• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • AnPa

Hallå tjejer! Idag är träningsvärken som bortblåst. Jag har inte sovit så här gott som jag gjort de senaste 2 nätterna på 2 år! Halleluja Ska försöka tjata med mig killkompisen som sitter på "en veckas fri träning"-kort idag och köra slut på mig själv. Vill inte köpa kort förns jag får student rabatt och CSN-korten är tydligen försenade

• Mollly

Frukost och första mellanmål avklarat. Senare idag blir det träning. Löpning, rygg och axlar.
    Jag ska börja föra träningsdagbok efter varje pass nu. Mätte även midjan igår, så jag vet om jag minskar något i cm. Ska mäta om några veckor igenSkrattande

• MissKaos
    Gryndrömmen skrev 2011-08-30 22:01:45 följande:
    Misskaos: inflammation i ett muskelfäste..

Mileas mamma: det är bara en övergångsperiod :) bra att du sköter maten :)
    Aha, vila mao.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Gryndrömmen

Nej alla som jag pratat med är rörande överens om att jag ska fortsätta träna osv för att hålla igång cirkulationen.

• MissKaos
    Gryndrömmen skrev 2011-08-31 11:55:07 följande:
    Nej alla som jag pratat med är rörande överens om att jag ska fortsätta träna osv för att hålla igång cirkulationen.
    Jaha, där ser man! Men ta det försiktigt iaf.. Den här sköterskan jobbar strikt enbart med psykiatri.... Men jag hade nog inte gjort saker som gör för ont. Och sett till att avlasta osv. Vår doktor hotade mig med en spruta i hälen, jaghade hälsporre (är ju en typ av inflamation i hälen) fick sova med foten hängande utanför sängen ett tag, för det gjorde så f-b on att ha den liggande mot sängen. Därav min tanke om vila och avlastning..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • bandit

Uuff, första gången på gymmet igår, fick akut prestationsångest och vågade mig inte på maskinerna innan jag vet hur dom fungerar (genomgång imorgon) utan höll mig till cardiomaskinerna, fy faaan vad jobbigt det var! Först tänkte jag att jag måste ju göra något fel, så här drygt kan det inte vara, men det är nog det. Ser verkligen fram emot när det släpper och det känns lättare!

• Gryndrömmen
    MissKaos skrev 2011-08-31 12:08:43 följande:
    Jaha, där ser man! Men ta det försiktigt iaf.. Den här sköterskan jobbar strikt enbart med psykiatri.... Men jag hade nog inte gjort saker som gör för ont. Och sett till att avlasta osv. Vår doktor hotade mig med en spruta i hälen, jaghade hälsporre (är ju en typ av inflamation i hälen) fick sova med foten hängande utanför sängen ett tag, för det gjorde så f-b on att ha den liggande mot sängen. Därav min tanke om vila och avlastning..
    Jag tyckte oxå det lät märklig men jag märker att när jag vilar mycket och sen rör på mig så gör det ondare. Så något ligger det väl i det.. Hälsporre har jag aldrig haft men har förstått att det för fruktansvärt ont.
    bandit skrev 2011-08-31 12:17:20 följande:

Uuff, första gången på gymmet igår, fick akut prestationsångest och vågade mig inte på maskinerna innan jag vet hur dom fungerar (genomgång imorgon) utan höll mig till cardiomaskinerna, fy faaan vad jobbigt det var! Först tänkte jag att jag måste ju göra något fel, så här drygt kan det inte vara, men det är nog det. Ser verkligen fram emot när det släpper och det känns lättare!

Du var kvar och du gjorde så gott du kunde Det är jättebra jobbat!!
    ♥ drömmen om ett gryn ♥ 101211 ♥
  • godisgrisen

Dagens träning avklarad, blev en Pw som uppvärmning och träning av axlar/armar och lite rygg när jag kom hem

Kör plankan i kväll, lite trött i axlar/armar nu så jag kör plankan senare istället

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!