• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-08-27 11:15:27 följande:
    Nej jag har bytt sprot ganksa nyss. Körde mest spinning/yoga/gym innan. Och aerobix. Springer väl på 1h ca men det är ju träning och inte ngt "tagg" ide tsas. Beror på dagsform och hur kuperat det är osv. Ska bli spännande att se på onsdag.. MItt första lopp Ska vila må+ti, funderar tom på att ta spårvagnen till jobbet tis+ons och inte cykla för att vila benen. Sen ska jag kolhydratladda litegranna. Typ äta värsta jättepastan tilllunch + 200gr choklad. Och en brakfrukost! Så får man väl se sen.. Målet från början var eg att vara i form för att komma runt loppet.. Sen blev det 1h. Nu vet jag inte, komma rnut på under 1h -men det vore kul att springa lite snabbare. Har kommit ner på 48min på 10km en gång i sommras. MEn sen tar jag ju inte alltid tiden heller.
    Jag brukade faktiskt ladda med pasta och choklad innan tennismatch. Gamla goda tider. Hehe.

Men 48 minuter är ju riktigt bra, då ligger du på 12,5 km i timmen. Själv springer jag utan större ansträngning 10 km på 1 h, men jag kan springa på 50 minuter, men då blir jag redigt trött. Jag är inte heller någon van löpare/löperska?. Jag gillar kortare sträckor men anser som du att det är en väldigt effektiv träning när det kommer till att förbränna fett. =)
  • Paradigm
    Tullemi skrev 2011-08-27 19:21:44 följande:
    Vi ska se ännu ett avsnitt av serien "Damages"....tja så fort barnen somnat. Maken nattar dem ikväll, det brukar funka bättre.

Mattips tack!
    På måndag börjar jag jobba och första veckan är heltid och jag slutar oftast 18, 19 eller 20. Min tanke är att gå direkt till gymmet för maken är mitt i läggningen här hemma och det är ingen idé att komma hem och "störa", plus att jag vill träna . Min fråga är nu...vad kan jag relativt snabbt få i mig direkt efter jobbet och innan träningen? Gillar inte inpackade smörgåsar och samtidigtfår det inte vara nån tung mat. Hjälp!
    Banan, ägg, färdig proteinshake?
  • Paradigm

Kvällens träning är avbockad. Det blev 8,5 km på 45 minuter + en timmas styrka. Ja, jag vet att man bör dela upp det i två pass, men vad gör man när man har två skruttungar att anpassa sig efter.
    Sjukt svettig blev jag, men det måste ju vara ett bra bevis på att man har kört järnet. Det lustiga i det hela, då jag inte vanligtvis föredrar alkohol, så blev jag riktigt sugen, mitt i träningspasset, på ett kallt glas söt champagne. Någon champagne blev det dock inte utan en proteinshake blev det istället. Funkar det med! Glad

• Mollly

Jag ska försöka köra 3 olika varianter av plankan dagligen, men hittar inte någon bra sida med olika varianter. Någon som vet någon sida?Skrattande

• MissKaos
    Livsoduglig skrev 2011-08-27 18:59:04 följande:
    Tjo! Jag hade en personlig tränare för en tid sedan och hon sa/hävdade/påstod (vad ni vill) att man skall alltid ha stången framför sig. Att ta den bakom nacken öker skaderisken med huuuuur mycket som helst. Så till mig sa hon att ALLTID ta den framför. Hon verkade kunnig, men... tja, vad vet jag :)

Skönt med lördag i alla fall. Har ätit bra. Sprungit 7 kilometer och varit på gymmet. Dricker vin nu... vilket kanske inte är lika bra. Men gott är det!

Regnet öser ner ute... grått som attans och tja, det blir nog att hänga vid datorn/TVn ikväll! Vad har ni andra för er då?
    Jag har lärt mig bakom från början och sedan lärt om. Det känns ju helfel att ha den bakom nacken -men så gjorde man förr (reliken här på hela 35 haha..)

Jag har med löptränat. 10km på 64min blev det idag.
    Nu är det ohejdat med choklad och rödvin som gäller, eller nej -begränast med vill vill ju spring aimorgon! Blir ett besök i andra Löplabbetbutiken imorgon (på hamngatan) sambon var dit idag och dom hade tydligen jättemkt till tjej..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tullemi
    Mollly skrev 2011-08-27 20:29:22 följande:
    Jag ska försöka köra 3 olika varianter av plankan dagligen, men hittar inte någon bra sida med olika varianter. Någon som vet någon sida?Skrattande
    Lyft ett ben i taget (så klart ) upp i luften. Höger, vänster, höger, vänster 30 st totalt.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Mollly
    Tullemi skrev 2011-08-27 21:26:41 följande:
    Lyft ett ben i taget (så klart ) upp i luften. Höger, vänster, höger, vänster 30 st totalt.
    TackSkrattande
  • Tullemi

Mollly: bli medlem på www.dintraning.se så har du tillgång till en massa bra hemmaövningar. Det finns förslag på plankan men minst en övning var smått omöjlig: benen på en träningsboll samtidigt som man har armarna på en träningsboll.....försök med den du, haha

Milea 080217 Lucas 100202
  • Mollly
    Tullemi skrev 2011-08-27 21:30:26 följande:

Mollly: bli medlem på www.dintraning.se så har du tillgång till en massa bra hemmaövningar. Det finns förslag på plankan men minst en övning var smått omöjlig: benen på en träningsboll samtidigt som man har armarna på en träningsboll.....försök med den du, haha

haha ja den har jag sett. Det skulle jag aldrig klara. Trotts att jag bra balans efter många års ridande. Men vågar inte ens testa.
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-08-27 20:11:07 följande:
    Kvällens träning är avbockad. Det blev 8,5 km på 45 minuter + en timmas styrka. Ja, jag vet att man bör dela upp det i två pass, men vad gör man när man har två skruttungar att anpassa sig efter.
    Sjukt svettig blev jag, men det måste ju vara ett bra bevis på att man har kört järnet. Det lustiga i det hela, då jag inte vanligtvis föredrar alkohol, så blev jag riktigt sugen, mitt i träningspasset, på ett kallt glas söt champagne. Någon champagne blev det dock inte utan en proteinshake blev det istället. Funkar det med! Glad
    Ska och ska? Bara det blir gjort så! Möjligen börja med styrkan och kör konditionen sedan för bästa resultat. JAg tränade sådär i många år med bra resultat.

Champange i bastun borde vara en rättighet efter ett sådant pass! Med jordgubbar till och middag väntandes utanför!

Idag har vi ätit lammracks med varm tomatsallad. Grymt gott! MEn efter en center, en glass och 1/2 tablettask (den omtänksamma modern åt upp resterna av sonens lördagsgodis så inte hans tänder går sönder iom att han kunde ätit det imorgon annars..) Insåg jag: HUNGRIG! Så Banan, blåbär och kesella med kanel på Passar till sista rödvinet *vet*

(och jag vill ha meeer choklad. Väkte monstret förra helgen)
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!