LillaPaula skrev 2011-08-28 09:00:43 följande:
Hejsan vilken härlig tråd!
Tänkte fråga om det är någon som har några bra tips på vikt nedgång? Flyttade nämligen för två årsedan och då la jag all träning på is. (Tyvärr). Så la på mig allt för många kilo som jag skulle behöva träna bort nu. Innan flytten tränade ja gym 3 gånger/vecka & löpning 3gånger/vecka.
Men nu vill jag inte fokusera något på muskler utan bara på vikt nedgång :) När hur ger träningen bäst resultat?? Och vad är "bra" och dåligt att äta =)
Ha en härlig dag alla!!
Hej! Välkommen hit! Och visst är det en trevlig tråd!
Jag har harvat med viktnedgång de senaste två åren och jag har provat (känns det som) snart allt som finns! Alla metoderna funkar, dock är det nog rätt individuellt vad som är bäst just för dig. För min del funkade LCHF kanon! Tillsammans med rätt lugn träning så gick jag ner en massa. Efter en tid saknade jag dock kolhydrater och gick över till mer vanlig kost och ökade antalet gympass och på den vägen är det nu för min del.
De tips jag kanske kan slänga till dig är A) För dagbok över vad du äter och hur du tränar. Man "glömmer" faktiskt annars rätt mycket av det man proppar i sig.Så saker som såser, en liten kaka här, en macka där. Det är bra att kunna titta tillbaka på veckan/månaden och faktiskt se hur man har levt. När man har det svart på vitt är det hyggligt lätt att själv hitta förbättringsmöjligheter. B) Sätt upp tydliga mål och helst "överkomliga". Att gå ner 30 kilo är inget bra mål... för du kommer nog lessna innan du kommit så långt (jag har såklart ingen aning hur mycket du vill gå ner, men du förstår poängen). Så ha kanske 5 kilo åt gången som mål och klappa och beröm dig själv på axeln så du nästan storknar varje gång du når ett mål. C) Ät bra mellanmål så du aldrig blir panikhungrig. Detta var i alla fall mitt största fel innan.Jag åt lunch 12:00 och sen när jag kom hem 18 så åt jag för en mindre armé och... tja det var inget bra. Tycker keso är kanonmellis :)
Sen som parentes: Muskler bränner. Så ju mer muskler du har, ju mer förbränner du varje dag. Så kan du klämma in 1-2 styrkepass/ vecka och äta bra med protein tror jag att du i det långa loppet tjänar massor på det :)
Lycka till och våga inte "smita iväg" nu utan låt oss höra hur det går för dig :)