• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-08-28 16:23:20 följande:
    Det tror jag att du klarar utan problem!  Glad
    Jag överlevde 200! Glad
  • ETSS
    Tullemi skrev 2011-08-28 18:25:17 följande:

Det är så knepigt när man tränat tidigt på morgonen för då vill jag köra ett pass på kvällen också. Det känns ju som om det var längesedan jag tränade bara för det gått 8 timmar

Det är därför jag insett att det inte är så dumt att spara sig till efter middag Glad
  • godisgrisen

Kul att det kommer in nya i tråden! Välkommna

Själv har jag tränat 1 tim helkropp inkl. plankan

• Paradigm
    Evenstar skrev 2011-08-28 17:49:04 följande:

Weho!

Im back on track. Jag har hunnit köra igenom hela kroppen förutom ben. Det tar jag imorgon och kan då avgöra exakt hur illa den här infektionen slagit. Det jag märker nu är att jag såklart är aningens svagare - inte mycket men lite såklart. Konditionen är densamma. Det som är lite anmärkningsvärt är dock att massan på axlarna faktiskt tilltagit - trots att jag levt på glass och smärtstillande. ;)

När jag såg det idag så fick jag ett il i magen av att köra en rejäl deff. Det vore riktigt roligt att se hur mycket massa jag egentligen har. Inte för att jag har överdrivet mycket fett på kroppen men ändock går det alltid att få fler konturer.

Så nu klurar jag för fullt. Är det värt det för det första? Orkar jag det? Jag jobbar 100%, har familj med två barn och utöver det så instruerarar jag 4 pass i veckan + ev vikpass.

Vad tycker ni?

Skönt att du är frisk! =)

Ang deff så är det svårt att råda då du är endast den som vet hur mycket du orkar, men med tanke på att du nyss har haft en allvarlig infektion samt 150 % "håll i gång" så skulle jag nog låta kroppen vila lite. Därmed inte sagt att man ska äta en massa skit .
  • Paradigm
    godisgrisen skrev 2011-08-28 20:09:07 följande:
    Kul att det kommer in nya i tråden! Välkommna

Själv har jag tränat 1 tim helkropp inkl. plankan
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-08-28 17:59:05 följande:
    Du hade rätt: MEns idag. Firade det med äppelpaj och vaniljvisp samt en kort löprunda, 8km och en tur till till löplabbet.. Köpte BH och trosor
    Ja, visste väl att det var något som spökade. Du kan inte skicka lite vaniljvisp hit? Det finns nämligen inte. Skrattande
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-08-28 19:23:44 följande:
    Jag överlevde 200! Glad
    Gillar't massor! Skrattande
  • Paradigm

Det är så knepigt när man tränat tidigt på morgonen för då vill jag köra ett pass på kvällen också. Det känns ju som om det var längesedan jag tränade bara för det gått 8 timmar

Haha, känner igen det där! Skrattande
  • MissKaos

Just så kände jag idag. DÅ tittade min man på mig och sa: Du är ju sjuk.. (fast ahn gör så själv ibland)
    Fattig student skrev 2011-08-28 21:34:26 följande:
    Ja, visste väl att det var något som spökade. Du kan inte skicka lite vaniljvisp hit? Det finns nämligen inte. Skrattande
    ..Den är slut, den är i min mage.

Räknade på att jag har ätit ca 4000kcal i skräp denna helgen, eller rättare sagt jag slutade räkna där. Imponerande va?

Ska faktiskt bli skönt att vila benen 2 dagar nu... (säger jag NU, imorgn ommer jag snegla på dojjorna.. Säg till mig då att jag inte FÅR!)
    Och nu, mot sängen.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Mollly
    Favete linguis: Skulle du vilja dela med dig av ditt upplägg när du tränar rygg och mage?

Jag har bestämt mig för att lägga om träningen lite. Ska vänta med att bygga muskler för att bli stor.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!