Träningsnördar - här samlas vi!
Ja, du ser grym ut Tessou! Tror inte att det tar lång tid för dig att träna upp dig igen, du ser ju ut att ha en himla bra grund.
Ja, du ser grym ut Tessou! Tror inte att det tar lång tid för dig att träna upp dig igen, du ser ju ut att ha en himla bra grund.
Har inte varit i form i veckan, magsjuka härjar fortfarande i familjen. Men magpass blev det idag i alla fall; dynamiska plankor + sidoplanka och burpees. Har precis tryckt i mig en banan- och kesoomelett i väntan på potatissoppan det blir till lunch.
Jag åkte till gymmet med fyraåringen idag. "OJ vad du är STARK mamma!" utbrast han några gånger. Och: "heja heja heja!". Haha. Han ska få följa med fler gånger.
Ikväll kommer jag att fara på boxning också... fy fasen så länge sedan det var, jag saknar det som attan.
Förkyld och med luftrörskatarr. Kul.
Körde ett pass idag, bl a kettlebellswing, promenadutfall, armhävningar och rodd. Kändes bra, blev förvånad över att jag inte tappat utan tvärtom kunde gå rakt på vikter som var på gränsen sist.
Gjorde mitt magprogram (dynamiska plankor + burpees) igår. Nu kan jag det, det som var så jävla jobbigt första gångerna. Har lite lust att testa hur länge jag kan stå i plankan på tå nu, jag har väldigt mycket starkare bål än tidigare.
Har gymmat som vanligt i veckan. Upptäckte att jag faktiskt kunnat höja 10 kilo i rodd med stång på sex veckor, wohoo! Testade att göra armhävningar på tå också. Har mer än dubblat antalet jag kunnat göra.
Fick nytt upplägg i måndags. Och nytt jobb, så mycket nytt har det blivit!
Nu kör jag pass som isolerar mer. Axlar, rygg, underkropp och armar. Mage med axlar och rygg. Drop sets och supersets. En dag ska jag köra cardio också, 20 min HIIT.
Samma här, är glad att jag har ett väldigt varierat kostupplägg. Varierar mig mellan viltkött, kyckling, lamm, fläskfilé, nötkött, tonfisk, lax och torsk, makrill, ägg... Och alla långsamma kolhydrater och bra fetter, bara proportionerna blir bra. Tror på det för en hållbar viktnedgång också!
Men alla måste ju hitta sin modell.
Imorgon ska jag "fuska" - dricka ett glas vin. Jag har 300 fria kalorier per vecka.
Nej, jag har märkt det - har nytt jobb och äter pedagogisk lunch. Blev överlycklig när jag såg att det faktiskt var fullkornspasta idag och inte vit pasta.
Jag äter sex gånger per dag numera och mår väldigt mycket bättre. Skulle ha ordentliga problem med att äta tillräckligt mycket om jag inte delade upp måltiderna, det är jobbigt när jag missat ett mellanmål. Lätt att ta igen kalorimängden med fett i och för sig, men tanken är ju att jag ska bygga muskler.
En typisk dag äter jag 1,5 portion havregrynsgröt med linfrön, blåbär, mjölk och två kokta ägg; två knäckemackor med ca 100 gram proteinrikt pålägg typ gravad lax eller tonfisk till mellanmål, quinoa/matvete/matkorn eller dylikt med kycklingbröst, varmrökt lax, räkor eller tonfisk (eller middagsrester) till lunch, sötpotatisomelett med en dl kvarg och nötsmör till mellanmål två och till exempel lax och potatis och gröna ärtor till middag. Och så kvällsmålet, då. Proteinshake med bananpannkaka och jordnötssmör, t ex. Ibland slinker det ner en chokladboll gjord på nötter och fikon eller några bitar mörk choklad.
Jag har ju rätt lätt att dippa i vikt, tyvärr, oavsett om jag äter nyttigt eller onyttigt.
Jag kan lätt äta massor på en gång.
Det är inte ett problem *s * omelett på 4ägg och grönsaker rökt lax potatis? Inget bekymmer att äta.. märkligt va?
Axelpass idag. Så jäkla gött! Älskar mina överkroppspass. Bra med pump, ska ha ett linne på mig på restaurangbesök ikväll.
Har skjutit upp veckans pass. Nytt jobb. Jävligt trött. Gått ner i vikt och väger nu hela 58 till min 175 cm långa lekamen. Obra!
Haha, nej då! Gjorde bästa benpasset på länge i förrgår och kan knappt gå idag.
Det var effektivt att höja kalorierna! Ikväll blir det axlar.