Träningsnördar - här samlas vi!
Jag äter själv lågkolhydratkost eftersom jag helt enkelt mår bättre av det. Det ger mig mindre sötsug vilket är otroligt skönt. Jag behöver inte anstränga mig att gå förbi godishyllan i affären för jag är helt enkelt inte sugen. Tidigare var jag en riktig lösgodisråtta. Däremot säger jag mig inte äta LCHF, jag vräker inte på med fett på något sätt. Jag är däremot noga att äta mycket protein.
Jag anser att många LCHF'are blir så oerhört extrema och hetsar varandra i olika forum till att utesluta kolhydrater som om de vore pesten. Jag tror att vi generellt äter för mycket kolhydrater men jag blir skeptiskt mot allt som blir så extremt. Jag skrattade igenkännande när jag läste den här ledaren
www.dn.se/ledare/kolumner/nar-starkelsen-blir-synd
Jag själv äter inte ris, potatis, mjuka mackor eller pasta om jag inte blir bortbjuden och det är vad som serveras eller vid speciella festliga tillfällen. Däremot äter jag dagligen knäckebröd eller hårt tunnbröd och tänker absolut baka lussekatter till advent. Däremot kommer jag antagligen inte äta speciellt många själv.
Nu blev det en LCHF-utsvävning, men generellt sett tror jag att alla "dieter" man inte kan hålla jämt är en dålig diet, oavsett om det är att bara äta soppa, utesluta ALLA kolhydrater eller bara äta tonfisk.