Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Ziraya skrev 2012-08-28 19:38:49 följande:
    Jag äter omeprazol nästan varje dag, men ja, jag måste ju in till läkare och få magen undersökt egentligen. Jag vet inte hur länge man kan käka omeprazol. Jag har ätit det i en månad nu ungefär.
    Jag åt det i flera år och på läkaren ordination kan du äta två tabletter om dagen. Fast man ska passa sig så man inte äter dem när man inte behöver, då kan magen anpassa sig efter dem...och jag tycker du ska äta dem varje dag en tid nu och sedan trappa ner när du mår bättre och öka upp igen om du blir sämre.
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-08-28 20:16:25 följande:
    Fast intaget av laktos är ändå inte så stort, vissa dagar är det ju mer än andra beroende på valet av mat

Usch vad jag slarvar med träning nu!
    Minsta sonen tycker det är lämpligt att sova en stund för att sen vakna och härja fram till 00.30 *gäsp* Jag går upp 04.30...
    Han har kommit in i nån ond cirkel, men det rättar väl till sig snart?!

Har fått hyfsad fason på näsan Kortisonspray och astmamedicin!!!!

Jag kan tillägga att jag inte ens kan slicka av yoghurt från fingrarna utan att känna av det, så vad man tål är individuellt. Får du sådan där hunger ofta när du ätit så ska du nog börja fundera på om du möjligtvis reagerar på nåt i maten.
  • Wilowa
    Ziraya skrev 2012-08-28 22:25:16 följande:
    Styrketräning främst, särskilt de övningar där jag ligger ned på matta. Promenad, dans och konditionsträning inomhus bör således gå bra. Jag kan testa att köra ett konditionsprogram i morgon och se hur det funkar med omeprazol :)
    Jag hade nåt liknande när min mage var som värst...magen gillar helt enkelt inte att bli hopklämd tror jag.
  • Wilowa

I måndags fick jag inget morgonkaffe eftersom jag glömt att köpa laktosfri mjölk. Först vid lunchtid fick jag den efterlängtade koppen, men då var huvudvärken redan ett faktum. Jag drack igen det förlorade med råge under dagen/kvällen och så var jag på yogan. Igår hade jag mer en sjukdomkänsla i kroppen, men huvudvärken var kvar och jag som kan hålla mig i flera timmar fick springa på toa i ett. Det var också väldigt varmt åt mig igår, svetten rann av att bara vara inne typ. Igår kväll så insåg jag att jag behövde vätska och efter ett glas vatten så började jag må bra igen. Idag ställde jag mig på vågen och jag har gått ner två kilo och väger nu lite, lite mindre än före sommaren till och med. Undrar jag om det var yogan som satte igång detta elelr om det är för att det blivit så kallt ute? Skönt är det i alla fall att ha blivit av med all den där vätskan i kroppen. Hoppas nu bara att den håller sig borta.

• Wilowa
    Ziraya skrev 2012-08-29 11:52:36 följande:
    Jag nådde mitt 1/9 delmål redan i dag! Jag började mäta över naveln i stället för under och var 88 cm över naveln för 4-5 dagar sedan. Så mitt mål till den 1/9 var 86 cm och det nådde jag i dag :)

Vågen stod på 64,2 (i går vägde jag 65,5). vatten som försvunnit? jag drack mycket i går.
    Bra jobbat! Fast väg dig alltid på morgonen, då väger man oftast som mest lika.
  • Wilowa

Om man hittar ett par träningsskor som sitter perfekt, visst måste man köpa dem då? Ett par Nike Air max excel som jag hittade på Stadium outlet. Jag har inte en aning om på vilket sätt de är bra, men foten hittade rätt när de kom ner i skorna...det måste vara ett bra betyg? Jag har aldrig känt så med ett par skor innan.

• Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-08-30 20:12:29 följande:
    Köp
    Det har jag redan gjort, frågan är vad jag ska säga till maken! Det är egentligen barnen som är i störst behov av skor.
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-08-30 20:25:32 följande:
    Hmm... Ja du?! Trasiga skor? Dina gamla alltså

Jag behöver nya löparskor också. Hade dock behövt kolla steget för och se vilken typ av skor som passar!

Han sa bara "jaha"   Annars hade jag ju kunnat påpeka den fina löneförhöjning som jag ska få snart. Lärarförbundet har som mål att öka våra löner med 10.000 så det retroaktivt sedan april vore inte helt fel. Drömma kan man alltid, men det ska bli intressant att se vart denna konflikt slutar, i värsta fall blir det strejk.
  • Wilowa
    Ziraya skrev 2012-08-30 21:16:04 följande:
    I dag har jag ätit 51% fett och 15% protein. Jag mår lite illa trots omeprazol. Kan det bero på att min mage inte är van vid så högt fettinnehåll?

Ja det kan det eller så tar du inte tillräckligt hög dos Omperazol, men mer än en tablett om dagen får du inte ta utan läkares tillåtelse. Jag tycker du ska boka  tid för undersökning om du inte redan gjort det.

Fast min mage hade aldrig fixat så mycket fett, då hade den mer eller mindre vänt sig ut och in och skrikit efter potatis typ.   
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-08-31 05:11:07 följande:
    Jag köper Mildas 4% "grädde" och kör med i nästan all mat. Dagens lunchlåda består av bacon, morot, vitkål, champinjon, krydda och grädde. Asgott!

Träningen går det inte alls med!! Stillestånd i över en vecka på den fronten
    Tampas just nu lite med mig själv och ska väl på uppmaning av Kvinnohälsan söka samtalskontakt. Men som jag sa till henne: jag har inget att säga!

När man äntligen slutat slåss mot näsan, så kommer nästa!
    Usch! Fast på vilket sätt mår du dåligt? Jag fick ångestliknande känslor i kroppen samt en svartnande yrsel och av en slump kom jag på att det berodde på magen. Jag fick bara nog och bestämde mig för att äta värktabletter så jag kunde träna (vilket inte funkade) och en kväll började jag må så dåligt, oron och ångesten bara rev i mig. Jag gick ut på en promenad för det brukade hjälpa, men när jag varit nära på att kräkas flera gånger trodde jag att jag fått magkatarr också pga tabletterna. Jag ringde rådgivningen och de rekommenderade magsårsmedicin, så min snälla man åkte in till stan till ett kvällsöppet apotek. Det tog knappt en timme innan till min förvåning oron och ångesten mer elelr mindre släppte. Efter nån vecka fick jag rådet av en kompis att låta bli laktos eftersom det är tufft mot magen och efter det har jag inte kunnat äta det igen.

Jag hade som jag uppfattar dig, ångest utan egentlig anledning. Nu säger jag inte att du måste ha samma som mig, men att du ska lyssna på din kropp och försöka höra vad den försöker säga dig.

...och jag vet fler som reagerat som mig på laktos, även om min läkare var skeptisk.     
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!