Gryndrömmen skrev 2011-08-18 23:07:15 följande:
Det är Gardasil jag fått.. det blev spinning iaf, borde ju inte spela någon roll

Nej, det kan de tinte göra. JAg har då alldrig märkt ngn skillnad på om folk har tränat eller inte efter gardasil.
Fattig student skrev 2011-08-19 07:19:21 följande:
Måste ju jämföra. =)
Serving size 1 scoop (33 g)
Calories 116 g
Calories from fat 0 g
Total fat 0 g
Cholesterol < 1 mg
Total Carbohydrate 3 g
Sugars 0 g
Protein 26 g
Calcium 130 mg
Phosphorus 68 mg
Magnesium 20 mg
Sodium 55 mg
Potassium 150 mg
Precent Daily values are based on a 2,000 calorie diet.
Ok, ett "tjejprotein" du måste alltså addera kolhydrater efter träning!
Testade en äcklig grejj i morse btw. Gjorde gröt, la i blåbär så dom tinade (jättegott, populärt hemma -även med lite solrosfrön/linfrön/pumpakärnor/cashewnöätter är der gott..) Well, äggen var slut och jag vill ju ha proteiner. SÅ jag gjorde en vanilj-protein shake på mjölk till gröten. Blev lite *hmm* läskigt så tidigt. Men men fick iaf i mig de proteiner som jag vill ha på morgonen! (ca 36gr för den som är nördig som jag) Jag tänkte ananrs att kombinationen blåbärsgröt/vaniljmjölk kunde fungera.
Favete: Det brukar vara rätt lagom att blanda med 2,5dl vätska. Ingen idé att du dricker det där INNAN träning eg -du kan lika gärna käka en macka med rejält med proteinriktpålägg på.. Du får mer valuta för penagarna om du drar i dig proteinerna efteråt inom 30 min från avslutatd träning ska dom vara i din mage!(tyvärr, för på gymmet är man ju hänvisad till att blanda med vatten.)