Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Idag har jag sett många duktiga barn kämpa i värmen på en friidrottstävling. För mig blev det en kortare men snabb promenad och sedan styrka på det.

• Wilowa
    Mollly skrev 2012-05-28 18:21:36 följande:
    Jaha här blir det ingen träning på många veckor framöver. Trillade i helgen och slog i svanskotan och en bit ovanför. Så har fått en rejäl smäll på svanskotan och en spricka strax ovanförRynkar på näsan Kan knappt gå, sitta eller ligga. Får knapra citodon hela dagarna.Rynkar på näsan
    Aj! Stackare! Hoppas det läker snart och att du slipper men av det.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-06-07 20:57:34 följande:
    Igår: 13 km löpning. mestadels stigar/berg. 1h23min

Idag: VAB, och ett besök på XXL. Inköpt nya trail skor. Knäpp som jag är åkte jag till gymmet och gick på skivstång +3,5 på bandet. Imorgon blir det gymmet tror jag. Så får sonen leka lite i barnpassningen medans jag springer intervaller på bandet tror jag. Han läääängtar ut fast han inte är friks. med 1,5h i barnpassningen är ju inte som en dag på dagis precis!
    Just det: Dagens mat(o)vanor. Lunchbuffe. Gott, men magkatar Note to self: ÄT INTE ALLA FRITERADE SAKER DOM LÄGGER UPP, det kommer fler som ska äta.
    Är du bara beredd att avbryta träningen för att hämta en gnällig och gnölig son så ska det väl inte vara nån fara...såvida han inte har feber eller är extremt snorig eller smittsam.

Jag körde ett lite för tufft pass i söndags, jag kände fortfarande av det igår. Därför gjorde jag lite lättare styrkeövningar igår efter att ha gått en kortare promenad. Jag måste lära mig att komma ihåg att jag ska skynda långsamt med styrketräningen.  
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-06-07 21:23:59 följande:
    Han har lite feber, och hostar, men får han en Ipren så håller den i nästan 8h (idag) så det bör vara ok. Han gnäller inte på barnpassningen, det är för kul.. Och såklart jag får gå isf. Bätte äninger!

Ja, skynda långsamt är bra... Men ändå: SKÖNT att komma igång!
    Som förskollärare kan jag inte låta bli att tycka att sjuka barn ska få vara hemma, men bara du inte lämnar honom till mig så är det upp till dig. Jag har förövrigt lite ont i halsen och funderar på om det kan vara orsaken till att jag känt mig kraftlös i några dagar. Jag gissar att jag fått nån fin "löneförmån" av nåt barn...streptokocker vore fint, det har vi nåt fall av på avdelningen...
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-06-08 19:54:17 följande:
    Nej inte Sjuka. Men just den där mellandagen, när dom är feberfria men man ändå är hemma är det perfekt att gå till tex gymmet. 90 min är ganska lagom då, och lunch på stan... Är det feber på morgonen så är det hemma/ute i trädgården eller så som det brukar bli. Alt promenad med barnvagnen..
    Ja det är en annan sak...fattade det som att du skulle ge Ipren före barnpassningen.
  • Wilowa

Molly: Du kan ju testa lättare cykling eller simning och se om det funkar bättre än promenader. Crosstrainer kan också funka bättre än promender då man inte sätter i foten på samma sätt utan mer rullar runt. Det är runt svanskotan och en bit upp på ryggen som mina problem sitter och jag upplever också promenader som jobbiga ibland. När skadan läkt ihop ordentligt kan du testa att göra "hunden".

• Wilowa

Idag har jag åter igen gått min slalombackerunda. En kompis som gick med mig mätte rundan till 6,2 km. Det får mig att fundera på om vår femma verkligen är fem kilometer och inte lite längre...nästa gång ska vi inte mäta med slalombacken. Jag kände idag att det börjar ge resultat för jag gick ifrån både min kompis och min man i backarna. Ja inte nog med att vi går uppför slalombacken, spåret är också väldigt kuperat.

När vi kämpade runt på spåret, hade barnen Mästarnas Mästare på barmarksträningen. Vi fick med oss pokaler och väldigt glada och nöjda barn hem. Sonen hade slalgit sitt rekord i 90-grader och suttit i ca 4 minuter. 

• Wilowa

Jag håller med MissKaos, att det är individuellt och att viss kost passar vissa men inte alla. Jag skulle inte kunna äta en kost med mycket fett. Jag skulle visserligen gå ner i vikt, men pga att min mage inte klarar av att ta hand om allt fett. Det är ju bara att testa och se hur kroppen reagerar.

Usch, jag borde verkligen styrketräna mer än vad jag gör! Fast kroppen gillar inte riktigt när jag gör det, så jag hoppas kunna hålla träningsmotivationen kvar tills jag får semester. Just nu klarar jag inte mer sömnbrist än jag redan fått...ja tyvärr har jag fått svårare att sova på nätterna nu igen efter att jag börjat träna. Jag vet att yoga skulle hjälpa mig lite, men jag får ju aldrig tid att träna det. Jag vill ha lugn och ro runt mig då och det är det sällan i det här huset och speciellt inte eftersom jag måste träna i vardagsrummet. Inte blir det bättre av att jag har en kråka som väcker mig på mornarna heller.    

• Wilowa

Ja MissKaos, sömnbrist är fruktansvärt! Jag har varit utbränd en gång pga graviditet och sovvägrande barn. När min äldsta var tre år (10½ nu) konstaterades det att han hade astma som störde hans natt sömn och efter medicinering började han sova hela nätter. Fast då var skadan redan skedd för mig och ett år innan blev jag sjukskriven. Vägen tillbaka var tuff med en liten bäbis och en treåring. Kroppen blev aldrig sig lik efter det och jag har spänningar både här och där som jag vill träna bort, men det måste tas i deras takt. Det är de som spökar med mig när jag tränar för mycket och inte själva träningen i sig. Nu har jag dock motivationen och idag ska jag faktiskt vara med i Karlstads stadsopp. Tyvärr kan jag inte springa, det försökte jag förra året och det resulterade i flera veckor med yrsel och många kiropraktorbesök. Nej idag ska jag gå och hoppas att mina slalombackepromenader varit tillräcklig träning. Ja så illa är det att till och med en riktig långpromenad kan vara mycket nog. Hemskt jag som faktiskt sprang hela detta lopp 2008.  Fast samtidigt så motiverar det mig, jag bara måste ta tag i detta nu!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!