• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Paradigm
    Gryndrömmen skrev 2011-08-29 22:13:56 följande:
    Men hur gör du? Bara häller på det och rör om eller mixar du?
    Jag har ju banan i så jag mixar med en stavmixer.
  • Primrose
    Gryndrömmen skrev 2011-08-29 20:37:24 följande:
    Så trist när man är på pass och man ska jobba två och två och man hamnar med en person som inte vill lika mycket som en själv. Train hard or go home!!
    Ja, och eftersom jag är en "asocial" träningstyp skulle jag aldrig vilja träna så.
  • Aprilia1977
    Obestämd Ont i halsen.... supertrist=ingen träning.... Bläääää!......
  • Gryndrömmen

Usch vad trist april1977 :( krya på dig!

Här är jag i valet och kvalet, har ont i min häl och ikväll är det Iformloppet :(

• Beckaa
    Gryndrömmen skrev 2011-08-29 22:13:56 följande:
    Men hur gör du? Bara häller på det och rör om eller mixar du?
    Jag brukar ha i några frysa bär (bara några stycken), en dl proteinpulver (favoriten är banan), typ 6 isbitar, 1 dl lättkvarg och en skvätt vatten. Kör med stavmixern eller i en blender och sedan har du en proteinmilkshake med lågt kolhydratsinnehåll. Smakar underbart :)
  • MissKaos
    Gryndrömmen skrev 2011-08-30 06:43:58 följande:
    Usch vad trist april1977 :( krya på dig!

Här är jag i valet och kvalet, har ont i min häl och ikväll är det Iformloppet :(
    Det sk ajag springa imorgon..  Var går det idag?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Idizen

Vad gör man om man får skitont i benhinnorna (framtill och på sidan av vänster ben) så fort man börjar springa. Får kämpa mig igenom fast jag har ont och dagen efter kan jag knappt gå. sen så blir det bättre framåt kvällen och då kan jag springa en runda till men tillbax med smärtan direkt. Vilat 3 dagar och va ute och sprang igår och jag behövde inte ta många steg innan det gjorde ont. Kan heller inte gå snabbt (typ PW) då gör det ännu ondare, skönare att springa då.

Tips och idéer?! har sprungit i 3 veckor och det har varit så från start. Springa är det som jag känner att jag hinner med och göra på em när sambon kommer hem och tar barnen. 

• Mollly
    Idizen skrev 2011-08-30 08:51:53 följande:
    Vad gör man om man får skitont i benhinnorna (framtill och på sidan av vänster ben) så fort man börjar springa. Får kämpa mig igenom fast jag har ont och dagen efter kan jag knappt gå. sen så blir det bättre framåt kvällen och då kan jag springa en runda till men tillbax med smärtan direkt. Vilat 3 dagar och va ute och sprang igår och jag behövde inte ta många steg innan det gjorde ont. Kan heller inte gå snabbt (typ PW) då gör det ännu ondare, skönare att springa då.

Tips och idéer?! har sprungit i 3 veckor och det har varit så från start. Springa är det som jag känner att jag hinner med och göra på em när sambon kommer hem och tar barnen. 
    usch det låter inge skönt. När jag hade problem med mina vader ett tag, så masserade jag in en aloe vera kräm. Det fungerade rätt bra på mina ben.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!