Inlägg från: K grrl |Visa alla inlägg
  • K grrl

Träningsnördar - här samlas vi!

Studentpappa skrev 2016-04-23 08:24:25 följande:
    Passa dig, snart så är du fullfjädrad crossfittare med neonfärgade strumpor och Reebok skor
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Betvivlar jag!
  • K grrl
    Margaux skrev 2016-04-23 09:55:18 följande:
    Oj så bra! Mitt personbästa på frontböj är 55kg. På en repetition!
    Men jag verkar väldigt skevfördelad i min styrka. Klarar jo 100 i marklyft och gör en serie pistols hur lätt som helst. 
    Jag tror att alla har sådant de är lite extra starka i, för din del är det kanske baksida lår och höfter? Sen spelar antropometri också roll, hur man är byggd.
  • K grrl
    Margaux skrev 2016-04-23 09:57:39 följande:
    Det bästa med crossfit för mig är inte träningsformen men gemensamheten och träningsuppföljningen! Vi är normalt kanske 5 st på en tränare och det ger väldigt bra coaching.. 
    Sen tycker jag det hjälper att det är fort och intenst. Lalla runt på ett gym i evigheter är inte min grej. Men så har jag neonstrumpor också!
    ...fast få av de jag tränar med lallar runt i evigheter. Jag tycker också att det kanvas kul med fort och intensivt, men det är ju inte direkt förenligt med mina mål.
  • K grrl

Kan nog vara skillnad på var man bor, hur gymmen känns. Jag älskar mina två gym, de är sinsemellan lite olika, men det är väldigt trevligt folk av allehanda slag.

Jag har bara svårt för de som släpper vikter hejvilt, framför allt i dragmaskinerna.

• K grrl
    Margaux skrev 2016-04-26 00:02:21 följande:

Krya på er!!

47. WOD 
    A. Front squat pauses 
    3-3-3-3-3
    35-45 kg. tungt med paus på botten....

B.   30 Twisting knees to elbows, 16kg KB
           20 Twisting knees to elbows, 16kg KB
           10 Twisting knees to elbows, 16kg KB

5,58 (men inte helt rättvis tid då jag fick ont i axeln av att hänga så jag skalerade TKE helt ned till golvet efter första vändan.)

Jag brukar göra goblet squats med paus på botten, men 6-8 rep. Fy fasen vad de tar!
  • K grrl
    Margaux skrev 2016-05-07 21:14:38 följande:

"strong is the new black" I love it!!

Jeg är ju inte direkt "stor" heller, men möjligen att han börjar känna av att jag är rätt vältränad nu... och han inte direkt har magrutor... Kan vara lite så.

Mitt mål i 2016 är strict muscle ups. Det borde jag klara va?

Knepigt. Jag håller ändå på med bodybuilding och har vuxit mycket såväl mätbart och synbart (framför allt över rygg, ben och rumpa) men får bara komplimanger. Jag skulle också gissa att ham känner sig hotad på något sätt.
  • K grrl
    Studentpappa skrev 2016-05-08 08:05:33 följande:
    I mitt nya schema låg hipthrust med så nu ska jag också börja med juckaren
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Kul! Repmax på 150 här (2,4 x kroppsvikt), får se när du kommer ikapp.
  • K grrl
    Margaux skrev 2016-05-07 23:37:44 följande:
    Det var lite så "du gör som du vill, men....." Får mycket positiva kommentarer också från honom så det oroar mig inte så mycket. Men det var tråkigt för mig! Jag gillar nämligen väldigt hur jag utvecklas. Tycker det är sjukt skoj att se på tex låren och att jag har fått axlar. Lite smånarcissistiska drag tycker jag mig ha utvecklat.....
    Haha, känns igen. Jag gillar att stå och flexa. Och jag gillar att visa upp mina armar, axlar, rygg och ben också.
  • K grrl
    Margaux skrev 2016-05-08 09:53:26 följande:
    Whoooot?? Psyko stark hörru´. är inte det typ elit eller något? Tävlar du?
    Nej. Men jo, jag är rätt stark i posterior chain-övningar som hip thrusts och back extensions.
  • K grrl
    Margaux skrev 2016-05-08 09:56:56 följande:

Jag vill ha tips på frukost. Vad äter ni? Vad äter ni som mellanmål? Typ bygga muskler med inte underhudsfett. 

Jag brukar äta gröt på havrekli med några äggvitor, med t ex banan, Nutella, torkad frukt eller lönnsirap och mjölk.

Eller varm smörgås med skinka och 5-6 skivor mager ost.

Eller havrevåfflor, eller pannkakor. Det beror på hur mycket tid jag har.

Jag äter inte mellanmål, utan föredrar att äta fyra stora mål per dag. Men det har tagit lite tid att komma dithän att jag klarar av det - jag får äta ganska energitätt.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!