Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Jag tog mig runt strax under en och en halv timme idag. Jag känner mig väldigt nöjd då jag inte ens var säker på om jag skulle fixa att gå en mil. Min 10½-åriga son sprang på en timme, så jag är även stolt mamma!

• Wilowa
    MissKaos skrev 2012-06-16 20:42:18 följande:
    GRATTIS!
    Bra jobbat!

Här äre... SKIT! Jag började känna mig tät och risig igen. Spolade näsan och tog rinexin. Sen kunde jag snyta ut (det rann ut med) var, och blodblandat vad. Har ingen feber men mår garanterat inte bra! NU kommer det ut vanligt snor etc så jag hoppas det bara var det som skull ut. KOmmer det mer måste jag ju gå till VC och få antibiotika, vill helst att kroppen ska ta hand om skiten själv

Tack! Med tanke på att jag inte tog ett enda löpsteg så tycker jag tiden var bra.

Usch det där lät inte trevligt, hoppas att utrensningen hjälpte så du slipper antibiotika.     
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-06-16 21:18:11 följande:
    Jättebra tid! Riktigt bra BÄST är dock att du orkade gå runt, det visar ju att din träning ger effekt och att du är på god väg, rätt väg!

Nej, det var rätt vidigt när jag stod i duschen och det bara rann ut. Trodde det var schampo i konstig färg först *ryser* Röd/oranget. Tog nämligen en ny flaska... VILA it is iaf.Och godisräjs. Synd om mig.

Tack! Efter en lång vinter i slalombacken så är jag ganska konstigt tränad...måste få ändring på detta tills nästa vinter och det är det som motiverar mig. Nästa vinter ska jag orka mer och längre. Hoppas nu bara att vi får en plats i fjällen till vintern med, snart får vi förhoppningsvis veta det.

Isch! Jag är visserligen van med snor i alla dess former som förskollärare, men schamposnor låter allt annat än trevligt.  Godisrajs låter betydligt trevligare.   
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-06-16 22:01:13 följande:
    Tom jag som sjuksyster tyckte det var äckligt Obestämd
    Börjar göra ont i bihålorna nu lär så hamna på VC.

mm... godiset var gott! MEn nu är magen svullen..

Måttband?

JAg kände på kläderna och vägde mig *Suck* SER ju  tt jag är odeffad sas.
    Kan väl bara konstatera att vi båda har rätt höga doser snor på våra jobb. Fast en stor skillnad är att jag tvingas ha mina egna kläder på mig och att jag äter tre mål mat på jobbet. Riktigt frächt ibland när man ser hur det flyger både det ena och det andra över matbordet.

En gång hade jag en liten tvååring som stolt frågade ett äldre barn om hon ville smaka snorbusen som han hade på fingret. Han var ju såååå snäll som bjöd henne på godsaken där på fingret...hon uppskattade inte gåvan utan backlade äcklat bakåt.   Jag räddade flickan med en snabb utryckning och tvätt av liten hand. Det är ärligt talat ett under att jag lyckas hålla mig så frisk som jag gör.

Även jag sitter här med en svullen godismage. Obestämd

Träning i det här inlägget? Inte mycket, men det känns i kroppen vad jag gjorde tidigare idag med. Nej bäst att jag går och lägger mig.        
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-06-17 20:20:12 följande:
    Egna kläder har jag med. JAg jobbar inte inne på sjukhus. Jobbar med missbruk/psykiatri öppenvård numera. Dock kommer våra patienter även om dom har magsjuka etc så det blir endel baskilusker.

VAlde en SKYR till jorgubbarna ist för grädda/glass nu. Gott det med, och ja. Hmm...

Tränat idag: Skivstång vågade mig inte på ngn form av konditionsträning. Är nu öm uppe i bihålorna.

Urk! All heder till dig...där skulle jag INTE klara att jobba.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-06-18 09:42:52 följande:
    Urk?
    VI hjäper folk med opiatmissbruk. De som fixar behandingen -den är tuff- får en otroigt mkt bättre livskvaitet. Deras barn får det bättre -MYCKET bättre. VI ser folk bida famij och få till ett liv med jobb etc.  Meddellivslängden för heroinister i aktivt missbruk är runt 30 år. Och de far otroligt ila. Många har haft uppväxter som man inte tror fanns i sverige. Och ett OPiatmissbruk ger ett så fysiskt beroende att man inte KAN sluta utan medicin. Så urk är det inte. MEn dom måste ju ha sin medicin även om dom har somatiska sjukor såklart.
    Urk för magsjukor och liknande som hör ihop med missbruk...att jag inte kan jobba med det är pga att jag själv är uppväxt med en förälder som är periodare. Att det finns folk som kan hjälpa dem är underbart, men som sagt jag skulle inte klara det.

