Inlägg från: Mollly |Visa alla inlägg
  • Mollly

Träningsnördar - här samlas vi!

Tessou skrev 2012-06-16 19:29:07 följande:
    Hej alla! Nu var det länge sedan jag skrev... har inte varit inne på FL på evigheter! Hur går det för alla med er träning?

Läste att du inte tänker börja med LCHF trots allt. Jag har hållt på i 1,5 månad snart och har aldrig mått bättre!! Jag har alltid haft problem med svullen/hård mage - men inte nu! Jag äter ju LCHF för att gå UPP i vikt... Vägde mig på Wii:n 1:a Juni (gången innan det vägde jag mig 1 April) och jag hade gått upp 4,3 kg!!! Nu vet jag inte om det är för all styrketräning, eller LCHF:en. Men jag har gått upp och är såååå glad!

Du behöver inte ha så mycket grädde om du inte vill, det finns fler alternativ. Ska du göra någon sås kan fu ha t.ex creme fraiche.

Grattis till viktnedgången! Nu var det ju ett tag sedan du började med LCHF, men kommer du ihåg om du fick några biverkningar/övergångs besvär?
    Jag velar massor om jag ska testa eller inte. Jätte kluven på hur jag ska göra. Det är så himla mkt delade meningar om LCHF. Jag vill inte gå upp i vikt, vill stanna kvar där jag är nu. Om jag går upp, ska det vara i muskelmassaSkrattande Vilket inte kommer hända nu, eftersom att jag inte kan träna ordentligt.
  • Mollly
    MissKaos skrev 2012-06-16 21:37:17 följande:
    Kan du inte väga dig typ varannan dag? Så ser du ju vad som händer..

JAg har lagt på mig ett par kg rent fett. Detta pga SLARV med kosten. Godis, kakor och massa massa fika. Smart! *not* Eller ja, lite starkare kankse jag har blivit men det hade jag ju blivit ändå.
    Nya tag när vad det nu är jag har går över!
    haha äger ingen vågSkrattande
  • Mollly

Idag har jag äntligen tränat. Åhh det var sååååå jäkla gött. Jag tog det väldigt lugnt idag. Det enda jag inte kunde köra var benpressen. Men allt annat kunde jag göra. Men hade nog aldrig mer än 20kr på någon maskin idag. körde låg vikt och 20*3 Dels för skadan, men sen är det så pass länge sen jag tränade. Vill inte förstöra kroppen nu när jag ÄNTLIGEN kan träna igen.  Och det var verkligen behövligt med lite egentid. Dottern är inne i en trots, som inte är av denna värld.

• Mollly
    MissKaos skrev 2012-06-25 08:53:19 följande:
    Härligt! Trotts är ja, mentaltränign?

Skivstång igår. Vi fick åka bil t/fr gymmet pg oväder! Jag gick 10min på CT före samt sprang 15min intervaller efteråt.
    Idag hade jag tänkt springa på lunchen. Men det verkr tveksamt. Det ösregnar och vi har fullständigt kaos här med semesterar + folk som VAB:ar. Surt, jobbar långdag och behöver mentalt den där lilla turen. Känner mig rätt degig efter en vecka sjuk + några vab dagar innan dess. Antibiotika gör inte undervekr för formen..

Gick iaf "lät"t att träna igår!
    HAHA ja mentalträning på hög nivåSkrattande
  • Mollly

Nu har jag äntligen kommit igång med träningen igen.. körde två styrkepass förra veckan. Tänkte att det får bli 2-3 pass nu i början. Denna vecka har jag inte lyckats komma iväg än, men hoppas jag hinner.

Testade på LCHF i nästan 2 veckor. Visst jag kände mig plattare om magen, men jag gick inte ner mer än 1 kg. och jag orkade inte träna på samma sätt som jag gjorde innan. Nu har jag ju inte ens tränat hårt. Jag har ju knappt ingen vikt på alls nu när jag tränar. Så tror ännu mindre att jag skulle orka träna på LCHF när jag kört mera vikter.  Jag kommer fortsätta att äta mindre kolhydrater, men inte så mkt fett som jag gjorde med LCHF. Nu tänkte jag börja med 20 min zumba varje dag innan frukost, minst en promenad om dagen och sen styrka.

• Mollly
    Tessou skrev 2012-07-04 16:26:55 följande:
    Det tar lite tid innan kroppen ställer om sig, så ge det lite mer tid. Jag var trött och slut i kroppen ca. 1 månad. men nu känns det bra vid träning och jag orkar mer än tidigare - svettas mer också *OMG* har aldrig svettats så mycket i hela mitt liv som nu, ha ha!

Jag kör lite magövningar varje morgon, ska köra det Juli ut (minst!) och se om jag når de resultat jag vill!
    Jag var nära att svimma, och då körde jag inte ens ett hårt pass. Jag kanske testar längre fram, men inte just nu. Jag äter inte mkt kolhydrater i vanliga fall. haha ja förutom idag när jag har bakat MASSOR inför dotterns kalas i helgen. Det har blivit att man smakat en kaka eller två och lite smet. hahah ooopsSkrattande
  • Mollly

5km på morgonen och 8.2 nu på kvällen. Underbart att röra på sig, även om det inte blir på gymmet just nu. Men kör lite styrka här hemma varannan dag.

• Mollly

Idag blev det en runda till gymmet. gång/jobb på bandet i 23 min. Sen styrka på det. Det gick riktigt bra idag.
    Jag har kört ett 5 minuters pass för magen nu ett par dagar. Jävlar vad ont i fläsket jag hade dagen efter. haha kändes som jag hade fått värsta smällen i sidorna. haha. Nu blir det vila ett par dagar skulle jag tro. Dottern fyller 3 på Söndag, så det är kalas både lördag och söndag.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!