Träningsnördar - här samlas vi!
Detta med kosten är ett väldigt problem för mig. Helt klart en nackdel med mitt jobb och speciellt eftersom vi anställda inte får specialkost. Jag äter i stort sett alltid både frukost, lunch och mellanmål med barnen på jobbet. Till frukost är det mjölk med cornflakes, müssli eller havrefras med smörgås till med tråkigt, onyttigt pålägg. Till lunch får jag äta det som går typ överkokt potatis, pasta eller ris. Att värma egen mat fungerar inte heller då micron är i storköket. Alternativet är att äta på rasten och det är bara stressigt. Fast nu ska jag få köpa en micro och ställa på avdelningen så förhoppningsvis så blir det bättre till hösten...då ska man bara hinna laga tillräckligt med mat så det räcker till två växande tränande barn, till oss vuxna samt till matlådor till oss vuxna.
Nu har jag varit och dragit runt min man på min vanliga skidbackerunda. Nu börjar jag känna resultat, det är inte alls lika jobbigt att gå uppför backen och jag känner mig riktigt stark. Idag var första gången i år som jag kom upp utan vi-skyller-på-att-vi-tittar-på-utsikten-paus.