• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Paradigm
    Mollly skrev 2011-08-28 07:39:49 följande:
    Ingen sovmorgon här inte. :)
    Ska strax äta frukost. Gröt, ägg och finn crisp. sen blir det en promenad och senare en runda till gymmet.
    Låter härligt! Nu blev jag sugen på gröt! Skrattande

Vad väntar för pass på gymmet?
  • Mollly
    Fattig student skrev 2011-08-28 08:01:48 följande:
    Låter härligt! Nu blev jag sugen på gröt! Skrattande

Vad väntar för pass på gymmet?
    Eftersom jag kört mer än ett pass denna veckan, så blir det ett pass med styrka för hela kroppen. Ska lägga in lite nya övningar också som jag hittade på nätet igår.
  • Tullemi

Gomöra!
    Jag har nyss klämt i mig en tunnbrödssmörgås - nåt jag aldrig äter annars (vitt bröd) - med skinka. Till det en kopp grönt te och en Actimel. Idag blir det rygg, ben och rumpa på gymmet och egentligen lite kondition efteråt, men jag vet att jag sällan orkar det efter benpasset så vi får la se

När jag kommer hem igen så blir det bakning för vi får besök. Men jag ska begränsa mitt fikaintag tänkte jag - får ju bara sockerångest efteråt ändå *harkel*

Och lite senare är det dags att ställa sig att fixa 2 nyttiga lunchlådor för imorgon är det arbetsstart efter 3,5 års mammaledighet Spännande! Enda matstället som ligger nära jobbet är McDonald's och jag VÄGRAR äta där (förutom de få ggr som barnen vill dit och då tar jag salladen).

Milea 080217 Lucas 100202
  • LillaPaula

Hejsan vilken härlig tråd!  

Tänkte fråga om det är någon som har några bra tips på vikt nedgång? Flyttade nämligen för två årsedan och då la jag all träning på is. (Tyvärr). Så la på mig allt för många kilo som jag skulle behöva träna bort nu. Innan flytten tränade ja gym 3 gånger/vecka & löpning 3gånger/vecka. 
    Men nu vill jag inte fokusera något på muskler utan bara på vikt nedgång :) När hur ger träningen bäst resultat?? Och vad är "bra" och dåligt att äta =)

Ha en härlig dag alla!!  

• Livsoduglig
    Fattig student skrev 2011-08-27 20:11:07 följande:
    Kvällens träning är avbockad. Det blev 8,5 km på 45 minuter + en timmas styrka. Ja, jag vet att man bör dela upp det i två pass, men vad gör man när man har två skruttungar att anpassa sig efter.
    Sjukt svettig blev jag, men det måste ju vara ett bra bevis på att man har kört järnet. Det lustiga i det hela, då jag inte vanligtvis föredrar alkohol, så blev jag riktigt sugen, mitt i träningspasset, på ett kallt glas söt champagne. Någon champagne blev det dock inte utan en proteinshake blev det istället. Funkar det med! Glad
    Imponerande pass! Och speciellt en lördagskväll! Du hade nästan varit värd det där glaset skumpa :) Ja, det där med att ha "tid" att dela upp pass känns som ett minne blott. Man får va glad för alla minuter man kan skrapa ihop i veckan. Får man fråga dig hur du planerar veckans styrketräning? Själv har jag svårt för jag vet inte om jag kan träna ett pass i veckan eller fyra. Så ibland kör jag helt enkelt igenom hela kroppen (1-2 övningar per muskelgrupp) och ibland känner jag mig modig och kör två muskelgrupper och räknar med att kunna ta övriga annan kväll. Kan ju säga att mitt mål just nu med träningen är inte att bli biff-Bertil med magrutor utan helt enkelt "se bra ut naken". Dessutom vet jag inte om jag skalla satsa på 6 tunga reps eller om jag skall köra 12 lättare. Eller variera :P haha det är ju en hel vetenskap det här. 

Nåväl, fått dagens första kaffe. Förberett morgondagen lite (skall på intervju och är mer än lovligt nervös) och skall packa träningsväskan för att va på gymmet 10 när de öppnar!

