Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

K grrl skrev 2015-12-21 22:21:57 följande:

Failade idag på 67,5 kg frontböj. Men är inte långt ifrån! Ligger på 45x10 i utfall med front squatgrepp. Tycker inte det är så pjåkigt då jag ännu ligger i ett litet kaloriunderskott. Får mer och mer definition och jag har en quad sweep - men som jag jobbat för den!

Tänker du tävla eller kör du bara för att det är kul?
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

Jag har fått ytterligare ett i-landsproblem, jag kör uteslutande i tights nu på vintern. Problemet är att de vill hasa ner över ändan och det är ju ingen vacker syn...

Jag har gått upp en del i vikt och det känns som ett tjockisproblem, jag har definitivt blivit mjukare kring midjan. Men är det hela sanningen? Hur gör ni som kört tights länge? Jag har vanliga kalsonger under kan det bidra? String är inte ett alternativ isf blir det kommando.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2015-12-22 20:25:36 följande:
    Haha... Vi tjejer har ett hemligt vapen, nämligen midja.... Så drar jag åt snöret...

Mina Reebok crossfit i stl M hasar ned.. Men jag tror jag borde köpt small... Dehar heller inget snöre. Dumt!
    Jag hade en midja i somras, nu är det julmat som gäller..

Snören har jag inte på några tights? Jag upplever det motsatta problemet, med mindre tights sitter dom ännu lägre, tyget räcker liksom inte till det spelar ingen roll hur mycket jag drar upp från benen. Jag får köpa ett par XL och se om de sitter bättre. Både Reebok och Skins sitter kasst för tillfället. Annars får jag återgå till att ha shorts över. 
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2015-12-22 21:03:53 följande:
    Nåja, det kräver utveckling på quadsen också. De syns inte på pinnben även om man har låg fettprocent (det har jag testat!).

Nej, har inte tänkt tävla än. Har dietat mest för att skala av och fortsätta bulk så småningom.
    Ja såklart jag menade inget annat, (jag behövde googla för att veta vad det var). Enligt rådande broscience så verkar det krävas rätt målinriktade övningar för den också, sen om det stämmer vet jag inte? 
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2015-12-22 21:06:10 följande:
    Jag har väldigt högt sittande midja och smala höfter och det är ett problem för mig också trots att jag är smal. Jag köper enbart kompressionstights med hög midja.
    Mm men problemet är ju att veta vilka som har hög midja, jag har inte sett den infon någonstans. Skins kan jag utesluta av erfarenhet, 2XU funderar jag på att testa men alla är ju svindyra och är de inge bättre är det surt. 
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2015-12-23 00:10:17 följande:

2XU tycker jag verkar ha låg midja(min man har). Jag har MXDC kompressions tights och några vanliga och de verkar något högre. Men sitter säkert olika på olika personer. Jag tror för övrigt inte på kompression. Finns inga vetenskapliga fakta som stödjer teorierna. 

Du kan ju prova ett par Nike, alla mina både korta och långa tights har snörning i midjan....

Ok då stryker jag 2XU också, nej effekten är ju bs, ska finnas en viss effekt om man använder kompression efter träning enligt några studier. Då för återhämtningen, men riktigt så använder man ju dem inte. Jag har dem bara för att det är skönt.
  • Studentpappa

Pass 155

400m rodd, 10 deadlift 100 kg, 10 thruster 60 kg, 10 dl, 400 m rodd, 10 thruster, 10 dl, 10 thruster, 400 m

Hade dottern med som förutom att prata och fråga hundra frågor under tiden även prompt skulle på toa. Har dock fått lova henne en skivstång tills hon blir 6-7 år, finns ju några lätta övningsstänger sen får jag väl göra vikter av någon träskiva, hon vill med varje gång jag tränar

• Studentpappa
    K grrl skrev 2015-12-23 09:19:45 följande:

De bästa jag har testat är Under Armours Heatgear Alpha.

Hur är storlekarna? Har någon tröja och den är jättestor.
  • Studentpappa

Pass 156

Efter julbord i dagarna två vad passar bättre än ett teknikpass i Snatch, ca 45 min. 

• Studentpappa
    Margaux skrev 2015-12-25 21:46:32 följande:
    Det låter kul! Skulle jag behöva!!
    I morgon ska jag prova en Box i Karlstad.. Spännande!

2XU har dragsko i midjan. Har kollat mannens. Så då kan du ju knyta fast dem....
    Okej, schysst! Boxen i Karlstad har jag kollat in på google maps, (den finns på street view och går att kolla inne i). Tänkte träna där när jag var och jobbade i Karlstad men det blev aldrig av. 
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!