• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Mme Soleil

Just hemkommen från ett underbart träningsevent! Så mkt glädje, sammanhållning och energi! Känns underbart att kunna köra på trots den växande magen (v.12 i morgon). Vet att jag missar årets höjdpunkt (NIKE) i januari denna gång så det kändes extra roligt att få komma i väg och verkligen njuta.

Angående frukost så brukar jag variera med fullkornsvälling. Jag älskar det men jag vet att det finns många som har svårt för det! I bland på helgen så brukar jag lycka med äggröra med lite bacon till. Ett annat tips är att göra ett lass fullkornspannkakor och slänga in i kyl/frys.

• MissKaos
    Mme Soleil skrev 2011-09-03 21:18:46 följande:
    Just hemkommen från ett underbart träningsevent! Så mkt glädje, sammanhållning och energi! Känns underbart att kunna köra på trots den växande magen (v.12 i morgon). Vet att jag missar årets höjdpunkt (NIKE) i januari denna gång så det kändes extra roligt att få komma i väg och verkligen njuta.

Angående frukost så brukar jag variera med fullkornsvälling. Jag älskar det men jag vet att det finns många som har svårt för det! I bland på helgen så brukar jag lycka med äggröra med lite bacon till. Ett annat tips är att göra ett lass fullkornspannkakor och slänga in i kyl/frys.
    Vad har du i pankisarna? Det lät ju mumma.. Och på? Kanske kan man ha i matlagningsprotein? och lassa på med banan, keso och kanel? *funderar*
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Primrose

Kom iväg till gymmet i går kväll - ett styrkepass.

När jag sedan kom hem, strax efter 21 hade sonen precis somnat (vi fick väcka honom senare för att han skulle få sitt penicillin) och maken och jag tog ett varsitt glas vin och åt en härlig fisk"röra" (bitar av kokt torsk, oliver, körsbärsomater, kryddor, vitlök, olivolja) som jag fixade till, mums.

ETSS skrev 2011-09-03 17:42:48 följande:
    Hoppas det går bra för dig och sonen och att han slipper permanenta skador {#emotions_dlg.flower}
    Tack, han verkar inte känna av borrelian någonting dvs. "allmäntillståndet är gott", som man brukar säga. Så det går nog bra, hoppas vi. Litet läskigt är det dock att vi bara har haft stugan sedan i mitten av förra sommaren och redan har 2 av 3 i vår lilla familj fått borrelia. Och man blir ju tyvärr inte immun utan kan få det gång på gång. Och nästa gång kan ju följderna kanske bli värre. Och vi har ändå varit försiktiga. Man vill ju inte gärna gå omkring i sin trädgård och i skogen och vara rädd att bli sjuk.

Jag vandrade ut i skogen i dag när vi kom till stugan. Och fick med mig en massa kantareller hem!
  • MissKaos
    Primrose skrev 2011-09-03 22:03:53 följande:

När jag sedan kom hem, strax efter 21 hade sonen precis somnat (vi fick väcka honom senare för att han skulle få sitt penicillin) och maken och jag tog ett varsitt glas vin och åt en härlig fisk"röra" (bitar av kokt torsk, oliver, körsbärsomater, kryddor, vitlök, olivolja) som jag fixade till, mums.Tack, han verkar inte känna av borrelian någonting dvs. "allmäntillståndet är gott", som man brukar säga. Så det går nog bra, hoppas vi. Litet läskigt är det dock att vi bara har haft stugan sedan i mitten av förra sommaren och redan har 2 av 3 i vår lilla familj fått borrelia. Och man blir ju tyvärr inte immun utan kan få det gång på gång. Och nästa gång kan ju följderna kanske bli värre. Och vi har ändå varit försiktiga. Man vill ju inte gärna gå omkring i sin trädgård och i skogen och vara rädd att bli sjuk.

Jag vandrade ut i skogen i dag när vi kom till stugan. Och fick med mig en massa kantareller hem!
    Fast tänk på att kolla varje dag. Så länge du tar fästingen snabbt och ser att det är en kutan infektion på G och behandlar så är riskerna minimala. Speciellt på barn! Som tur är. Min grabb hade borrelia som 6-månaders bebis.. SKitläskigt.

Det där lät jättegott!

