Inlägg från: Mollly |Visa alla inlägg
  • Mollly

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2011-10-29 20:29:28 följande:
    UNiverseum med en kompis. 2 vuxna, 3 vilda ungar. Träning för tålamodet...
    8km löpning, ca 50min.
    Gött... Nu, mot soffan för film!
    vi  var och storhandlade idag. Dottern var rena monstret under hela handlingen. Snacka om att testa tålamodet. Man blir ju lagom stressad när man ska handla. Vi glömde säkert massor med saker. haha
  • Mollly
    LaFontaine skrev 2011-10-29 21:57:14 följande:
    Jag har läst lite i tråden ett tag tillbaka och stått i valet och kvalet om jag ska skriva eller inte. Jag har trasslat en del med mitt träliga knä på sistone och rehab-tränat en hel del. 

Så läste jag inlägget ovan och bestämde mig för att absolut inte "gå med" i tråden. Fy vilken trist attityd! 
    Ber om ursäkt om du tog illa vid dig absolut inte min mening. Förlåt. Nu är det rätt många på "mitt" gym som är där väldigt korta stunder och det ser lite konstigt ut när man bara är där några minuter och sen går. Tänkte faktiskt inte på att det finns som kanske tränar för en skada. Ber än en gång om ursäkt.
  • Mollly

ja jag ber om ursäkt för att jag inte tänkte så långt. Visst mitt pass var inte heller så långt, men iaf 45 minSkrattande.
    Men som sagt ber om ursäkt om folk tog illa vid sig. Absolut inte min mening. Jag själv tyckte bara det såg konstigt ut och på gymmet jag går är det väldigt vanligt att det kommer in folk som inte ens värmer upp, kör några maskiner och sen går. Men då är det oftast killar i 16 års åldern.

jaja nog tjatat om dettaSkrattande Jag har bett om ursäkt iaf.

• Mollly
    Fattig student skrev 2011-10-30 13:04:10 följande:
    Hoppsan!

Själv blev det ingen träning igår då jag fick värsta migränanfallet. Fy fan! Gick inte bort förrän efter 2 imigran tabletter. Sedan ville yngsta tjejen vara vaken från 01:00 till 06:00. Trött man blir.
    usch migrän är fruktansvärt. Tack och lov har jag det väldigt sällan. Men när jag får det så känns det som om jag ska dö typ. Det finns ju två typer av migrän. Den ena man kan ha i flera dagar och den andra som bara hoppar på en och sitter i några timmar och sen försvinner lika snabbt som det dök på en. En gång när jag hade ett sånt anfall var jag själv hemma med dottern, det var verkligen inte roligt.
  • Mollly
    MissKaos skrev 2011-10-30 20:38:01 följande:
    Jag har den där långvariga sega sorten. Vidrigt. Tar Imigran, sover går till jobbet. Svarar folk efter en lååång stund när dom pratar med mig. Dag 1 har jag ont ont ont, ljuskänslig, mår illa osv. Men dag 2-3 blir sådär jag blir seg, som om jag vore drogad och helskum. Och lite illamående. 3-dagarsmigrän brukar man kalla det tror jag. Vägrar äta hjärtmediciner (eg betablokerare) eller Epilepsimediciner mot det. Nåja, nu har jag sällan anfall iaf. Det jag skulle komma till: JAg ahde ca 2-4 3-dagarsanfall/vecka ett tag. Hemskt. Fick akupunktur och det gick över... Kör med det ännu när migränen kommer. Sätter nålar själv alt ber en kollega, har man mkt migrän kan det vara värt att gå till en sjukgymnast och få nålar en period. Det håller ganska länge sedan.
    hua det låter inge vidare. Jag har inte fått det utrett att det är migrän jag har. Men det borde inte vara något annat. Den migrän typen jag har, kan man tydligen få sprutor utskrivna till. Så när man får ont, får man ta en spruta så ska det gå över. Ingen aning om vad det är för sprutor. Men det ska tydligen fungera iaf. Vill helst slippa fler såna anfall. Finns inget värre, önskar inte min värsta ovän något sånt.
  • Mollly

Någon här som har tränat mkt på crossstrainer? Är det bra att komma 7km på 33 minuter. Jag har verkligen noll koll på träningen när det gäller crosstrainer. Även om det är svettigt att köra på den, så är det ju 10ggr så jobbigt att springa. Jag pallar ju inte springa 7km.

• Mollly
    Primrose skrev 2011-10-30 23:03:09 följande:
    Jag tog inte heller illa upp! Varför skulle man det? Men däremot har jag ofta, som professionell inom gymträning, konstaterat hur ineffektivt och långdraget en del tränar. Så korta pass kan vara mycket bra!
    Jo visst kan korta pass vara bra. Nu har jag ingen aning om denna tjej hade några problem, bäst jag skriver detSkrattande
    Men om man bara ska utgå från det jag såg, så var det inte den minsta ansträngning. Men som sagt hon kanske hade problem med något. Men i mina ögon kändes det mest som om hon var besvärad av att vara där när det var annat folk där samtidigt. jaja strunt sammaSkrattande
  • Mollly

En timmes pass är precis lagom för mig. För då presterar jag som bäst. Men då kör jag ju numera på crosstrainer typ halva passet och styrka halva.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!