Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

Får du frugan att börja träna då Studentpappa? 
    Hemma hos oss är det nästan infekterat min träningsiver mot hans inte så ivriga engagemang.. Men han jobbar också mycket mer så jag fattar ju att det inte är så lätt! Jag brukar i alla fall ta baren och gå på Sats på lördag morgon så han kan gå ut och springa. Så får han en dag iaf. Så kan man ju bara hoppas att han tar sig tid till att gå och simma eller liknande i veckan. Jag har hittat balans på 4 dagar i veckan. Hinner inte mer än det just nu... 
    Tråkigt att inte kunna komma hem och berätta om framgångar etc för han blir nästan bara sur. Funderar på att anmäla oss till ett lopp trots att jag inte är så intresserad av löpning men för att göra något tillsammans. 10 km orkar jag väl i alla fall...

• Margaux
    Wilowa skrev 2016-06-21 23:06:28 följande:
    Jag har ungefär samma situation, men jag väljer att inte prata träning med min man. Jag vet ju att han har dåligt samvete för att han inte tränar som han vet att han borde. Dessutom har han inte samma intresse och kunskap om det, så som jag har. Fast igår lyckades jag faktiskt få med honom till friskis på en gratis provträning och jag fick honom fast. Dock vet jag att det inte kommer funka som vi vill när han börjar jobba igen.

Jag tror inte på att tvinga på ens partner ens intressen, ta dem med och visa dem istället och få dem att tycka det är kul. Det tog mig över tio år att få ut min man i slalombacken, men bara han kom dit så var han såld.
    "problemet" är att han egentligen vill.... men så klarar han inte att prioritera. Han väljer alltid jobbet framför hälsan så att säga. Så ligger han och läster tidningar om Triathlon etc och är sugen... Han både kan och vill men får det ändå inte att funka.
    Jag har alltid varit atletisk och hållit på med hästar, snowboard, klättring, boxning etc. Han är också kroppsligt atletisk och det är först nu som som han märker att han måste hålla efter kroppen(plus 40). Han har hållit på med kampsport, boxning etc men nu är det Triathlon som lockar. Problemet är väl att det kräver endel, så klarar han inte att organisera det hela i tillägg till sin arbetsbörda. Så blir han sur och tvär på mig som kommer full av endorfiner från gymmet och känner mig oövervinnerlig....
  • Margaux

Igår var jag på "Bootylisious" på sats. Dog nästan. Bra träning men övningarna var inte bra placerade. Utfall med vikter, saxhopp och spänsthopp bl.a. i cirkelträning blev väl saftigt efter ett par varv, var heller ingen vila i mellan. Saxhoppen blev vansinnigt jobbiga. Fick kramp i låren och jag var nog en av de bäst tränade där...
    Efter 30min ren plåga körde jag överkroppen själv. Strict press, handstående etc.

Idag körde jag wod själv på Elixia med DU som uppvärmning och jag klarade för första gången säkert 20 på rad. Sjukt nöjd.
    Så 500m rodd och uppvärmning inför marklyft.

12 min amrap
    5 Deadlift @body weight
    15 Box jump
    200 m rodd

Blev nästan 5 varv.

• Margaux
    Studentpappa skrev 2016-06-26 12:37:23 följande:

Pass 67

30 min amrap

5 wallballs

10 powerclean 60 kg

15 burpees över stången

20 frontböj 60 kg

25 kb fullsving 24 kg

400 m run

1 varv och till 17 frontböj. Helt knäckt efteråt, konditionen är inte där den borde.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Den ska jag prova!
  • Margaux
    Margaux skrev 2016-06-26 21:18:23 följande:
    Den ska jag prova!
    Tror näppe jag klarar 20 frontböj med 40 kg.... I alla fall inte mer än ett varv.. Mitt max är 55 för en rep. Så skulle gissa att 30 är bättre skala. Samma på power clean. 40 är lite för mycket... Kanske till hösten. Jobbar mycket med överkroppsstyrka nu. strict press, balansövingar med kettlebell som jag inte vet vad det heter.... clean and jerk etc. 
  • Margaux

Det blev fart på dig med hemgym Studentpappa!

Jag har varit på Crosstraining idag. Missade Wod på dagen då min dotter blev sjuk.
    Bra pass hur som helst! 

• Margaux

Jag har fått en iwatch och har nästan aldrig framme telefonen efter det..... 
    Men att man har ytterligare en gadget är kanske inte förmildrande?

Igår var jag på lunch WOD och det var 
    6 min EMOM 
    3 squat snatch

6min EMOM 
    3 snatch pull

21-15-9
    Push press
    Pull up
    Tog lite mindre än 8 min

Idag passerade jag gymmet på väg hem och körde
    5-5-5-5-5 strict press, 3*10 power clean  Dips etc. cash in och ut var 800m jogging.

• Margaux
    Studentpappa skrev 2016-07-01 10:19:33 följande:
    Det beror på om du tar selfies med den? Jag stör mig mest på att folk är så förbannat egenkära att dom tror någon annan vill se en bild på deras duckface i parti och minut.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Det går inte... Man kan använda den som avtryckare men den har ingen kamera...
  • Margaux

Wohooo! Pistols m 6kg KB. Fett!
    Älskar att jag börjar bli stark!

Crosstraining på Sats m en av mina crossfit instruktörer. Jag jobbade med WB,KB, ring dips, rodd, pull ups, front squats och rope pull m 60kg släde. Toes-to-bar(mina första 10 obrutna) Förutom pistols då.
    Gött!!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!