Inlägg från: K grrl |Visa alla inlägg
  • K grrl

Träningsnördar - här samlas vi!

Margaux skrev 2016-10-11 20:55:07 följande:
    Nope det har jag inte... känns spontant som jag inte ens skulle orka halvvägs. Hur mycket ska man prova med?
    Chins är jag lite starkare i så ev en där med moderat viktpåslag.
    Jag började med 1,25 kg för en repetition, men ökade rätt fort och gjorde sist 5 kg x 3.
  • K grrl

Jodå - jag tränar också. För tillfället lite mindre. Har tagit PR i militärpress, 27,5 x 10 i två set. Och ökat på några repetitioner i chins. Yay! Det går framåt.

• K grrl
    Margaux skrev 2016-11-19 16:17:37 följande:
    Bra metcon. Kanske snor den till i morgon...

Jag har kört ett pass på sats idag.

1000rodd på 5,20 som uppvärmning.
    Mobilitets uppvärmning.
    Front squats:
    10*20, 10*30, 5*40, 3*45, 3*50, 1*55, 1*57,5, 1*60. Kändes lätt i dag och kunde nog gått tyngre men är rädd för fail på sats där man inte får droppa vikter.

Metcon typ modifierad Fran för jag hade ingen pullup stång i närheten .
    9 rounds for time
    5 Thruster 25kg
    5 push up

Typ 11min. Thrusters var tungt. Startade med 30 kg men fick minska. Kanske inte var bra med så många front squats innan...
    Har ni inte en knäböj med armar? Jag tycker det är enkelt att faila frontböj, det är ju bara att lägga ner stången på pinnarna (i en bur) eller armarna. Jag gör likadant med knäböj, men det kräver lite mer smidighet.
  • K grrl
    Margaux skrev 2016-11-20 09:52:27 följande:
    Jo det finns det förstås. Men bara i källaren där alla kroppsbyggar killar sitter och läser tidningen mellan övningarna. Jag trivs bättre uppe i ljuset med fria vikter.... :)
    Men ja, ska jag göra knäböj på Sats så tar jag gärna en bur eftersom det är knepigt att bli av med vikten om det skulle behövas annars. På crossfit lyfter vi alltid i par och hjälper varandra så då behövs aldrig bur.
    Tänker du på en Smith nu? Annars förstår jag inte riktigt kommentaren om fria vikter. Jag böjer aldrig i maskin, men har heller aldrig passning.
  • K grrl
    Margaux skrev 2016-11-20 11:22:25 följande:

Nä tänker inte på en smithmaskin men på en stålbur där du har en horisontal arm som kan ta emot som sitter på kanske 50-60cm höjd. Har ingen aning om vad det kallas....

Jag har bara en skivstånghållare så att jag inte behöver ta alla lyft från golvet. Just backsquat kan man lätt skada ryggen med om man inte är god nog till att droppa bakåt och flytta sig i tid. Så det föredrar jag att göra med partner eller i bur.

Jag failar knäböj på samma sätt som frontböj, lutar mig framåt och lägger stången på säkerhetsarmarna. Tar aldrig tyngre än att jag kan gå hela vägen ner.
  • K grrl

Jag är 39. Och jag är ganska stark, men långt ifrån någon elitidrottare. Jag har kvinnor i min atletklubb som drar dubbla kroppsvikten i mark och sin kroppsvikt i bänk utan problem, och där är inte jag.

Min coach har dragit ner på träningen, då min arbetsbelastning är oerhört hög just nu (jobbar heltid, pluggar 50% och driver en egen kommunikationsbyrå). Det lustiga är att styrkeutvecklingen har gynnats!

• K grrl
    Margaux skrev 2016-11-27 20:36:32 följande:
    Gamla båda två... :)
    Jag ligger också lite under dubbel kroppsvikt på DL. 110 tror jag jag klarar nu en bra dag, men 130 skulle nog kräva en god del jobb(väger 64). Känns inte direkt prioriterat heller. Vill hellre bli bättre på snatch, ohs, klara tyngre Thrusters etc så jag kan gå rx på träning.
    Styrka brukar behöva lite vila... inte helt ovanligt med massa PR efter tex semester!
    Jo, jag vet att du är stark i mark. Det är min svagaste övning, drar ca 90 nu om jag maxar. Men jag vet också att jag är starkare än du i flera andra övningar och jag vet att det finns de som är långt mycket starkare än jag.
  • K grrl
    K grrl skrev 2016-11-27 21:57:42 följande:
    Jo, jag vet att du är stark i mark. Det är min svagaste övning, drar ca 90 nu om jag maxar. Men jag vet också att jag är starkare än du i flera andra övningar och jag vet att det finns de som är långt mycket starkare än jag.
    Det där lät syrligare än vad det var tänkt, ursäkta!
  • K grrl

Har rest sjukt mycket i jobbet och varit/är sjuk, så ingen träning här heller... Börjar vara less på allt fläng och skulle vilja ha en lite mindre krävande tjänst.

• K grrl
    Studentpappa skrev 2016-12-20 21:41:18 följande:
    Jag reser också mycket, har du inte tid att träna på kvällarna eller är det aktiviteter/jobb då också? Jag är i stort sett alltid ledig på kvällarna och ser till att träna då istället för att hamna i baren med en öl som många av säljarna man träffar på hotellen.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Det är aktiviteter då också. Dels håller vi på länge och dels är det inom besöksnäringen, våra konferenser får alltid prägel av visningsresa. Vi jobbar tills vi lägger oss"! Ibland tränat jag på morgonen men det förutsätter ju dels ett hotell med gym (inte självklart) och att det är öppet innan 7.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!