Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Pass 120

Bestämt mig för att lära mig ryckböj (osäker på om det heter det). Körde på 40 kg, gick helt ok med tekniken. Varvade med benböj 80 och 100 kg.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2015-10-05 17:26:19 följande:
    Jag vill egentligen bara bli mera deffad. Jag har fått bra skuldror, bra lår, rumpan klättrar uppåt etc. Jag ser eg rätt bra ut men jag är oproportionerligt "tjock" på magen. Jag har liten byst också så det känns sådär att ha polstring på magen om allt annat är utan.
    Fattar ju att det går till sig med ett halvår till med samma träning men ville mest skynda på det lite.....
    Slösa inte bort dina gains på att banta nu när det är vinter, du har väl dunjacka ändå i Norge? Cool

Nej men seriöst om du räknar med att nå ditt mål inom 6 mån med din nuvarande träning så banta inte bort dina styrkeökningar. Man ska skynda långsamt och du har ju hittat ett sätt som fungerar.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2015-10-05 20:00:05 följande:
    Ska på semester vettu....
    Du är ju ändå redan gift och får ligga ändå Solig
  • Studentpappa

Pass 122

Det går trögt nu, ungarna tar långsamt livet av oss och sambon bryter nog snart ihop. Tror det är lite Falling down varning på henne.

Om två månader är det julbord och hotellvistelse med spa dagen efter. Så en sovmorgon är inte så farligt långt borta Drömmer

10 pullups
    20 ttb
    30 bänkpress 60 kg
    30 boxjump 60 cm
    20 burpees
    10 powerclean 60 kg

• Studentpappa
    Wilowa skrev 2015-10-07 16:53:26 följande:
    Det där lät inte bra! Hur gammalt har yngsta barnet hunnit bli? Om hon sjukskriver sig så kan du vabba om barnet är över åtta månader (tror jag det är). Det äldre barnet kan ni ansöka om utökad tid för, om det skulle hjälpa så din sambo får möjlighet till vila när den lilla sover...och tillhör ni de få som inte har syskonet på förskolan, så sök plats åt det äldre barnet. Jag tycker egentligen att barnen ska vara hemma så mycket som möjligt, men håller man på att gå i väggen så blir man faktiskt en bättre förälder av att lämna längre till förskolan. Jag har varit där själv så jag vet vad jag pratar om. En treåring med odiagnostiserad astma, som vaknade 2-5 gånger varje natt och en 6 månaders som var vaken när treåringen sov...det knäcker den starkaste.

Ta tag i det innan det är för sent!
    Hon är 5 månader, det handlar mest om att sambon måste släppa sargen och fatta att det får vara stökigt hemma och att hon vilar när yngsta sover. Jag försökte få henne att stanna hos sina föräldrar inatt och få lite avlastning, men det passade dåligt. Den äldsta har lite svårt att få kompisar på förskolan och det blir bara svårare ju mer hon är ledig (går mån, tis och tors). Så imorgon har hon en inplanerad träff med personalen, vi har diskuterat hemma med dottern vad hon vill och dom jobbar hårt med kompisrelationer etc. Men hon säger inget på förskolan så det är svårt för dem. Hon har en kusin som hon vill vara med jämt och det är ömsesidigt men de går på olika förskolor tyvärr. 

Försöker gå över till flaska på natten istället för amning så vi kan dela nätterna bättre men det går inget bra, inatt blev hon hur pigg som helst efter flaskmaten och var vaken någon timme i stället. Sedan åt hon ett par ggr till tror jag innan vi klev upp strax efter fem. Sambon sover oftast några timmar med henne sittande i knät också, det blir ingen bra sömn...

