• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Paradigm
    Beckaa skrev 2011-08-29 20:25:54 följande:
    Nu sitter jag och myser i soffan och surplar på en low-carb proteinmilkshake efter ett skönt armpass. Armarna darrar, härligt! Jag ska ta en tidig kväll och gå upp och träna mage imorgon bitti.. Jag har ett bra flow nu! :)
    Låter härligt! =)
  • Paradigm
    Mollly skrev 2011-08-29 19:15:29 följande:
    Ja, jag får nog börja från början med löpningen. Inte helt kanske, men tror inte jag pallar springa 30 min på raken nu. Sen måste jag ha något bra att lyssna på eller något bra på tv. För annars tycker jag det går så jäkla sakta. Eller så stirrar jag bara på hur långt jag har sprungit. Tror jag ska börja med att typ 15 min, gå 5 min osv. Målet är väl att ta mig en mil på en och samma gång. Det kan ju vara bra att ha ett mål, så man kan sträva efter något.
    Vet du vad? När jag började springa sprang jag endast 15 minuter på hastighet 8. Konditionen är en verkligen en färskvara, men går att träna upp relativt snabbt genom backintervaller och vanliga intervaller.
  • Paradigm
    Tullemi skrev 2011-08-29 19:50:16 följande:
    Nu är jag hemma efter en låång arbetsdag. Cyklade hem i ösregn och kände...nääe, jag ooorkar inte träna idag. Helt slut i knoppen efter alla intryck så här sitter jag nu i träningskläder men ingen ork....
    Jag hade faktiskt inte orkat. Psykiskt jobbigt med nytt jobb.
  • Gryndrömmen
    Fattig student skrev 2011-08-29 21:14:01 följande:
    Sådär, 10,5 km avklarade på 1 timme. Har även hunnit med att slurpa i mig en proteinshake bestående av naturellyoghurt (hög fetthalt), en halv banan och en skopa protein. Nu vankas det körsbär och tvtittande. =)
    lät ju gott att blanda proteinpulver med naturell yoghurt
    ♥ drömmen om ett gryn ♥ 101211 ♥
  • Tullemi

Så härligt att läsa om er träning (och er mat ).
    Jag har nu beslutat att inte träna alls denna arbetsvecka, utan först till helgen. Älskar att träna lugna helgmornar . Jag tror att det blir bäst så här annars är det risk att jag tar ut mig (med tanke på att det är första veckan på jobbet). Nu är jag trött! Godnatt alla söta

Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi

PS: jobbigt när man inte kan/får surfa på jobbet. Hade ju nästan lite träningsnördstrådsabstinens (det ni ) idag. Undrade sååå vad ni skrivit, haha

Milea 080217 Lucas 100202
  • Gryndrömmen
    Tullemi skrev 2011-08-29 22:00:06 följande:
    Så härligt att läsa om er träning (och er mat ).
    Jag har nu beslutat att inte träna alls denna arbetsvecka, utan först till helgen. Älskar att träna lugna helgmornar . Jag tror att det blir bäst så här annars är det risk att jag tar ut mig (med tanke på att det är första veckan på jobbet). Nu är jag trött! Godnatt alla söta
    låter som en sund plan =)
    ♥ drömmen om ett gryn ♥ 101211 ♥
  • Paradigm
    Gryndrömmen skrev 2011-08-29 21:47:56 följande:
    lät ju gott att blanda proteinpulver med naturell yoghurt
    Absolut, här testas allt! Skrattande
  • Paradigm
    Tullemi skrev 2011-08-29 22:01:42 följande:
    PS: jobbigt när man inte kan/får surfa på jobbet. Hade ju nästan lite träningsnördstrådsabstinens (det ni ) idag. Undrade sååå vad ni skrivit, haha
    Du får gärna flika in med något inlägg under lunchrasten! =)
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!