• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • MissKaos

Jopp -träning "botar" mig från mycket. JObbångest, ilska, trötthet och PMS! MIgrän, ondd rygg osv osv. Dessutom är det kul!

Jag har varit på skivstångspass idag. BEhöver jag säga att jag fick köra LÄTT på benen efter gårdagens lopp?
    Well, ska trycka i mig en äggmacka till innan sängen.
    Fredag imorgon! Veckan bara försvann..

U rock girls! Eller hur man nu säger, iaf - April har rätt = NI (VI) ÄR GRYMMT BRA!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Jennnyn

Ja, visst är vi bra? Alla ska vara stolta över sig själva tycker jag!!

Förresten, jag testade Kesella rabarber igår. Den var riktigt god (jag vet att någon skrivit om den tidigare i tråden). Dock är det ju inget man kan mumsa i sig varje dag, eftersom den innehåller en del socker. Men som ett proteinrikt alternativ till efterrätt eller lite helglyx är det ju perfekt!

Nu ska jag ställa mig och rensa ett par dl kantareller som jag fick av en kollega. Dessa tänkte jag steka och ha på smörgåsen nu innan jag lägger mig. Lite sen kvällsmat, med andra ord.

• Paradigm

Javisst är vi grymma! Skrattande

Sitter här och kan inte sova. Sprang för sent antar jag och kroppen är fortfarande på högvarv. Längtar dock efter frukosten som kommer att bestå av gröt. Lite knäpp är man allt. Hehe...

• Mollly
    Fattig student skrev 2011-09-01 21:41:43 följande:
    "Var rätt slut genom svett efter det."

Den meningen bevisar att du har kört ett riktigt bra pass. =)
    haha oj dåSkrattande jaja så kan det bli ibland.. ahha
  • ETSS
    Aprilia1977 skrev 2011-09-01 21:47:04 följande:
    Skrattande
    Jag är helt och hållet på din sida. Visst är det meditation. Speciellt när jag för några år sedan var sprang i flera timmar. Det var verkligen så. När min kondition låg på topp och jag sprang väldigt snabbt. Under gymnasietiden klockade jag tiden till 20 min på 5 km. Men när jag låg som bäst, klockade jag aldrig mig själv.

Det jag ville komma till var att under tiden som jag då "sprang" befann jag mig i en annan värld och jag mådde så otroligt bra.

När jag är ute på promenad, löser jag oftast problem.

Och när jag styrketränar brottar jag ner all min ågren och oro.

Så ja, allt blir lite klarare och man (jag) får distans till mycket i livet!
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-01 21:38:21 följande:
    Nu har jag sprungit 11 km på en timme. Det går framåt. =)
    Det är ju grymt! Hur snabbt som helst Så snabbt springer jag alldrig när jag tränar.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tullemi

YEY idag är det fredag och efter denna arbetsdag är jag ledig 3 dagar i rad . Längtar till gymmet imorgon för jag älskar att träna lördag- och söndagsmornar. Det är lugnt på gymmet och jag är full av energi . Dock ska jag till jobbet på lördagkväll för en mindre fest. Jag är inte det minsta sugen att gå men eftersom jag är ny på jobbet så tänkte jag att det kunde vara ett bra tillfälle att lära känna sina arbetskamrater. Men attans vad det tar emot.....
    Ha en bra dag all

Milea 080217 Lucas 100202
  • Beckaa

Efter morgonens armpass väntar en dag med vila och kusinbröllop imorgon. Ska bli skönt efter 8 pass på 7 dagar.

Trevlig helg på er allihop!

• MissKaos

Här blir det SKÄRPNING!
    Jag har slarvat med kosten de senaste 14dagarna. Ätit lite mkt godis mm. Och det kändes på skivstången igår.. Orkade mindre vikter och idag ställde jag mig på vågen här på  jobbet. Har gått upp lite, och det hade väl varit bra om det hade varit muskler! Tyvärr bygger inte bullar, kaka och godis muskler *sur på sig själv*

Dessutom, vi fikar alltid på fredagar (jag maken och sonen går på kondis) och det är ju inte alls lika gott när man har ätit en massa sött under veckan. Det har lixom blivit min "belöning" för att jag äter så bra i veckorna. Det och att slippa tandis..

Well, 40 min spinning idag + lite mage/korsrygg och om jag är tidig in på gymmet någon km på löpbandet innan passet. Beroende på när jag kommer iväg från jobbet.. Vill vill vill Springa imorgon, men misstänker att det blir påtvingad vila då benen har träningsverk (Dom JUDAS:arna)..

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!