Jag tror det går vägen, jag jobbar deltid och snart borde flaskan funka. Vad är det man brukar säga, det måste bli värre innan det kan bli bättre. Äldsta har börjat sova längre på morgonen nu, hon har också alltid vaknat tidigt. (Gärna kring 05) men nu sover hon tills efter sju. Så bara den yngsta kammar till sig så är vi i hamn Cool
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2015-10-07 18:16:37 följande:

Har ni råd att köpa tjänster som matkasse och städning är det guld värt... Samt utöka tiden för den största på förskolan. Om ni har gym med barnpassning så tycker jag tom att du ska skicka dit din tjej. Även om hon är trött och sliten så är det ju en fin mental paus att få träna lite och duscha ifred....

Annars kan ni kanske be mor eller farföräldrar att komma och hämta barnen kl 09 en lördag eller söndag så går ni och lägger er igen. Även om minstingen ammar så bör man kunna få ut i alla fall 2h med hjälp av majskrokar och lite banan....

Jo det har vi men jag tyckte inte maten dög faktiskt, jag äter mycket och maten var sådär. Vi hade det i närmare ett år, men sen slutade vi. Men maten är lugn den lagar jag till 80%. Det är sömnbristen som är svår, men vi jobbar på att kunna få yngsta att ta flaskan så kan hon sova borta någon natt sedan. 

Jag orkar för övrigt då jag sover mer, och tar barnen så ofta det går men då när jag kommer hem så städar sambon och vilar fasen inte. Jag ska försöka få till mer avlastning, det har varit svårare ett tag då farsan jobbat för fullt med målning i minst en månad och mamma har haft en sämre period och jag vill inte belasta henne i onödan. Vi var i skogen och hon klappade ihop i vad jag trodde var en hjärtattack men visade sig vara panikångest, inget någon visste hon led av. Inte hon heller. Men jag fick pressa löpningen i ett max att hämta bilen iaf..

Men sambon har ju familj också så vi får väl prata med dom.
  • Studentpappa

Pass 123 

Har börjat med styrkelyftarpass en kväll i veckan på boxen nu. Riktigt välbehövligt då jag behöver jobba på rörligheten och teknik. Ikväll var det ryck på schemat i en timme :)

• Studentpappa

Vi köper fönsterputsning, men hon är så jäkla petnoga med städning så vi har pratat om det men hon skulle ändå aldrig tycka att det är bra nog om någon annan gör det. 

• Studentpappa
    Margaux skrev 2015-10-07 20:49:52 följande:

Vi har två damer som kommer varje fredag! Bästa dagen i veckan, det är sååååå skönt att komma hem till helg och rent hus!

Vi har provat många olika matkassar och nu har vi en som är 90% eko och jättebra! Väldigt bra råvaror och jag tycker det är så skönt att slippa hitta på och springa i affärer....

Största problemet var egentligen att dottern inte gillade maten så värst mycket, sen sparade vi faktiskt pengar på matkasse det blev ju billigt. Köpte väl mindre man inte egentligen behöver.

Skönt med städning, skulle vi hitta några vi litade på kunde det kanske funka. Syrran har testat många olika i stan och inte varit nöjda. Mycket skummisar och gamla missbrukare som dyker upp, personalomsättningen verkar hög på städfirmor. Vi har samhall på jobbet, det märks fasen inte att de städat.
  • Studentpappa
    Wilowa skrev 2015-10-08 22:57:59 följande:

Fast mår man dåligt av att det är stökigt och ostädat så uteblir vilan. Hon kanske dessutom mår bra av att få städa och göra nåt själv. Vila är ju inte bara att vara still, det kan vara att få ha sin egen kropp i fred.

Har lilla börjat äta riktig mat än? Ett mer mättande mål på kvällen kan hjälpa så nattsömnen blir bättre. Min äldsta åt middag, kvällsmat och nattvälling inom loppet av ett par timmar och när han fick äta så sov han mycket bättre. Han är sån fortfarande, men äter ytterst lite på morgonen.

Hoppas det löser sig snart för er, sömnbrist är inte att leka med...även om man orkar mycket mer än man tror.

Ja hon gillar mat, hon åt barnmat vid sex igår sen vid sju åt hon igen och somnade. Sov bättre inatt så vi får väl se till att hon äter mat/gröt strax innan
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!