Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Detta med kosten är ett väldigt problem för mig. Helt klart en nackdel med mitt jobb och speciellt eftersom vi anställda inte får specialkost. Jag äter i stort sett alltid både frukost, lunch och mellanmål med barnen på jobbet. Till frukost är det mjölk med cornflakes, müssli eller havrefras med smörgås till med tråkigt, onyttigt pålägg. Till lunch får jag äta det som går typ överkokt potatis, pasta eller ris. Att värma egen mat fungerar inte heller då micron är i storköket. Alternativet är att äta på rasten och det är bara stressigt. Fast nu ska jag få köpa en micro och ställa på avdelningen så förhoppningsvis så blir det bättre till hösten...då ska man bara hinna laga tillräckligt med mat så det räcker till två växande tränande barn, till oss vuxna samt till matlådor till oss vuxna.

Nu har jag varit och dragit runt min man på min vanliga skidbackerunda. Nu börjar jag känna resultat, det är inte alls lika jobbigt att gå uppför backen och jag känner mig riktigt stark. Idag var första gången i år som jag kom upp utan vi-skyller-på-att-vi-tittar-på-utsikten-paus.   

• Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-06-20 21:07:52 följande:
    Det där med matlåda... Lägg undan maten till matlådan först och säg att det är slut sen
    Jo så borde vi göra, men det räcker sällan till det. Problemet är inte att vi äter mer än vi borde, problemet är att det lagas för lite mat. Lösbart jag vet, men jag måste i vilket fall få en mikro till avdelningen först. Att värma i köket när man hämtar maten funkar dåligt för dels måste man stå och vänta och dels är glömrisken väldigt stor. Blev glad när min chef i alla fall gav mig tillåtelse till en mikro, jag vet att hon egentligen tycker att jag borde få mat som jag kan äta...är laktosintolerant.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-06-21 18:40:46 följande:
    Orkat mig på en 45min promenad idag. Sugen så sugen på att träna igen. KÄnner helt klart att AB har bitit ordentligt men är fortfarande ganska trött.
    Funderar på att jogga en runda imorgon. Typ en riktig kortis sådär 5km. *sugen* Dag 3 på AB idag på morgonen så dag 4 imorgon. Borde var ok, det är ju en lättare ansträgning

Idag försöker jag laga kroppen med sill & färskpotatis. och jordgubbar, glass grädde.... MAn får passa på när solen skiner Solig
    Jag förstår att du är träningssugen, men ta du nån vilodag till innan du börjar springa igen! Du får ta några varv runt midsommarstången istället hoppandes som en groda!
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-06-21 20:31:21 följande:
    det ska komma 15mm regn här imorgon. Får väl dammsuga på fm eller nå´t..

Just nu äter myggen upp mig. Synd att dom inte äter fläsk bara
    Min  man berättade för mig at than hört att myggen gillar fulla eller kåta personer...Hm, när min man är med så biter myggen aldrig mig.

Jag ska faktiskt fira midsommar i löpningens tecken. Där jag kommer ifrån är det tradition med ett löplopp på midsommaraftonen och det ska jag gå. Därför måste jag gå upp i ottan imorgon så vi hinner dit i tid. Fast främst gör vi det för att barnen vill vara med.  
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-06-22 07:35:43 följande:
    Inte nog med att lungor och huvud är fullt med snor och slem, nu går magen sönder Har kramper ala magkatarr och har haft det i två, tre dagar nu.

Komsi Komsi semester!!!!
    Omperazol är min bästa vän! ...och laktosfri mat. Fast semester vore inte helt fel det heller, en vecka kvar nu.   
  • Wilowa

Trots att jag varit lite bakis hela dagen, så är jag sugen på att både träna och promenera. Jag tycker att jag borde ha fått nog efter att ha gått två nästan milslånga lopp på mindre än en vecka, men effekten verkar ha blivit den motsatta.

Jag är dock glad över att jag gick igår och inte sprang. Den knappa milen långa banan består av två långa uppförsbackar och lika många nedförsbackar, det var typ bara plant i de två viadukterna man passerade. Fast den otränade hunden jag hade med mig hade det jobbigare än vad jag hade och hon sinkade mig lite. Jag kan dock inte klandra henne, jag hade inte velat ha hennes svarta päls i sommarvärmen.

• Wilowa
    Mollly skrev 2012-06-25 09:59:13 följande:
    HAHA ja mentalträning på hög nivåSkrattande
    Vad bra för då kan jag som förskollärare säga att jag tränar på jobbet varje dag. Då behöver jag inte ha dåligt samvete över att jag hoppar över yogan idag...hade inte samvete att lämna mina barn precis när jag kommit hem och deras pappa ännu inte är hemma.
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-06-25 17:58:51 följande:
    11 arbetsdagar kvar innan välförtjänt semester!!!!!!!! Tre veckor är det om man inte räknar bort lediga dagar
    Hoppas på att bli frisk då!
    Har snart varit förkyld i åtta (8) månader! Inte helt normalt, men enligt sjukvården är det inget fel på mig..
    Gud vad jag ska träna om jag får bli frisk!!!!!!
    Har du lindrig astma tro? Mina barn får långdragna förkylningar om de är felmedicinerade och dessutom blir de värre när temperaturen ute ligger strax över nollan. har du fått testa nån typ av förebyggande astmamedicin typ Pulmicort?
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-06-26 16:31:14 följande:
    Jag hade svår astma som barn och nu konstaterad förkylningsastma, men det brukar inte ge mig sådana här besvär.

Jag får väl begära någon form av utredning, för så här ska det ju inte va
    Då är det ju inte orimligt att det är astman som ligger och spökar. Jag skulle nog se mig om efter ett nytt jobb om jag vore dig. Ta hjälp av facket, det gjorde min man när han fick sluta på ett jobb pga att han fick astma.
  • Wilowa

Idag har jag arbetat min sista dag på fyra veckor. Nu SKA jag komma igång och träna ordentligt! Nu kan jag ta sömnsvårigheterna och komma över den spärren.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!