inte är lika bra. Men gott är det!

Regnet öser ner ute... grått som attans och tja, det blir nog att hänga vid datorn/TVn ikväll! Vad har ni andra för er då?
    Hej igen :)
    Sitter inne framför datorn, funderar på ett glas vin i väntan på sen middag (kyckling), vet inte om funderar är the operative word.. inget regn här men molnigt, tror det blir en mycket lugn kväll efter en intensiv powerwalk på 5.5 km, en ok dag :)
    Är det något bra att se på TV ikväll eller sa man satsa på en bra bok?
  • Livsoduglig

Efter att ha kollat tv-programmet så lutar det helt klart åt bokhållet! Vet inte om jag börjar bli gammal eller världsfrånvänd, men gud va mycket skit och trams de visar *suck* Har någon film i och för sig... möjligt det kan bli en sådan!

ETSS: Låter som en bra dag :D Tycker absolut du skall ta det där glaset vin! *skålar glatt*

Funderar även på en stor kopp kaffe... ja så får det nog bli. Bax snart!

• Tullemi

Vi ska se ännu ett avsnitt av serien "Damages"....tja så fort barnen somnat. Maken nattar dem ikväll, det brukar funka bättre.

Mattips tack!
    På måndag börjar jag jobba och första veckan är heltid och jag slutar oftast 18, 19 eller 20. Min tanke är att gå direkt till gymmet för maken är mitt i läggningen här hemma och det är ingen idé att komma hem och "störa", plus att jag vill träna . Min fråga är nu...vad kan jag relativt snabbt få i mig direkt efter jobbet och innan träningen? Gillar inte inpackade smörgåsar och samtidigtfår det inte vara nån tung mat. Hjälp!

• ETSS
    Livsoduglig skrev 2011-08-27 19:20:42 följande:
    Efter att ha kollat tv-programmet så lutar det helt klart åt bokhållet! Vet inte om jag börjar bli gammal eller världsfrånvänd, men gud va mycket skit och trams de visar *suck* Har någon film i och för sig... möjligt det kan bli en sådan!

ETSS: Låter som en bra dag :D Tycker absolut du skall ta det där glaset vin! *skålar glatt*

Funderar även på en stor kopp kaffe... ja så får det nog bli. Bax snart!
    Jo det lutar åt bok för mig med, det går ändå mest bara dokusåpor på tv. Har en och en halv säsong av Dexter iofs att betta mig igenom på DVD, gillar den serien :)

Jodå, värre har jag varit med om :) *skål*
    Kaffe lät gott det med!
  • Mollly

Nu när jag ätit nyttigt och 6 mål om dagen ett par dagar, så tyckte inte min mage om en stor gyrosrulle. Nu ser det ut som jag är i vecka 18 lr någotRynkar på näsan

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!