Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Pass 147

6x2x92,5kg

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2015-12-04 18:15:47 följande:

En vecka med influensa.... Buhuuuuuu. Mentalt gråter jag och fysiskt orkar jag typ ingenting.

Tråkigt! Vi hade också otur i helgen, barnvakt ordnad och spavistelse bokad, då blir yngsta magsjuk och vi får åka hem och avboka spa..
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2015-12-05 17:35:12 följande:
    Näääää? Det var då din fru skulle sova ut väl? Stackare....
    Jag hostar och hackar fortfarande men tror jag ska prova ett pass på Sats i morgon. Inte så hög intensitet ändå så borde funka...
    Vi har ett barn sjukt här. Samma elände som jag....
    Ja det var skit, men så är det med småungar
  • Studentpappa

Pass 149

Mitt sista pass på russian squat routine.

Nytt PB med +20 kg=135 kg, med tanke på att jag festade i fredags och har en magsjuk dotter hemma finns det nog mer att hämta en bra dag. 150 kg känns inte så avlägset och jag siktar på det innan vintern är slut.

Nu ska jag på tjänsteresa tills onsdag kväll och kommer inte kunna träna, men jag ska tänka ut ett nytt upplägg med nya mål

• Studentpappa
    Wilowa skrev 2015-12-06 22:04:30 följande:

Slalompremiären avklarad! Tre dagar på skidor i Trysil och kroppen är rätt mör, inte blev det bättre av att det var helt olika underlag dessa tre dagar. Nysnö, mjukt och stenhårt. Fast det är konstigt, trots att jag inte stått på skidorna sedan i april, så vet kroppen precis vad den ska göra...som om det var igår vi avslutade förra säsongen. Så härligt att vara igång igen! Solig

Det är som att cykla, har man en gång lärt sig så sitter det
  • Studentpappa

Pass 150

Marklyft bommade 170 kg, trodde verkligen jag skulle fixa det på förhand.

Blev förbannad och gick på frivändning och satte nytt pb på 100 kg, testade 110 kg men bommade. Känns grymt att kunna kasta upp 100 pannor på axlarna ????

• Studentpappa

Pass 152

Overheadsquat 2x40kg 2x50 2x60. Frivändning 60-70-90-102,5 nytt pb!

Kbswing 24kgx20, 300m rodd, 3 varv ca 9min.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2015-12-16 23:29:14 följande:

Dagens wod

1 shoulder press, 3 push press, 5 jerk. Every 2 min 10 min (25 kg)

Metcon 15 min, 6 varv
    10 Wall-balls 14 kg
    10 toes to bar
    10 box jumps

Nu verkat du fastnat rejält för CF När du kör OL har du testat att lyfta med lyftarskor? Mark kör man väl med fördel barfota men annars så är det fint med lyftarskor. Jag kör Inov-8 som är lätta och med rejäl klack, när jag var i Sthlm på en fräsig Citybox så verkade dom låna ut lyftarskor ungefär som på bowlinghallen.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!