Ha det bra där ute :)  
  • Mollly

Då var promenaden avklarad. Svettigt värre. Det är så fuktigt ute nu, så det är ju äckligt. Gick på rätt bra idag med både barnvagn och hund. sista biten fick jag springa för det började regna.

• Livsoduglig
    Mollly skrev 2011-08-28 09:30:24 följande:
    Då var promenaden avklarad. Svettigt värre. Det är så fuktigt ute nu, så det är ju äckligt. Gick på rätt bra idag med både barnvagn och hund. sista biten fick jag springa för det började regna.
    Starkt! Och grymt skönt att ha det avklarat så tidigt! Har har det vräkt ner med... så jag funderar på att ta bilen till gymmet... hur lat får man va? ;) 
  • Livsoduglig
    LillaPaula skrev 2011-08-28 09:00:43 följande:
    Hejsan vilken härlig tråd!  

Tänkte fråga om det är någon som har några bra tips på vikt nedgång? Flyttade nämligen för två årsedan och då la jag all träning på is. (Tyvärr). Så la på mig allt för många kilo som jag skulle behöva träna bort nu. Innan flytten tränade ja gym 3 gånger/vecka & löpning 3gånger/vecka. 
    Men nu vill jag inte fokusera något på muskler utan bara på vikt nedgång :) När hur ger träningen bäst resultat?? Och vad är "bra" och dåligt att äta =)

Ha en härlig dag alla!!  
    Hej! Välkommen hit! Och visst är det en trevlig tråd!

Jag har harvat med viktnedgång de senaste två åren och jag har provat (känns det som) snart allt som finns! Alla metoderna funkar, dock är det nog rätt individuellt vad som är bäst just för dig. För min del funkade LCHF kanon! Tillsammans med rätt lugn träning så gick jag ner en massa. Efter en tid saknade jag dock kolhydrater och gick över till mer vanlig kost och ökade antalet gympass och på den vägen är det nu för min del. 

De tips jag kanske kan slänga till dig är A) För dagbok över vad du äter och hur du tränar. Man "glömmer" faktiskt annars rätt mycket av det man proppar i sig.Så saker som såser, en liten kaka här, en macka där. Det är bra att kunna titta tillbaka på veckan/månaden och faktiskt se hur man har levt. När man har det svart på vitt är det hyggligt lätt att själv hitta förbättringsmöjligheter. B) Sätt upp tydliga mål och helst "överkomliga". Att gå ner 30 kilo är inget bra mål... för du kommer nog lessna innan du kommit så långt (jag har såklart ingen aning hur mycket du vill gå ner, men du förstår poängen). Så ha kanske 5 kilo åt gången som mål och klappa och beröm dig själv på axeln så du nästan storknar varje gång du når ett mål. C) Ät bra mellanmål så du aldrig blir panikhungrig. Detta var i alla fall mitt största fel innan.Jag åt lunch 12:00 och sen när jag kom hem 18 så åt jag för en mindre armé och... tja det var inget bra. Tycker keso är kanonmellis :) 

Sen som parentes: Muskler bränner. Så ju mer muskler du har, ju mer förbränner du varje dag. Så kan du klämma in 1-2 styrkepass/ vecka och äta bra med protein tror jag att du i det långa loppet tjänar massor på det :) 

Lycka till och våga inte "smita iväg" nu utan låt oss höra hur det går för dig :) 

• Mollly
    Livsoduglig skrev 2011-08-28 09:37:51 följande:
    Starkt! Och grymt skönt att ha det avklarat så tidigt! Har har det vräkt ner med... så jag funderar på att ta bilen till gymmet... hur lat får man va? ;) 
    Jag tar alltid bilen till gymmetSkrattande
  • Livsoduglig
    Mollly skrev 2011-08-28 09:54:19 följande:
    Jag tar alltid bilen till gymmetSkrattande
    Jo, men jag har 3 minuter till gymmet ;) 
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!