• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-09-06 16:27:31 följande:
    Nej, det är lite deppigt. Men det ska väl bli bättre.
    Jag gjorde något så pinsamt, jag svimmade igår, jag tror inte någon såg det i alla fall!
    Var? På träningen?
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-09-06 18:20:05 följande:
    Var? På träningen?
    Ja, först svimmade, fortsatte, snavade, fortsatte, men sista 10 till 15 minuterna fick jag sitta på mattan i skam, jag hade ett förfärligt sendrag i fot, ben och benhinna på höger, så jag linkade som en skadeskjuten kråka till dusch och omklädning sen. Usch och fy, det kändes för snöpligt.
    Nog för att kettlebells är tung träning, men det har ju gått förut. Jag jobbar mer och kanske jag inte behöver/orkar träna 5-6 kvällar i veckan längre? Det kanske räcker med 3 - 4?
  • Nikhita

Hej!

Har också blivit ett träningsfreak Började i somras våga mig på att prova på alla pass som mitt gym erbjuder och nu är jag helt fast och vill helst gå på alla nästan hela tiden.

Favoriterna jag kör nu är iaf Afrodans, Core, Bodypump och Yoga.
    Zumba verkar knepigt?

I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-09-06 19:08:30 följande:
    Ja, först svimmade, fortsatte, snavade, fortsatte, men sista 10 till 15 minuterna fick jag sitta på mattan i skam, jag hade ett förfärligt sendrag i fot, ben och benhinna på höger, så jag linkade som en skadeskjuten kråka till dusch och omklädning sen. Usch och fy, det kändes för snöpligt.
    Nog för att kettlebells är tung träning, men det har ju gått förut. Jag jobbar mer och kanske jag inte behöver/orkar träna 5-6 kvällar i veckan längre? Det kanske räcker med 3 - 4?
    Det är jätteviktigt att du lyssnar på kroppen! Lättare sagt en gjort, man har ju en vilja! Men jag tror att du får bättre resultat av 3-4 ggr istället. Då hinner din kropp vila sig, för jag antar att du har en hel del vardagsmotion?
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-09-06 19:59:17 följande:
    Det är jätteviktigt att du lyssnar på kroppen! Lättare sagt en gjort, man har ju en vilja! Men jag tror att du får bättre resultat av 3-4 ggr istället. Då hinner din kropp vila sig, för jag antar att du har en hel del vardagsmotion?
    Ja, ska gå upp i 75% och det är mycket stå och gå kortare sträckor, några hundra meter till och från jobb. Sen är jag inte van att jobba så här mycket.
    Men det är så trist, motionen är verkligen det roligaste jag har borta från hemma :(
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-09-06 20:05:33 följande:
    Ja, ska gå upp i 75% och det är mycket stå och gå kortare sträckor, några hundra meter till och från jobb. Sen är jag inte van att jobba så här mycket.
    Men det är så trist, motionen är verkligen det roligaste jag har borta från hemma :(
    Okej, köra lite "mesträning" 2 dagar i veckan och sedan "hårdträning" 4 dagar? Glad
  • Paradigm
    tarm skrev 2011-09-06 13:56:43 följande:
    Jag äter allt möjligt. Mycket pasta och ris med något köttstycke eller korv och någon fet gräddsås. Smörgåsar med mycket jordnötssmör på. 1,5 liter mjölk om dagen. 2-3 ägg om dagen.
    Jag har sett att många som tränar äter jordnötssmör, varför? Har jag missat något som är nyttigt men gott?
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-09-06 20:18:57 följande:
    Okej, köra lite "mesträning" 2 dagar i veckan och sedan "hårdträning" 4 dagar? Glad
    Åh men så hemskt! Bara kettlebells och ett pass till... tre, snälla? Ett kondition med? pretty please?
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-09-06 20:20:33 följande:
    Jag har sett att många som tränar äter jordnötssmör, varför? Har jag missat något som är nyttigt men gott?
    Nej, inte är det gott, men det innehåller kolhydrater och socker, en sorts fast energidryck ungefär :)
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-06 18:17:08 följande:
    Javisst, vi kan tävla! Men man måste springa 15km/h för att nå 5 km på 20 minuter. Det är snabbt!
    Jag vet!! Förr i värden när man var vältränad.. Så körde jag ett spinningpass sen prang jag på bandet, ställde det på 15km/h och sprang 45 min. Och kunde prata med folk som kom fram..

NU är det mest abra en kul grejj att kolla  hur fort det går om man taggar lite Jag kommer antagligen inte ner i dom tiderna hur jag än gör. Mina 52min på 10km ger ju ca 26min/5km. Så går det ju lite snabbare/km när man springer kortare.. Så, det vore allt kul att testa! Men jag ska löpa plant.

ETSS - Du kanske kan minska ner träningen en period och öka långsamt igen?

JAg har kört 3km på löpbandet och sedan skivstångintervall idag. *nöjd*
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!