• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • mandie

Fattig student skrev 2011-07-09 22:11:29 följande:
    Du kan nå det innan 1 månad i och med att du springer redan 5 km på 27 minuter.

Vill gääärna förbättra min tid på 5 km under semestern! Ska nämligen springa ännu ett lopp i malmö i slutet av augusti. Har hört att intervallträning ska vara det bästa sättet att kapa tid på löpningen?!

Igår var vi ute och käkade. Mår som man förtjänar idag och längtar redan efter kvällens löprunda! Men instämmer med Mileas mamma  tung kost är inte alltid så samarbetsvillig dagen efter..

• Tullemi
    Tullemi skrev 2011-07-09 23:52:26 följande:
    Idag blev det jordgubbstårta efter middagen, som i sin tur avnjöts med 2 små Hof. Gymmet imorgon med styrka och kondition, om kvällens tunga kost nu samarbetar.....
    Det gick bra men min dotter följde med till barnrummet och blev uttråkad efter en stund så jag kunde inte springa efter styrkepasset Fick snällt gå hem.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Paradigm
    mandie skrev 2011-07-10 11:02:14 följande:

Vill gääärna förbättra min tid på 5 km under semestern! Ska nämligen springa ännu ett lopp i malmö i slutet av augusti. Har hört att intervallträning ska vara det bästa sättet att kapa tid på löpningen?!

Igår var vi ute och käkade. Mår som man förtjänar idag och längtar redan efter kvällens löprunda! Men instämmer med Mileas mamma  tung kost är inte alltid så samarbetsvillig dagen efter..

Ja, dels det också, men också för att bygga upp muskler så att du orkar springa så fort enligt önskemål.
  • Paradigm

25 minuters intervall 5 km
    Styrka 20 minuter

• Paradigm
    Ponycorn skrev 2011-07-10 00:08:18 följande:
    Jobbar som en tok nu men funderar på om jag orkar ska jag klämma in ett gympass mellan mina två pass imorgon? :) 

Tack för uppmuntringen! :)  
    Ja, det låter ju tufft. Annars kan du ju träna när du är ledig.
  • TomMon

Idag sprang jag 3 km på 20 min (standard) och belönar mig nu med en kall gin o tonic, haha! :)

• Ponycorn

Mellan mina två arbetspass klämde jag in både crosstrainer och rodd. Undrar fortfarande vart jag fick energin ifrån till det? Tyst Tjoho...

TomMon skrev 2011-07-10 20:53:05 följande:
    Idag sprang jag 3 km på 20 min (standard) och belönar mig nu med en kall gin o tonic, haha! :)
     Gillar skarpt den belöningen! haha
  • ETSS

Godmorgon på er :)
    Jag tränar mycket, men i kväll ska jag gå på gym för första gången på 12 år. Behöver nog lite rådgivning, är inte säker på att det finns någon instruktör på plats såhär i semestertider. Hade tänkt ta maskiner då jag har lite inflammationer i axel och nacke bland annat.
    Kan det vara lämpligt att gå igenom hela kroppen?  2 maskiner  för armar, 2 för ben, 2 för mage? Eller mer? Hur många sets och reps?
    Hjälp emottages väldigt och mycket tacksamt :)

• ETSS
    ETSS skrev 2011-07-11 08:33:03 följande:
    Godmorgon på er :)
    Jag tränar mycket, men i kväll ska jag gå på gym för första gången på 12 år. Behöver nog lite rådgivning, är inte säker på att det finns någon instruktör på plats såhär i semestertider. Hade tänkt ta maskiner då jag har lite inflammationer i axel och nacke bland annat.
    Kan det vara lämpligt att gå igenom hela kroppen?  2 maskiner  för armar, 2 för ben, 2 för mage? Eller mer? Hur många sets och reps?
    Hjälp emottages väldigt och mycket tacksamt :)
    Rättelse; jag har styrketränat under dessa 12 år, mest då hemma, och syftet då har varit att minska i vikt, vilket det inte är nu, nu behöver jag bygga muskler, är rätt "lös i konturerna" och undrar alltså hur jag ska göra? Problemområden är mage, insidan av lår, men skulle alltså vilja gå igenom hela kroppen, och jag behöver lite tips :)
  • Thomas 66

Kör igenom hela kroppen om du orkar, eller dela på 2 i början.Sen är det bara att köra 2-3 övningar per muskel grupp. Och glöm inte att träna hela kroppen, ett riktigt tungt ben pass ökar ju hormonhalten så det gynnar ju andra muskelgrupper med. Så ta i som f.n när du har kommit igång så kommer det att gå bra

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!