Nu ska jag åka på gratisyoga som jag hoppas blir av. Blir det regn så får det bli en promenad i skidbacken istället.    
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-06-18 19:26:44 följande:
    aha. Tur man är olika. Jag kan inte tänka mig att jobba med så mkt annat än folk som är på botten sas. JObbat mkt med alkoholism innan.

NU på väg till jourcentralen. Känner mig alltid dum när jag åker til doktorn sjäv: Inte sjuk nog. Men nu är rinexinet slut. Och det börjar göra ont i bihålorna. Och jag vet itne om det börjar kännas i lungorna. Vill inte ens träna.. Då är det ta mig tusan illa!
    Lisebersdagen blev mkt yckad, sonen är helt i sjunde himmlen
    Jag kan förstå att det är ett bra jobb med mycket slit men även mycket uppskattning. Det är ju lite samma med mitt jobb. Allt jäkla slit glöms bort i de underbara solskensstunderna som uppstår när man jobbar med människor.

Hoppas du får hjälp mot dina stackars bihålor!

Vilket härligt yogapass jag var på! Nere vid en sjö med underbar utsikt...kan det bli så mycket bättre? Jo samma men betydligt varmare i så fall, men då kommer det å andra sidan vara betydligt mer folk som stör eftersom det är en badstrand. Vad som var ännu bättre, var att det knakade till i höften på mig...sparade nog ett kiropraktorbesök där om jag har tur, 430 kronor med andra ord. Fast det var nära att det blev en dyr historia ändå. Sonen tappade sin mobiltelefon som han hade med på träningen. Telefonen hade han med bara för att kunna ringa till mig eftersom jag inte stannade kvar. Som tur var så var ljudet på så vi hittade den på marken uppe vid slalombacken. 

Jag gillar gratis, så imorgon kör jag ett gratisgympapass med om vädret tillåter. Att man får stå och skämma ut sig mitt i samhället bjuder jag på.        
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-06-18 21:57:25 följande:
    Antibiotika oc h RInexin samt sjuksrivning bev det.

Uppskattning, njae..

Säg positivt då.

Hoppas att medicinen hjälper!  
  • Wilowa

Gnäll på du MissKaos, jag tycker faktiskt att det är träningsrelaterat att du är sjuk och inte kan träna. Själv bestämde jag mig att hoppa över gratisgympan idag. Jag har både sovit och ätit dålig och dessutom är jag lite rädd om "kiropraktorbehandlingen" igår. Jag känner verkligen idag att nåt måste ha släppt i höfterna igår, så skönt. Jag har gått hos kiropraktor regelbundet varannan månad länge nu, men tror att jag fick loss nåt igår som kirron inte fått loss.

• Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-06-20 16:03:45 följande:
    Ja du?!
    Jag är 163 cm kort och har en vikt på 64 kg. Jobbar skift inom livsmedelsbranchen och det är ett tungt och väldigt fysiskt jobb. Jag använder mycket kropp dagligen.
    Kosten just nu är katastrof då jag mentalt har kraschat lite. Annars är det åt gi hållet. Inget strikt, men utan de stora kolhydraterna.
    Jag har tid på kvällarna och det handlar om ett par timmar. Springer lite när jag är frisk i näsan, men det är motigt redan vid två km.
    Målet är milen!!!! I övrigt är målet att slanka ner och få fram musklerna jag har och bygga på dem. Lite fitnessstuk sådär.
    Går gärna ner i vikt och klädstorlek
    Siktar på allt mellan 56-58 kg och en 36/38 i storlek. I dagsläget är 40 stort, men 38 sitter inte helt ok med tanke på maggen.

Välkommen hit!

När du springer och det börjar bli motigt, vad gör du då? Springer vidare eller slutar springa? Det är inte helt ovanligt att det känns motigt i början men det brukar släppa efter ett tag. Fast fortsätter det kännas motigt så kanske du ska testa att springa lite saktare eller gå raskt till att börja med. Nu springer inte jag just nu, men jag gjorde för nåt år sedan. Jag började med promenader och övergick till att springa när promenaderna inte längre gav så mycket. Då klarade jag att springa fem kilometer utan större problem.   
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!