Inlägg från: Mollly |Visa alla inlägg
  • Mollly

Träningsnördar - här samlas vi!

Jaha här blir det ingen träning på många veckor framöver. Trillade i helgen och slog i svanskotan och en bit ovanför. Så har fått en rejäl smäll på svanskotan och en spricka strax ovanförRynkar på näsan Kan knappt gå, sitta eller ligga. Får knapra citodon hela dagarna.Rynkar på näsan

• Mollly
    MissKaos skrev 2012-05-30 20:54:35 följande:
    Core i vardagsrummet med TV: n som instruktör avklarat! 45 min inkl uppvärming och stretch. Programmet var tuffare än jag minns, känns i magen/ryggen! Behöver nog köra på med lite träning för core och bäckenbotten tror jag.
    Imorgon: Löpning till/från jobbet Sen kommer gubben hem sent på kvällen så på fredag kommer jag synas på gymmet! Styrketräning var det som behövdes mer av ett slag ja! Och sommardeff, det går faktiskt riktigt bra. Eller ja jag har ju inte vägt och mätt eller så men jag har varit "duktig" och skippat det mesta sötsakerna. LÄTT nu när det finns så mkt jordgubbar att köpa Och blåbär.. Får väl gå och mäta på apoteket om ett tag *s* Fåfäng: Jag gillar att musklerna syns lite under huden i bikini.
    vad är det för program du kör via tv? Skulle vilja ha tag i ett bra sånt. Dock dröjer det ju innan jag kan träna, men iafSkrattande
  • Mollly

åh vad sugen jag blir på att träna när jag är här inne och läser. Vill så gärna komma igång igen. Men har fortfarande ont. Det har trotts allt bara gått två veckor sen jag gjorde mig illa, och läktiden är 6-8 veckorRynkar på näsan
    Ska ner och prata med PT:n på gymmet och kolla när jag kan börja träna lite försiktig. Min kropp förfallerGråter

• Mollly
    MissKaos skrev 2012-06-09 22:00:45 följande:
    Stackare
    Finns det inget du kan göra?

TEstat nya skorna idag. 8km blev det. Matt efteråt, men nu verkar förkylningen bryta ut iaf. Bättre det så skiten går över! Skorna /Asic Wave Liberate) kändes bra! Gött med lite mönster under sulorna ute i skogen. Kände att jag kunde slappna av mer när jag sprang. Tog 1h, men det är ju långsammare att springa i skog och där det är riktigt backigt. Hoppas palla skivstång imorgon!

Så här blev veckan:
    Måndag -Vila
    Tisdag: skivstång/spinn
    Onsdag -löpn 13km
    Tors -Skivstång + 3km på bandet
    Fre -8km på bandet (lite intervaller, inte så många som jag hade tänkt)
    Lör 8km trail
    Sön Skivstång + ett par km på bandet hoppas jag.

Alltså betydligt mindre löpt än planerat! Har en förkylning i kroppen, är trött av att inte ha fått sova pga sjuk son och lite öm i en höft. INget långlöp denna veckan det är väl det jag saknar, det och att inte jag fick göra klart mina intervaller igår (2-4 km till) Well, sekvensering blev det!
    Vet inte. Får ont när jag går längre steckor, så vet inte riktigt hur jag ska kunna värma upp ordentligt om jag inte ens kan gå. Sen vill jag inte sätta igång för tidigt, med risk att skadan går upp och blir bestående. Men man blir ju knäpp av att inte träna, när man är van att träna minst 4ggr/vecka
  • Mollly
    Wilowa skrev 2012-06-10 17:47:56 följande:
    Molly: Du kan ju testa lättare cykling eller simning och se om det funkar bättre än promenader. Crosstrainer kan också funka bättre än promender då man inte sätter i foten på samma sätt utan mer rullar runt. Det är runt svanskotan och en bit upp på ryggen som mina problem sitter och jag upplever också promenader som jobbiga ibland. När skadan läkt ihop ordentligt kan du testa att göra "hunden".
    cykla är bara att glömma. Simma skulle kunna fungera. Men tycker det är för dyrt att bada här. tro dom tar 70kr för en svinkall bassäng.
  • Mollly
    helahelena skrev 2012-06-14 08:02:53 följande:
    Hej brukar inte skriva här, bara läsa men att träna på lchf går utmärkt! Kan va tufft precis i början dock innan kroppen ställt om sej... jag började med lchf förra våren, tappade 18kg till oktober (78-60)och träning men blev stillasittande oktober- februari pga en operation. drog igång styrketräningen på allvar i mars igen. Min gyminstruktör är helt paff över hur snabbt man får resultat med den kosten, tackvare allt protein antagligen! Synliga muskler på mage lår och armar, 30-50% ökning på de flesta maskiner/ vikter på 3 månader etc, med styrka 3 ggr/ vecka, nåt spinningpass och minst 5h pw/vecka. så visst orkar man träna riktigt hårt utan kolhydrater!!! Se på björn ferry
    ah ok. Har precis börjat läsa om detta med LCHF. Funderar på att testa lite smått. Finns det någon bra bok med recept eller veckomatsedlar?
  • Mollly

hmm funderar och funderar kring LCHF. Jag vill ju inte gå ner mer i vikt, utan  bara bli av med pluffset kring magen och brygga mer muskler. Så funderar på om det verkligen är något för mig? Känns som man kommer lägga på mig massor, när man trycker i sig så mkt fett?Obestämd

• Mollly

Jag tror jag lägger ner detta med LCHF. Visst det kanske är bra. Men tycker det är sjukt mkt grädde i allt. Kan tänka mig att laga någon rätt i veckan enligt deras recept. Men jag vill ha mer grönsaker, fiber och protein.

Jag har idé torka när det gäller mat nu. Behöver tips på nya goda rätter att laga. Nu har jag haft samma maträtt i vecka ut och vecka in.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!