Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Maria1982 skrev 2012-08-31 07:23:03 följande:
    Jag är deprimerad, men kan inte sätta fingret på att det är DET eller DET som det beror på.
    Det är bara mkt!
    Mamma har två tumörer i huvudet, min moster är döende i cancer, jag vantrivs med mitt jobb, med min kropp, min vikt, med mig. Det finns liksom inget som ensamt är skulden till det här, men tillsammans är det för mycket!
    Får inte längre äta hormonpreparat...
    ...men gud , du går på högvarv och energin räcker helt enkelt inte till åt dig . Jag tycker inte alls att det är konstigt om du har det jobbigt just nu! Kram!
    Ziraya skrev 2012-08-31 12:14:10 följande:
    Kram och hoppas att du får må bättre snart! Jag lider av återkommande depressioner, men i mitt fall finns det verkligen ingenting utanför mig själv som är orsaken. Men jag vet hur det känns när man inte kan sätta fingret på exakt vad det är. Det jag brukar göra är att skriva ned vad jag tänker i flytande text. Då brukar manbörja resonera sig själv och få ned på papper vad det är som känns jobbigt. Och ångesten kan släppa lite, eftersom det man oroar sig för då finns på papper. Så då behöver man inte tänka på det. Det är ett sätt att lura hjärnan lite.
    Läste du mitt svar till Maria? Det kan mycket väl vara samma för dig.
  • Wilowa

När man kommer hem från jobbet och är akut kissnödig för att man inte hunnit kissa på hela dagen...har det varit en stressig dag då? Jag förstår helt ärligt inte hur jag tag mig igenom dagen och samtidigt lyckades hålla koll på alla barn. Jag jobbade på grannavdelningen och hela eftermiddagen var jag själv med en vikarie...rörigt värre, men nu är det HELG!!! Firar det med en latte framför datorn. Kaffe

• Wilowa
    MissKaos skrev 2012-08-31 18:44:37 följande:

Jag och sonen i poolen.
    Hemma från semestern. MASSA gott vin, god mat, familjemys etc. Mindre träning... 1 löppass ute 5km. 3 x5km på bandet samt några funktionella övningar etc etc...
    En helt underbar vecka, nu är man laddad för hösten tror jag. 
    Välkommen hem!
    Vad härligt det ser ut! På ett sånt ställe bör träning vara bortprioriterat.  
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-08-31 19:25:10 följande:
    Lite svårt att lägga sig själv åt sidan bara Det är där och jobbet som min största belastning ligger. Vägrar släppa taget om träning, vikt och mat! Då sitter jag ju så grant här och väger 80 kg snart...

Det är väl helt tvärt om, du ska prioritera dig själv och vad din kropp verkligen behöver! Har du testat yoga? Det tycker jag är en väldigt skön träningsform.

...och jag hoppas att du såg att jag frågade Ziraya om hon sett mitt svar till dig och inte om du sett det.    
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-08-31 19:52:22 följande:
    Det är så rörigt allting nu. Jag VILL ju träna och ta hand om mig själv men orkar inte just nu.
    Ikväll har jag inte ens ätit nått...
    Känns lite som "jag skiter i allt..."

Skulle jag sätta mig och skriva så hade det nog mest stått varför på pappret.
    Och cancern i familjen är jobbig... Det har drabbat så många nu och nu är mamma också drabbad. Det gör att jag också ligger i riskzonen.

Jobbet är som det är... Jag måste bort och jag har gjort allt i MIN makt att komma där ifrån. Nästa steg är att sluta.
    Sa faktiskt det till min man igår att jag är hellre hemma, arbetslös, än att behöva gå dit.
    Det är så ostimulerande att jag blir knäpp! Lönen är det enda positiva.

Måste komma på vad jag bli när jag blir stor

Jag blev stor när jag var 35 år.

