• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Aprilia1977
    Primrose skrev 2011-09-01 01:12:29 följande:
    Kom iväg till gymmet i kväll (var hemma först kl. 22, så makenCool och sonenBaby och kattenKatt hade alla somnat). Nu var det kanske jag och 10 andra i gymmet (bara killar). Skönt - jag gillar att ha bastun för mig själv.Drömmer

Jag gjorde ett liknande helkroppspass som tidigare. Bara litet mer ben och ett extra set för ryggen. Får se hur det känns i morgon/övermorgon. Easy does it. Inga värktabletter eller antiiflammatoriska på tre dagar! Yuippeee!
    Det där låter superskönt. Och visst känns det skönt att har fått träna!
  • ETSS
    MissKaos skrev 2011-08-31 21:39:30 följande:
    Man går inte upp i vikt av mjölk. Man går upp för att man äter mer kcal än man gör av med.. Ska helt klart testa kesella grejjen! På Lidl har dom kvarg m 0,3% fett. Innehåller massa protein!

JAG ÄR STOLT!
    Sprang iform loppet, 10km på 51:56 och kom in som nr 72. Vet att det totalt i alal 3 grupperna (Spring 5km, gå 5km och 10km) startade över 3000 pers!
    Grattis Miss Kaos {#emotions_dlg.flower}
  • ETSS
    Tullemi skrev 2011-08-31 22:07:10 följande:

Well done MissKaos

Att gå på betonggolv i platta hårda arbetsskor är inget skoj . Har ont i fötter, halva (nedre) benen och i ryggslutet. Måste skaffa ett par bättre skor, ev med inlägg. Eller så kanske man vänjer sig.....?

Du vänjer dig inte, du sabbar fötter, rygg och ben. Snälla skaffa bra skor {#emotions_dlg.flower}
  • ETSS
    Gryndrömmen skrev 2011-08-31 22:36:07 följande:
    Vad väger du då? :)
    Du menar alla av oss?
  • ETSS
    ETSS skrev 2011-09-01 07:18:29 följande:
    Du menar alla av oss?
    Okej: Är 166.5 lång. Vägde 55 vid sista vägningen. Tror jag har gått upp (kanske?) något kilo eftersom jag tränat så intensivt. Jag skulle vilja väga 60 Glad
  • MissKaos

Mileas mamma: Bra skor och inälgg! Löplabbet är jättebra på inlägg, dyrt men värt varenda öre!!

TACk för alla grattis Jag var stenhög på endorfiner igår, och somnade sent. Lycklig idag med Så nöjd med mininsats igår! Nu gäller det att ladda om för göteborgsvarvet, och att inte tappa över vintern..

Aprilia1977 skrev 2011-09-01 07:08:54 följande:

Trots att jag känt mig dålig, har mens så har jag skött min mat och resultatet har inte väntat på sig. Min kärlek har varit borta i fyra dagar och när han kom hem, redan i hallen, frågade han om jag har gått ner i vikt. Fyra dagar - 2,6 kg. Inte illa pinkat! Men som alltid så vänder det snart när jag faller för frestelserna!

Så nu fortsätter matjakten. Men men....

Nu, dags att pysa iväg till jobbet, tror faktiskt att detta jobb är det bästa jag haft hittills (får väl äta upp min hatt om ett par månader). Det är aktivitet non-stop här!

Önskar alla en underbar dag och hoppas att även ni har sol där ni bor!Solig

BRA JOBB! Tror man ska se det som att man belönar sig med god och nyttig mat. Eller, så försöker jag tänka. Ochtillräckligt med mat på morgonene verkar ha en preventiv effekt på mitt blodsocker iaf. Just på morgonen äter man ju oftast lätta nyttaga och bra saker!
    Jag tror på att ha ngn form av ätardag el dyl, så man vet att man får ibland -ananrs klarar iaf inte jag av det.

Vi har med sol! SÅ härligt!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • bandit

Efter att ha köpt mitt livs första par löparskor (ooh vilken skillnad från fitnesskor!) var jag på ett superhärligt Zumbapass igår, jag hade målat upp en skräckbild av att jag skulle kollapsa redan under uppvärmingen men jag klarade av hela passet med energi över efteråt, åååh vad glad jag blir :D Ikväll styrketräning!

• Paradigm

KATASTROF!

Jag har varit borta i 2 dagar och kosten har varit under all kritik. Vi har bl a ätit på Wendy's. Jag vet inte om det finns i Sverige. Det är en amerikansk snabbmatskedja där de bl a säljer megastora hamburgare med megastor pommesfrites och med en megastor Coca Cola. Cheesecake har också åkt ned i magsäcken. Så nu är magen allt annat än vän med mig. Uppsvullen, magknip, irriterad osv. Jag begriper mig inte på de som lever så här.

Ikväll står det löpning på schemat.

• MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-01 13:35:51 följande:
    KATASTROF!

Jag har varit borta i 2 dagar och kosten har varit under all kritik. Vi har bl a ätit på Wendy's. Jag vet inte om det finns i Sverige. Det är en amerikansk snabbmatskedja där de bl a säljer megastora hamburgare med megastor pommesfrites och med en megastor Coca Cola. Cheesecake har också åkt ned i magsäcken. Så nu är magen allt annat än vän med mig. Uppsvullen, magknip, irriterad osv. Jag begriper mig inte på de som lever så här.

Ikväll står det löpning på schemat.
    Som tur är finns dom inte här! Vi har inte ens TGI Friday i GBG -tur eller otur jag vet inte.. Älskar tyvärr deras mat. MEN jag är som tur är inte i stockolm så ofta..
    Förstår att magen bråkar! Men det brukar ju ge sig på ngn dag, iaf för mig

Här blir det skivstång ikväll. Har lite lätt ont i benen sedan igår. 450 pers var det som tog sig runt 10km igår nu när mållistan finns på nätet. Ochjag okm in som nr 72.. Är rätt stolt än Tänker skryta om det det närmsta året ellet så :D
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!