Just det: Dagens tränign: Lätt jogg 10km (ca 1h15min) samt minst 5km promenad med barnvagnen "transport promenad".. Fårse omd et blir löpning imorgon med, borde styrketräna men det ska bli så fint väder... HInner väl in på gymmet i vinter va?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • ETSS
    Primrose skrev 2011-09-03 22:03:53 följande:

När jag sedan kom hem, strax efter 21 hade sonen precis somnat (vi fick väcka honom senare för att han skulle få sitt penicillin) och maken och jag tog ett varsitt glas vin och åt en härlig fisk"röra" (bitar av kokt torsk, oliver, körsbärsomater, kryddor, vitlök, olivolja) som jag fixade till, mums.Tack, han verkar inte känna av borrelian någonting dvs. "allmäntillståndet är gott", som man brukar säga. Så det går nog bra, hoppas vi. Litet läskigt är det dock att vi bara har haft stugan sedan i mitten av förra sommaren och redan har 2 av 3 i vår lilla familj fått borrelia. Och man blir ju tyvärr inte immun utan kan få det gång på gång. Och nästa gång kan ju följderna kanske bli värre. Och vi har ändå varit försiktiga. Man vill ju inte gärna gå omkring i sin trädgård och i skogen och vara rädd att bli sjuk.

Förstår, har släkt söderut som vaccinerar sig årligen och ändå får vara försiktiga. Skönt i alla att ni mår okej nu.

Åh, men färska kantareller lät fint, har du bestämt vad du ska göra av dem?
  • Jennnyn

Såhär ensam var jag på gymmet ikväll Har man inget liv alls när man väljer att träna en lördagskväll när alla andra är ute och roar sig eller myser med sina familjer?

• ETSS
    Jennnyn skrev 2011-09-03 22:47:26 följande:
    Såhär ensam var jag på gymmet ikväll Har man inget liv alls när man väljer att träna en lördagskväll när alla andra är ute och roar sig eller myser med sina familjer?

Oj du är som jag på fredag eller söndagskvällar Glad
  • LizzyLou

Hej!
    Nytt träningsfreak till tråden! :) Kan kännas skönt och välbehövligt med lite pepp från andra träningsfreaks nu när det snart börjar bli mörkt och grått ute och man tappar orken litegrann..

Jennnyn känner igen det där med att vara ensam på gymmet fredag och lördagkvällar. Rätt skönt ändå! hehe Man får ju passa på när de små sover :)  

• ETSS
    LizzyLou skrev 2011-09-03 22:56:54 följande:
    Hej!
    Nytt träningsfreak till tråden! :) Kan kännas skönt och välbehövligt med lite pepp från andra träningsfreaks nu när det snart börjar bli mörkt och grått ute och man tappar orken litegrann..

Jennnyn känner igen det där med att vara ensam på gymmet fredag och lördagkvällar. Rätt skönt ändå! hehe Man får ju passa på när de små sover :)  
    Välkommen till tråden där alla är mest snälla och stöttande på hela FL Glad
  • Primrose
    MissKaos skrev 2011-09-03 22:07:15 följande:
    Fast tänk på att kolla varje dag. Så länge du tar fästingen snabbt och ser att det är en kutan infektion på G och behandlar så är riskerna minimala. Speciellt på barn! Som tur är. Min grabb hade borrelia som 6-månaders bebis.. SKitläskigt.

Det där lät jättegott!

Just det: Dagens tränign: Lätt jogg 10km (ca 1h15min) samt minst 5km promenad med barnvagnen "transport promenad".. Fårse omd et blir löpning imorgon med, borde styrketräna men det ska bli så fint väder... HInner väl in på gymmet i vinter va?
    Ja, jag har också hört att det kan vara mildare på barn. Jag har kollat honom varje dag, och vi har duschat direkt när vi har varit ute i skogen eller så. Jag skakar kläderna när vi ska gå in osv. Förra sommaren fick han en fästing på rumpan, som jag tog bort. Och det blev ingen infektion. Men den här gången syntes ingen fästing på kroppen. Han kan ju, på något sätt ha borstat bort den själv och så blev huvudet kvar i hans kropp - eller hur det nu kan ha gått till. Min man, som dock har varit litet  slarvigare med "kollandet". Jag tror att han kan ha fått sin fästing från katten - som visserligen inte går lös på tomten, men som har suttit i gräset då och då. Jag har två gånger hittat en fästing i sängen. Det som är problemet, när man inte har sett fästingen, är att man inte vet när infektionstillfället var. Jag har en väninna, som inte hade en aning om att hon blivit smittad (någon gång förra sommaren), utan problem med yrsel, huvudvärk och annat och fick diagnosen borrelia i mars i år.

Ja, passa du på att springa i morgon igen - när vädret ska bli så fint! Gymmet kan vänta litet.
    Jennnyn skrev 2011-09-03 22:47:26 följande:

Är man träningsnörd så är man! Själv stack jag iväg från både tvättstugan och familjen och tränade på fredagskvällen. Bara c:a 5 singelkillar (tror jag) i  hela gymmet. Och så lilla jag....
    LizzyLou skrev 2011-09-03 22:56:54 följande:
    Hej!
    Inget orktapp här inte - nu KÖR vi!!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!