Du behöver ju inte skriva ner din verklighet, du kan skriva dikter, berättelser eller varför inte måla! Sedan ett sätt att komma ifrån en jobbig arbetssituation är ju att börja plugga. Jag har gjort så två gånger i mitt liv, första gången för att komma ifrån jobbet hos mina föräldrar (INTE bra att ha mamma och pappa som chefer när man är i sena tonåren ) och andra gången när jag fick tokspel på att vicka som lärare. Att plugga kan vara en skön paus.  
  • Wilowa

Usch vad det märks på min aptit att jag ätit dåligt idag och att jag är trött. Jag började dagen med äggsmörgåsar och det var nog tur så det inte var flingor (havrefram och coneflakes) med russin och mjölk som vanligt. Inte helt lätt eftersom jag äter frukost med barnen. Efter frukosten fick jag gå över till grannavdelningen och på lunchen var det så stressigt att jag inte orkade äta ens, det blev några smörgåsar istället och vitt onyttigt bröd. Sedan när jag kom hem fick jag ta mig några smörgåsar till för att överleva. Nu har dock min man fixat mat, men jag vill bara ha allt onyttigt som b-sås i mängder och dricka...jaja imorgon är en annan dag.

• Wilowa

Idag har jag gått femman utan slalombacke för första gången på tre veckor...det kändes kan jag säga! Så flåsig var det länge sedan jag blev, så det var tur att vi hoppade över slalombacken. Fast det var en fuktig värme, jag och min kompis var helt genomsvettiga, så det spelade nog in med. Nu drar barmarksträningen för slalomen igång igen, så då får jag perfekta tillfällen att gå där igen...tills de flyttar in om några veckor, men då får jag väl hitta mig en annan runda.

• Wilowa
    MissKaos skrev 2012-09-03 09:06:40 följande:
    SSRI preparat, meddetsamma! Gå till VC!

blev pump igår, zumban inställd. Körde 45 min på en crosstrainerliknande maskin´+ 15min rodd.
    8km löpning före frukost idag var ganska oskönt för benen, men ändå skönt på ngt vis. LÅngsamt gick det *s*
    Planen är Yoga ikväll. Alt core hemma.
    Idag ska jag på en 2h ansiktsbeh.. Fuskar, sonen är på dagis.. Jag på ansiktsbeh. Behöver det mentalt. Imorgon jobb igen. LÅng höst framföross..
    Fy inte fuska med dagis! Nej bara du låter bli att nämna det för personalen så är det ingen fara...såvida du inte har en väldigt bra personal...helt otroligt hur vissa orkar lägga energi på vad föräldrarna har för sig. Jag sa inte ens nåt när en förälder kom direkt från frissan. 

Jag mår mentalt mycket bättre på både höst och vinter nu sedan jag började jobba på förskolan. Vi är ju ute så stor del av dagen och det gör stor skillnad. Solig

Här blir det också yoga ikväll.
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-09-03 12:22:16 följande:
    Ingen laktos i dagens lunch och det suger i magen iaf. Det är så jag mår illa!
    Nåväl, allt hör ju ihop så det beror säkert på att jag mår dåligt i övrigt!
    Det tar låååång tid för magen att återhämta sig. Sista gången jag kraschade min mage fick jag äta Omerazol i över ett år trots laktosfri kost. Jag åt dock inte medicin varje dag mer än en kortare tid, men jag trappade ner långsamt och tog sedan medicin vid behov. Fast sedan ett år tillbaka är jag i stort sett medicinfri. Innan jag tog bort laktosen helt så fick jag alltid återfall.  Det luriga är att magen oftast reagerar på laktosen lång tid efter att jag ätit det. Oftast känner jag det på kvällen när jag lägger mig, men det kan ge besvär i flera dagar och har olika faser som jag ska igenom. Först får jag en sugande känsla i magen och då hjälper det med värmedynan och jag har sedan nedsatt aptit nån dag tills det plötsligt vänder och blir helt tvärt om.
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-09-03 17:42:59 följande:
    Skumt är det iaf, med magen.
    Just att det suger och bubblar så dant och detta illamående.
    Kan va katarren som jävlas, för jag har haft ett par kramper under dagen.
    Äter du nån medicin för din mage? Du borde ta kontakt med en läkare!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!